واشنگتن: کری در چین درباره مسائل ایران گفت وگو می نماید

به گزارش آسمان تو، خبرنگاران: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اطلاع داد مسائل ایران از جمله موضوعاتی خواهد بود که وزیر خارجه این کشور در سفر به چین درباره آن بحث و گفتگو خواهد نمود.

واشنگتن: کری در چین درباره مسائل ایران گفت وگو می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه با خبرنگاران گفت موضوع ایران از جمله مسائل مورد بحث جان کری، وزیر خارجه آمریکا در چین خواهد بود.

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا آقای کری برای شرکت در گفت وگوی راهبردی چین و آمریکا راهی پکن شده است. بعضی گزارش ها حاکی است آقای کری از پکن راهی وین، پایتخت اتریش و محل برگزاری مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 خواهد شد.

جن ساکی در این نشست خبری گفت آمریکا و چین در خلال سفر جان کری به این کشور درباره مسائل مختلف دنیا و منطقه، از جمله مسائل مربوط به اوکراین، افغانستان و ایران گفت وگو خواهد نمود.

هیئت های کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین (پنج عضو دائمی شورای امنیت) به علاوه آلمان، موسوم به گروه 1+5 از روز یازدهم تیرماه با حضور در شهر وین، پایتخت اتریش در کوشش برای نگارش متن توافق جامع هسته ای پیش از اتمام موعد 20 جولای (29 تیرماه) هستند.

ایران و کشورهای 1+5 در سوم آذرماه سال گذشته به توافقی موسوم به طرح اقدام مشترک دست یافتند که بر اساس آن مقرر شد پس از برداشتن گامهای اعتمادساز اولیه زمینه را برای توافق جامع هسته ای، جهت سرانجام دادن به تنش چند دهه ای غرب با برنامه هسته ای ایران فراهم آورند. توافق موقت ژنو 20 جولای به اتمام می رسد و دو طرف بایستی پس از آن توافق جامع هسته ای را شروع نمایند. طبق توافق ژنو، این موعد برای 6 ماه قابل تمدید است.

مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 برای حل تنش های غرب با برنامه هسته ای ایران انجام می گردد. کشورهای غربی به رهبری آمریکا، ایران را به پیگیری اهداف نظامی در لفافه این برنامه متهم می نمایند. جمهوری اسلامی ایران همیشه با تأکید بر اهداف صلح آمیز خود، این ادعاها را رد نموده است.

ایران از کشورهای امضا نماینده پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی است که به کشورها حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را می دهد.

م.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 553

به "واشنگتن: کری در چین درباره مسائل ایران گفت وگو می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن: کری در چین درباره مسائل ایران گفت وگو می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید