فیس میست چیست؛ فواید اسپری آب و نحوه استفاده از آن

به گزارش آسمان تو، اسپری آب یا فیس میست (Face mist) محصول پرکاربردی است که به آبرسانی بیشتر پوست و جوان سازی آن یاری می نماید. بعلاوه سد دفاعی پوست را سالم نگه می دارد و آن را برای جذب سایر محصولات آماده می نماید. برای اینکه بدانید فیس میست چیست و چگونه باید از آن بهره ببرید، تا انتهای این مقاله از خبرنگاران مگ با ما همراه باشید.

فیس میست چیست؛ فواید اسپری آب و نحوه استفاده از آن

اسپری آب یا فیس میست چیست؟

فیس میست یک محصول مبتنی بر آب است که روی صورت خود اسپری می کنید. این روزها انواع مختلفی از فیس میست وجود دارد که در بیشتر موارد به یاری ترکیباتی مانند ویتامین ها، عصاره ها و روغن های ضروری می توانند به سرعت به آبرسانی پوست یاری نمایند.

اسپری آب جزء اصلی روتین مراقبت از پوست نیست، اما از جنبه های مختلف روی پوست تاثیر می گذارد و به آن در جذب سایر محصولات یاری می نماید. فیس میست رطوبت پوست های خشک را در طول روز افزایش می دهد و پوست های چرب را بدون ایجاد حس سنگینی مرطوب می نماید.

آبرسانی پوست مهم ترین هدف اسپری فیس میست است، اما این محصول می تواند فواید دیگری هم داشته باشد. بیشتر اسپری های آب حاوی مواد آبرسان از جمله هیالورونیک اسید هستند، اما در برخی از آن ها مواد آرام بخش و ضد التهاب هم یافت می گردد که پوست تحریک شده را تسکین می دهند. این محصولات برای افرادی که پوست شان خشک یا حساس است و کسانی که از اگزما و روزاسه رنج می برند، گزینه مناسبی به شمار می روند.

علاوه بر این، برخی از فیس میست ها به کنترل چربی اضافی پوست یاری می نمایند و خواص ضدپیری دارند. بعلاوه محصولاتی هم وجود دارند که با رایحه دلپذیر خود می توانند خلق و خو را بهبود بخشند.

فیس میست برای چه مواردی استفاده می گردد؟

همان طور که گفتیم، بیشتر اسپری های صورت به سرعت به هیدراته کردن پوست یاری می نمایند و اغلب برای انواع پوست مناسب هستند. بنابراین چه به علت سرمای هوا صورت شما خشک تر از حد معمول باشد و چه به طور طبیعی به رطوبت بیشتری احتیاج داشته باشد، می توانید از این محصول بهره ببرید و از فواید آن بهره مند شوید.

فیس میست ایرانی یا خارجی برای پوست های خشک انتخاب خوبی به شمار می رود، اما در حقیقت مزایایی فراتر از حفظ رطوبت دارد. به عنوان مثال، در هوای به شدت گرم و مرطوب و بعد از ورزش می توانید از آن بهره ببرید. چون به خنک شدن شما یاری می نماید و پوست تان را شاداب نگه می دارد.

تفاوت تونر با اسپری آب چیست؟

تونرها و اسپری های آب در واقع اهداف بسیار متفاوتی دارند. تونرها پوست را برای استفاده از مرطوب نماینده تمیز و آماده می نمایند، در حالی که اسپری ها در آبرسانی پوست نقش دارند و به آن طراوت می بخشند. بنابراین، اگر می خواهید از هر 2 محصول بهره ببرید، ابتدا باید به سراغ تونر بروید.

چه زمانی باید از فیس میست استفاده کرد؟

اکنون که متوجه شدید اسپری آب چیست و چه فوایدی دارد، باید با زمان استفاده از آن آشنا شوید. چون این محصول در زمان های خاص می تواند برای شما مزایای بیشتری داشته باشد. در ادامه به برترین زمان ها برای استفاده از فیس میست اشاره می کنیم:

  • وقتی از خواب بیدار میشوید: گاهی اوقات صبح ها بیرون آمدن از رختخواب سخت است. در این شرایط استفاده از فیس میست ایده بسیار خوبی است. اسپری آب با رایحه دلپذیر خود شما را بیدار و پوست تان را نرم و درخشان می نماید. فقط کافی است آن را کنار تخت خود بگذارید و صبح قبل از خروج از رختخواب روی صورت تان اسپری کنید.
  • پس از استفاده از تونر: همه مردم اهل تونر نیستند؛ اما اگر شما از این محصول استفاده می کنید، بهتر است بعد از آن به سراغ برترین فیس میست بروید. چون تونر پوست شما را برای مرطوب نماینده ها از جمله فیس میست آماده می نماید.
  • قبل از استفاده از مرطوبنماینده: اگر می خواهید قدرت مرطوب نماینده خود را افزایش دهید، بهتر است قبل از آن روی صورت تان فیس میست اسپری کنید. فیس میست به پوست یاری می نماید که سایر محصولات را بهتر جذب کند. از آنجا که باید صبح و شب روی پوست تان مرطوب نماینده بزنید، می توانید 2 بار در روز از اسپری آب بهره ببرید.
  • قبل و بعد از آرایش: فیس میست مثل یک پرایمر عمل می نماید، چون آمادگی پوست را برای پذیرش لوازم آرایش بهبود می بخشد تا کرم پودر به خوبی روی صورت قرار بگیرد و سطح پوست را یکدست کند. علاوه بر این، اگر بعد از آرایش از آن بهره ببرید، می تواند مثل فیکساتور ماندگاری آرایش را روی صورت افزایش دهد.
  • برای احیای آرایش: اگر قصد دارید هنگام شب با آرایشی که صبح انجام داده اید جایی بروید، می توانید از اسپری آب بهره ببرید. اسپری آب نه تنها ماندگاری آرایش شما را افزایش می دهد، بلکه پوست تان را آبرسانی می نماید و آن را شاداب تر نشان می دهد. در چنین شرایطی کافی است بعد از اسپری کردن فیس میست، با نوک انگشت مواد آرایشی روی پوست را ترکیب نموده یا در صورت لزوم برخی از نقاط صورت را دوباره آرایش کنید.
  • بعد از تمرین: موقعیتی را تصور کنید که بعد از یک جلسه تمرین سخت متوجه می شوید که شوینده صورت خود را به باشگاه نیاورده اید. در این شرایط یا باید با صورت عرق نموده از باشگاه بیرون بروید یا از اسپری آب بهره ببرید. اسپری آب فورا پوست شما را خنک می نماید و به آن طراوت می بخشد.
  • قبل از رفتن به رختخواب: اگر می خواهید پوست خود را قبل از خواب آبرسانی کنید، بهتر است به سراغ اسپری آب بروید. تنها نکته مهم این است که 20 دقیقه قبل از خواب از آن بهره ببرید تا کاملا جذب پوست گردد و به روبالشی شما نمالد.

نحوه استفاده از فیس میست

برای استفاده از این محصول به صورت زیر عمل کنید:

  • بطری اسپری را چند ثانیه تکان دهید.
  • چشم های خود را ببندید.
  • بطری را در فاصله 25 تا 30 سانتی متری صورت نگه دارید و آن را روی تمام قسمت های پوست اسپری کنید.

کلام پایانی

اسپری آب محصولی است که بیشتر افراد از آن برای آبرسانی پوست استفاده می نمایند. اما اگر هیچ گونه امولینت (Emollient) یا پوشاننده ای (Occlusive) نداشته باشد، ممکن است نتواند به حفظ رطوبت پوست یاری کند؛ چون پوست به علت تبخیر آب خشک تر می گردد. امولینت یا نرم نماینده چربی از دست رفته پوست را جبران می نماید و پوشاننده با ایجاد یک لایه روی پوست مانع تبخیر آب می گردد. بنابراین ضروری است مواد تشکیل دهنده اسپری آب را به دقت بخوانید و محصولی را انتخاب کنید که دارای چیزی شبیه سرامید باشد تا به هیدراتاسیون پوست یاری کند.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منابع: stives, stives, realsimple

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 دی 1402 بروزرسانی: 4 دی 1402 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2471

به "فیس میست چیست؛ فواید اسپری آب و نحوه استفاده از آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیس میست چیست؛ فواید اسپری آب و نحوه استفاده از آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید