تکیه بر اعتقادات ملی و دینی مدیریت کرونا در ایران را با جهان متفاوت نموده است

به گزارش آسمان تو، معاون بهداشت وزارت بهداشت، تکیه بر اعتقادات ملی، مذهبی و دینی و دانش و توانمندی و استفاده از زیرساخت ها را، موجب تفاوت در مدیریت بیماری کرونا در ایران و جهان دانست.

تکیه بر اعتقادات ملی و دینی مدیریت کرونا در ایران را با جهان متفاوت نموده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، علی رضا رئیسی، صبح دوشنبه در برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت برگزار گردید، گفت: افتتاح طرح هر خانه یک پایگاه سلامت، یک روز تاریخی و عظیم خواهد بود.

وی اضافه نمود: این طرح ایده خود وزیر بوده است و کشوری خواهد شد.

رئیسی در ادامه به بیماری کرونا اشاره نمود و گفت: بیماری مرموز و ناشناخته و سرسخت کرونا، همه جهان را گرفتار نموده و کشور ما هم درگیر شده است.

وی اضافه نمود: ما نشان دادیم با تکیه بر اعتقادات ملی، مذهبی و دینی و دانش و توانمندی خود و استفاده از زیرساخت های خود، در مدیریت بیماری کرونا با جهان متفاوت باشیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: شاید خیلی از کشور ها و سازمان های جهانی که ارزیابی می نمایند نوع مدیریت کشور ها را، اولین باری است که همه نقطه سر خط در یک دفاع برابر قرار داریم و علیه بیماری مبارزه می کنیم.

وی اضافه نمود: این بیماری خیلی درس آموخته برای ما داشت و فقط تجهیزات مهم نیست بلکه تکیه بر سیستم مدیریتی قوی، می تواند با پیروزیت در کنترل بیماری همراه باشد.

رئیسی گفت: خیلی از کشور ها که ابزار و امکانات اقتصادی بسیار زیادی داشتند، در مقابل این بیماری به زانو در آمدند. در حالی که نظام شبکه بهداشتی کشور ما ابزاری برای مدیریت بیماری کرونا بوده است.

وی ادامه داد: یکی از ابتکارات و برنامه های ما سطح یک ما خانه های بهداشت هستند که با ابتکار وزیر، سطح پایه ایجاد شد که درون خانواده وارد شده و هر خانه یک پایگاه سلامت است.

رئیسی گفت: یکی از حسرت های ما این بود که ایکاش این برنامه را قبل از کرونا اجرا می کردیم، زیرا نتایج بسیار درخشان تری را می توانستیم ببینیم. اما، معتقدیم که با اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت، پیروز تر خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1205

به "تکیه بر اعتقادات ملی و دینی مدیریت کرونا در ایران را با جهان متفاوت نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکیه بر اعتقادات ملی و دینی مدیریت کرونا در ایران را با جهان متفاوت نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید