بچه ها به چند بار بغل کردن در روز احتیاج دارند؟

به گزارش آسمان تو، به عنوان پدر و مادر می دانیم که بچه ها، جوانان و حتی بچه ها بزرگسالمان دوست دارند به صورت مرتب به وسیله والدینشان در آغوش گرفته شوند. اما چیزی که بسیاری از افراد متوجه نمی شوند این است که بغل کردن بچه ها فواید بسیار زیادی دارد.

بچه ها به چند بار بغل کردن در روز احتیاج دارند؟

در آغوش گرفتن، اکسی توسین که از آن به عنوان هورمون عشق یاد می گردد را آزاد می نماید و حتی شواهدی وجود دارد که بغل کردن می تواند فشار خون و شدت بیماری را کاهش داده و به افراد یاری می نماید دعواهای بین فردیشان را حل نمایند. در این مطلب نگاهی به تحقیقاتی که روی بچه ها و در آغوش گرفتن صورت گرفته می اندازیم و این مساله را آنالیز می کنیم که در صورتی که کودکتان دوست نداشت او را بغل کنید باید چه کار کنید.

چرا در آغوش گرفتن برای بچه ها و والدین مهم است؟

ویرجینیا ساتیر (Virginia Satir) نویسنده و درمانگر خانواده می گوید: ما برای زنده ماندن به 4 بغل در روز، برای محافطت به هشت بغل در روز و برای رشد به 12 بغل در روز احتیاج داریم. چهار مطالعه به این نتیجه رسیدند که گرمای خانوادگی فواید بسیار زیادی برای بچه ها دارد و با موفقیت های تحصیلی و مهارت های خود نظم دهی بهتر همراه است. دریافت محبت از والدین بعلاوه به بچه ها یاری می نماید در زندگی تاب آوری بیشتری داشته باشند.

یکی از برترین راه ها برای ابراز محبت و گرما به عنوان یک والد در آغوش گرفتن فرزند است. در آغوش گرفتن نمادی از عشق و تاثیر و روشی ساده برای نشان دادن احساس مثبت است. بغل کردن سطحی از آشنایی بین افراد درگیر را نشان می دهد و اغلب نشان دهنده یک رابطه مثبت است.

آغوش ها می توانند انواع مختلفی داشته باشند مانند سلام یا خداحافظی یا به عنوان راهی برای به اشتراک گذاری لحظه ای مثبت با فرزند باشند. قانونی برای زمان و چگونگی بغل کردن وجود ندارد، با غریزه خود پیش بروید و عشق را توسعه دهید.

هنگام در آغوش گرفتن هیچ محدودیتی وجود ندارد

حقیقت این است که هیچ میزان ثابتی از در آغوش گرفتن برای برطرف احتیاج کودک در حال رشد وجود ندارد. هیچ عدد جادویی ای وجود ندارد و بچه ها در میزان توجه فیزیکی ای که احتیاج دارند متفاوت هستند. به عنوان یک قانون کلی بچه ها کم سن و سال تر به صورت کلی به در آغوش گرفته شدن بیشتری نسبت به بچه ها بزرگسال تر احتیاج دارند. اما این موضوع می تواند در خصوص هر کودک متفاوت بوده و به سطح راحتی آن ها با محبت جسمانی بستگی دارد.

نه تنها بچه ها کم سن و سال تر نسبت به بچه ها بزرگسال تر اغلب در پی در آغوش گرفته شدن بیشتری هستند بلکه واضح است که بغل ها و لمس می تواند تاثیر مثبتی بر گروه های سنی پایین آن ها بگذارد. به عنوان مثال تمرین پوست به پوست با نوزادان فواید بسیار زیادی دارد از جمله تنظیم دما، بهبود افزایش وزن، گریه کمتر، کاهش مسائل تنفسی و واکنش های ایمنی قوی.

لمس کودک در اوایل کودکی اثرات مثبت قدرتمندی بر رشد، یادگیری، وابستگی و انضباط اجتماعی دارد.

مزایای در آغوش گرفتن

تعداد زیادی فایده بر اساس شواهد در رابطه با بغل کردن وجود دارند. در آغوش گرفتن به صورت کلی برای انسان ها مفید است اما حتی بیشتر برای بچه ها فایده دارد زیرا فکرشان به صورت فعال در حال توسعه است. در آغوش گرفتن احساس ارتباط با سایر افراد را فراهم می نماید. بغل کردن برای بچه ها مانند غذا، آب و سرپناه مهم است.

فکر بچه ها تاثیر بسیار قوی ای از محیط و افراد نزدیکشان می گیرد. بنابراین ارتباط داشتن با والدین به وسیله لمس کردن و بغل کردن می تواند اثرات احساسی ارزشمندی داشته باشد. یکی از اجزای این مساله یک عبارت روانشناسانه به نام هم تنطیمی است که در آن یک بدن از نورون های آینه ای برای همگام سازی با بدن انسان دیگر استفاده می نماید.

اگر یک بزرگسال آرام و ایمن با کودکی که در پریشانی است همگام گردد، مغز کودک آغاز به یادگیری نحوه آرام کردن و مدیریت احساسات به روشی سالم می نماید. اما درست مانند هر چیز دیگری، تکرار مداوم این تجربه تنظیم شده مشترک برای مغز آن ها ضروری است تا یاد بگیرد چگونه آن را به طور مستقل انجام دهد.

علاوه بر قدرت ارتباط و هم تنظیمی برای بچه ها، در آغوش گرفتن فواید عصبی نیز دارد. نکته قابل توجه این است که در آغوش گرفتن باعث آزاد شدن اکسی توسین در بچه ها و بعلاوه سرکوب کورتیزول (هورمون استرس) می گردد. اکسی توسین باعث می گردد احساس کنیم با افراد مهم زندگی مان ارتباط داریم، بعلاوه خلق و خو را تقویت نموده، به تقویت حس آرامش یاری می نماید و باعث می گردد احساس امنیت کنیم.

تجربه های مکرر اکسی توسین به مغز اجازه می دهد تا احساس امنیت و آرامش کند و توانایی آن را برای یادگیری چیزهای نو، تصمیم گیری مثبت و توسعه مهارت های اجتماعی تقویت کند. به عبارت دیگر، هرچه مغز در هنگام رشد، اکسی توسین بیشتری داشته باشد، سالم تر و قوی تر می گردد.

در صورتی که کودکمان بغل کردن را دوست نداشت چه کار کنیم؟

در حالی که در آغوش گرفتن فرزندتان مزایای زیادی دارد، اما همه بچه ها در آغوش گرفته شدن را دوست ندارند و برخی هم تمایلی به در آغوش گرفته شدن مکرر ندارند. این مساله طبیعی است و اشکالی ندارد. برخی از بچه ها آغوش را دوست ندارند و باید به ترجیحات آن ها احترام گذاشت.

اگر فرزندتان دوست ندارد در آغوش گرفته گردد، راه های دیگری هم وجود دارد که می توانید با او ارتباط برقرار کنید. نمایش های مختلف محبت مانند تعریف و تمجید یا به هم زدن دست ها را ارائه دهید. اگر فرزندتان با در آغوش گرفتن احساس راحتی نمی نماید، او را تشویق کنید که مودبانه اما مستقیم صحبت کند.

بعلاوه بسیار مهم است که فرزندتان را در شرایطی که تحت فشار در آغوش گرفته شدن به وسیله شخص دیگری مانند اعضای بزرگتر خانواده قرار می گیرند حمایت کنید. در آغوش گرفتن اجباری کودک به وسیله خانواده یا دوستان، به طور نادرست به بچه ها می آموزد که در ازای خوب بودن، دیگران می توانند به بدن شان دسترسی داشته باشند.

اجازه دادن به بچه ها برای بیان احساسات خود در خصوص در آغوش گرفته شدن به آن ها درس های اساسی در خصوص رضایت در آینده می آموزد. وادار کردن بچه ها به در آغوش گرفته شدن برخلاف میلشان می تواند منجر به این گردد که نوجوانان و بزرگسالان از انکار تعامل فیزیکی با کسی که با آن ها مهربان بوده احساس گناه نمایند. فقط به علت اینکه یکی از اعضای خانواده می خواهد کودک را در آغوش بگیرد به این معنی نیست که می توانند این کار را انجام دهند.

آیا می توان کودک را بیش از مقدار بغل کرد؟

همانطور که تعداد مشخصی از احتیاج بچه ها به در آغوش گرفته شدن وجود ندارد تا فرزندتان از مزایای آن بهره مند شوند، در آغوش گرفتن بیش از حد نیز معنا ندارد. با این حال، فقط زمانی که کودک می خواهد در آغوش گرفته گردد، او را در آغوش بگیرید. این مهم است که همواره در ابتدا از کودک بپرسیم که آیا او می خواهد در آغوش گرفته گردد یا خیر.

بچه ها مبتلا به مسائل حسی ممکن است به مقدار بچه ها عصبی نخواهند در آغوش گرفته شوند، و احترام به این مساله بسیار مهم است. بچه ها با چالش های حسی ممکن است در صورتی که بغل خیلی محکم باشد احساس اضطراب و آشفتگی می نمایند. اما بر عکس در پی در آغوش گرفته شدن هستند به غیر از مواردی که خیلی سفت باشد. برای آغاز یادگیری این موضوع، وقتی کودک می گوید بغل می خواهد، او را در آغوش بگیرید. در حالی که کودک در آغوشتان است، بپرسید که آیا آغوش به مقدار کافی سفت یا نرم است و مطابق با پاسخ آن ها تنظیم کنید.

در انتها

وقتی نوبت به در آغوش گرفتن بچه هاتان می رسد، تقریباً هرگز نمی توانید اشتباه کنید. در آغوش گرفتن یک راه عالی برای برقراری ارتباط با بچه ها یا ایجاد احساس امنیت در آن ها است و حتی به آن ها یاری می نماید تا احساسات خود را تنظیم نمایند، مهارت های اجتماعی مثبت را در خود توسعه دهند و در طول زندگی رشد نمایند. اگر کودکی دارید که دوست ندارد در آغوش گرفته گردد، باید به احساسات او احترام بگذارید.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با یک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منبع: Verywell Family

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 مرداد 1402 بروزرسانی: 30 مرداد 1402 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2450

به "بچه ها به چند بار بغل کردن در روز احتیاج دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه ها به چند بار بغل کردن در روز احتیاج دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید