روانچی: سفارت ایران و انگلیس به زودی بازگشایی می شوند

به گزارش آسمان تو، خبرنگاران: معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ایران اظهار داشت که سفارتخانه های ایران و انگلیس به زودی افتتاح می شوند.

روانچی: سفارت ایران و انگلیس به زودی بازگشایی می شوند

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرنگاران، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه ایران اعلام نمود: هفته پیش با طرف آمریکایی در ژنو مذاکره داشتیم و فردا نیز با سه کشور اروپایی به صورت مجموعه این کشورها در وین مذاکره خواهیم داشت.

وی ادامه داد: پیش از این، ظریف وزیر امور خارجه در مسکو با همتای روسی خود مذاکره داشت و در حاشیه اجلاس شانگهای با وزیر امور خارجه چین دیدار و گفت و گو خواهد نمود.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه این مذاکرات، ما را برای مذاکراتی که در 18 سپتامبر (27 شهریور ماه) در نیویورک با 1+5 خواهیم داشت آماده می نماید، اضافه نمود: قبل از آن هم جلسه ای با خانم کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نیویورک خواهیم داشت.

روانچی گفت: ما کماکان با امید در این مذاکرات شرکت می کنیم و حسن نیت داریم؛ گرچه کار سخت و پیچیده بوده و برای پیشبرد آن، طرف مقابل نیز حتما باید حسن نیت و اراده سیاسی داشته باشد.

وی توضیح داد: طرف مقابل باید در چارچوب و با حسن نیت مذاکره کند و به موضوعاتی که در چارچوب مذاکره هست، بپردازد.

این عضو ارشد تیم مذاکره نماینده هسته ای گفت که طرف مقابل اگر واقعا علاقه مند به حل این موضوع باشد فکر می کنیم تا قبل از سوم آذر (24 نوامبر) می توانیم به نتیجه برسیم.

معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه خاطر نشان کرد: از طرف خودمان مطمئن هستیم و در چارچوب مواضعی که برای ما معین شده و برد- برد است، مذاکره می کنیم و امیدواریم طرف مقابل هم با حسن نیت وارد گردد.

روانچی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال افزایش سطح مذاکره نمایندگان وجود دارد یا خیر؟ گفت: نیازی به افزایش سطح مذاکره نمایندگان نیست. مذاکره در سطح وزیر امور خارجه و خانم اشتون است و نیازی به تغییر سطح نیست و در سطح معاونان هم مذاکرات دو جانبه برقرار است.

وی تاکید نمود: نکته مهم سطح مذاکره نیست آنچه معین نماینده بوده، این است که در مذاکرات زیاده خواهی نگردد و در عمل، علاقه را از طرف مقابل ببینیم که واقعا می خواهند این موضوع حل گردد. اگر چنین روحیه ای بر مذاکرات حاکم گردد، می توان این موضوع را حل کرد.

بازگشایی سفارتخانه های ایران و انگلیس بزودی

معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه درباره زمان بازگشایی سفارت ایران و انگلیس نیز گفت: مذاکرات ادامه دارد و اخیرا کاردار ترددی ما در لندن بود و مذاکراتی برای بازگشایی دو سفارت داشتند.

تخت روانچی اضافه نمود: البته سفارت ما در لندن در بخش کنسولی فعال است اما سفارت انگلیس در تهران در حال اجرا اقدامات اولیه است تا سفارت را بازگشایی نمایند.

وی با بیان این که بحث های کارشناسی و فنی زمان بر است، گفت: انشاء الله با طی شدن این فرایند، دو سفارت به صورت رسمی کار خود را شروع نمایند و امیدواریم در اسرع وقت انجام گردد.

معاون وزیر امور خارجه شرح داد: مذاکرات دو جانبه ای هم در تهران و هم در لندن توسط کاردارهای ترددی صورت گرفته و این امکان وجود دارد که این رفت و آمد برقرار باشد تا این که زمینه بازگشایی دو سفارت فراهم گردد.

روانچی ادامه داد: زمان دقیقی را نمی توانیم برای بازگشایی معین کنیم اما به زودی این کار انجام خواهد شد.

این عضو ارشد تیم مذاکره نماینده هسته ای درباره خرابکاری های هسته ای نیزگفت: در طول سال های گذشته دشمن کوشش داشته است در روند فعالیت های صلح آمیز هسته ای ما خرابکاری کند که الحمد الله در این زمینه مقاومت شده و برنامه صلح آمیز ما همچنان ادامه دارد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 629

به "روانچی: سفارت ایران و انگلیس به زودی بازگشایی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روانچی: سفارت ایران و انگلیس به زودی بازگشایی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید