برگزاری مراسم روز جمهوری ترکیه در تهران

به گزارش آسمان تو، مراسم سالگرد تشکیل جمهوری ترکیه در سفارت این کشور در تهران و با حضور مقامات کشورمان برگزار گردید.

برگزاری مراسم روز جمهوری ترکیه در تهران

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگار گروه بین الملل خبرنگاران، نود و ششمین سالگرد تشکیل جمهوری ترکیه عصر امروز چهارشنبه با حضور محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و غلامعلی حداد عادل و همچنین سفرا و مقامات سایر کشورهای مقیم در ایران در سفارت این کشور در تهران برگزار گردید.

دریا اورس سفیر ترکیه در ایران در این مراسم با بیان اینکه همیشه با همسایگان روابط خوبی داشته گفت: ما همچون گذشته این روابط را دنبال می کنیم.

وی اضافه کرد: برای مقابله با تروریسم عملیات چشمه صلح را در شمال سوریه شروع کردیم و این عملیات محدود و موقت تا رسیدن به اهداف خود ادامه خواهد یافت.

سفیر ترکیه ادامه داد: هدف این عملیات صلح و ثبات در منطقه و جلوگیری از تجزیه سوریه است.

وی اضافه کرد: ما همیشه اهمیت وافری به روابطمان با ایران قائلیم و مفتخرم که گرمترین سلام های آقای اردوغان را به دولت و ملت ایران برسانم.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور نیز در مراسم با بیان اینکه ایران و ترکیه طی 400 سال گذشته در کنار هم با صلح زندگی نموده اند گفت: دو کشور مشترکات زیادی در حوزه های تاریخی و فرهنگی دارند.

وی اضافه کرد: سیاست جمهوری اسلامی همکاری نزدیک و عمیق با همه همسایگان است. در بین همسایگان روابط با ترکیه ویژه و استراتژیک است. روابط دو رئیس جمهور نزدیک و برادرانه است و طی 6 سال گذشته 12 دیدار با یکدیگر داشته اند. هدفگذاری ما افزایش تبادلات مالی به 30 میلیارد دلار است.

واعظی با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک ایران و ترکیه گفت: در آینده نزدیک نیز شورای عالی همکاری دو کشور در تهران شکل خواهد گرفت.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: دیدگاه های ما درباره موضوعات مهم بین المللی به هم نزدیک است. الگوی پیروز ما روند آستانه است که ایران، ترکیه و روسیه توانستند بحران سوریه را مدیریت نمایند.

وی اضافه کرد: خوشحالیم که امروز به نحو خوبی مشکل سوریه با ترکیه حل و فصل شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 658

به "برگزاری مراسم روز جمهوری ترکیه در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مراسم روز جمهوری ترکیه در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید