آواره شدن بیش از 100 هزار تن در یمن از ابتدای 2020

به گزارش آسمان تو، سازمان بین المللی مهاجرت امروز (سه شنبه) خاطرنشان کرد، از ابتدای امسال میلادی تا به امروز بیش از 100 هزار تن در یمن به دلیل جنگ و درگیری، عدم وجود امنیت و شیوع ویروس کرونا آواره شده اند.

آواره شدن بیش از 100 هزار تن در یمن از ابتدای 2020

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان بین المللی مهاجرت در گزارشی بیان کرد، نزدیک به شش سال از شعله ور شدن جنگ در یمن می گذرد اما این درگیری ها همچنان داغ هستند.

در این گزارش همچنین آمده است، از ابتدای امسال میلادی، بیش از 100 هزار تن در یمن به دلیل جنگ و درگیری و ناامنی آواره شده اند. علاوه بر این موارد، شیوع ویروس کرونا نیز دلیل جدیدی برای آواره شدن یمنی ها در سرتا سر یمن شد.

بر اساس این گزارش، از 30 مارس تا 18 ژوئیه، سازمان بین المللی مهاجرت، بیش از 10 هزار آواره را ثبت نموده که بیشتر آنها به دلیل ترس از ابتلا به ویروس کرونا و تأثیرگذاری این بیماری بر ارائه خدمات و وخامت بحران مالی آواره شده اند.

این گزارش به نقل از رئیس هیئت سازمان بین المللی مهاجرت در یمن آورده است، شرایط در یمن به ویژه در مناطقی مانند استان عدن بسیار سخت و سخت است و بیمارستان ها بیماران مشکوک به ویروس کرونا را نمی پذیرند.

وی هشدار داد، شیوع ویروس کرونا و کاهش بودجه، چالش های بزرگی را در مقابل نیروی انسانی که در زمینه یاری به آوارگان داخلی فعالیت می نمایند و نیز کسانی که در مراکز غیر رسمی پرازدحام با ارائه خدمات اساسی کم، زندگی می نمایند، ایجاد نموده است.

تا عصر روز دوشنبه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در یمن به 1.619 هزار تن رسید که 447 تن از آنها جان خود را از دست داده و 714 تن نیز بهبود یافته اند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1293

به "آواره شدن بیش از 100 هزار تن در یمن از ابتدای 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آواره شدن بیش از 100 هزار تن در یمن از ابتدای 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید