تگاهی به واکنش مقامات اروپایی در دوران بحران کرونا

به گزارش آسمان تو، مقامات اروپایی که سرعت شیوع ویروس کرونا به شدت آنها را سردرگم نموده است کوشش می نمایند در نطق های مختلفی درباره عواقب گسترده این بحران هشدار داده و شهروندان را به همکاری برای مقابله با آن فرا خوانند.

تگاهی به واکنش مقامات اروپایی در دوران بحران کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شیوع ویروس کرونا در اتحادیه اروپا به شدت مقامات اروپایی را دست پاچه و سردرگم نموده و نهادهای اروپایی با به حاشیه راندن بقیه بحران های اروپایی همه انرژی خود را برای مهار این بحران عظیم قرار داده اند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان از شهفرایندان درخواست نموده که برای مهار بحران کرونا از ارتباطات اجتماعی صرف نظر نموده و این ارتباطات را به شدت محدود نمایند. وی گفت که تعطیلی سراسری مدارس برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا یک گزینه روی میز است.

مرکل و مقامات ایالات آلمان همچنین درباره لغو همه گردهمایی های غیر ضروری برای مقابله با شیوع کرونا صحبت کردند.

آمارهای رسمی از افزایش شمار مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا در آلمان به 6 نفر حکایت دارد.

در فرانسه هم به دلیل شیوع ویروس کرونا از روز دوشنبه همه مدارس، دانشگاه ها و مهد کودک ها تعطیل می گردد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه هم در یک اظهار نظر تلویزیونی با اعلام تعطیلی نهادهای آموزشی به دلیل شیوع کرونا گفت که این کشور در ابتدای شیوع یک بیماری همه گیر واقع شده است. وی تاکید نمود که این بدترین بحران سلامت است که فرانسه طی یک قرن تجربه نموده است.

ماکرون با اشاره به شیوع سریع این بیماری گفت: ما باید همه اقدامات لازم را انجام دهیم تا گسترش این بیماری را کند کنیم. وی همچنین بر لزوم محافظت از شهفرایندان مسن و آسیب پذیر فرانسه تاکید نمود. وی از همه شهفرایندان فرانسوی درخواست کرد که از کوشش های دولت برای مقابله با این بحران حمایت نمایند.

رئیس جمهور فرانسه از همه اقشار آسیب پذیر کشورش خواست که در خانه بمانند و ارتباطات اجتماعی خود را محدود نمایند. وی همچنین از شهرودان فرانسوی خواست که کم تر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نموده و در خانه بمانند.

ماکرون همچنین از در نظر دریافت یاری های اقتصادی برای مشاغلی که از کرونا آسیب دیده اند سخن گفت. وی همچنین از بستن مرزها در اروپا برای مقابله با شیوع کرونا استقبال رده و گفت: اتحادیه اروپا باید قدرتمندانه و سریع واکنش نشان دهد.

الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش هم شب گذشته در سخنانی همه کشورهای جهان را در دوران کرونا یک خطر امنیتی سطح بالا برای کشورش دانست. وی تاکید نمود که غیر قابل پیش بینی بودن شیوع ویروس کرونا احتیاج به هوشیاری خاصی از طرف اتریشی ها دارد.

وزیر امور خارجه اتریش همه شهفرایندان را به لغو سفرهای غیر ضروری فراخوانده و تاکید نمود که شهفرایندان اتریشی دیگر کشورها هم تا زمانی که هنوز فرصت و امکان بازگشت دارند برگردند.

فان در بلن، رئیس جمهور اتریش هم در پی شیوع ویروس کرونا سفر خود به بروکسل را لغو کرد. وی قرار بود با قطار به بروکسل سفر کند تا با اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی ملاقات و مصاحبه کند.

سباستین کورس، صدر اعظم اتریش هم در اظهاراتی تاکید نمود: ما شاهد یک افزایش سریع آمار های مربوط به کرونا نه تنها در ایتالیا بلکه همچنین در اتریش هستیم. وی خواهان در پیش دریافت اقدامات مداوم در این باره شده و از شهفرایندان خواست ارتباطات خود را به حداقل کاهش دهند.

وی در راستای اقدامات محدود نماینده برای مقابله با کرونا گفت که در طی چند هفته آینده هیچ مجلس عزا و عروسی نباید در این کشور برگزار گردد. نمایشگاه ها باید تا حد ممکن به حال تعلیق درآید.

کورس همچنین از لغو انتخابات های محلی در این کشور اطلاع داد.

صدر اعظم اتریش همچنین بر این عقیده است که هفته های آینده تا 10 هزار ابتلای جدید به این بیماری تایید خواهد گردد. وی تاکید نمود: ما شاهد یک بحران سلامت عظیم در اروپا هستیم. بسیاری از کشورها اقداماتی را مد نظر قرار داده اند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم در سخنرانی خطاب به ملت یک سناریوی تیره و تاری را برای فرایند کرونا در این کشور ارائه داد. وی گفت: بسیاری خانواده ها عزیزان خود را از دست خواهند داد.

وی تاکید نمود کرونا بدترین بحران سلامت یک نسل کامل است. وی تعداد موارد ابتلا به این بیماری در انگلیس را بسیار بیشتر از آنچه در آزمایش ها وجود دارد دانست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1019

به "تگاهی به واکنش مقامات اروپایی در دوران بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تگاهی به واکنش مقامات اروپایی در دوران بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید