مردم اگر کار ضروری ندارند از مترو استفاده نکنند

به گزارش آسمان تو، خبرگزاری خبرنگاران- معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: هرچند مسافران از ماسک استفاده می نمایند، اما متاسفانه با وجود کمبود ها در بخش تعداد واگن مترو فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی گردد.

مردم اگر کار ضروری ندارند از مترو استفاده نکنند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، سیدمناف هاشمی در حاشیه بازدید نماینده سازمان بهداشت جهانی از ایستگاه مترو تئاتر شهر، اضافه نمود: از شهروندان تقاضا می کنیم در صورتی که کار غیرضروری ندارند، از مترو استفاده ننمایند.

وی اضافه نمود: نزدیک به 10 ماه است که کشور درگیر شرایط کرونایی است و خیلی از کشور های جهان نیز شرایط مشابهی با ایران دارند، اما کلانشهر های بسیاری از کشور ها یاری های زیادی از منابع دولتی خود دریافت کردند، اما در خصوص تهران این اتفاق نیفتاده است.

وی گفت: دولت هایی در این شرایط بودند که بیش از 3.5 میلیارد یورو به کلانشهرهایشان در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یاری نموده اند.

مناف هاشمی گفت: البته ما امیدوار هستیم که در بودجه 1400 اتفاقات خوبی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه در اتوبوس و مترو بیفتد، اما رقم های مشخص شده فعلی جوابگو نیست.

معاون شهردار اضافه نمود: شهر تهران به 300 هزار میلیارد تومان منابع اقتصادی احتیاج دارد که در طول یک دوره ده ساله بتواند حوزه مترو و اتوبوسرانی را مانند خیلی از کشور های توسعه یافته، مهیا کند اگر امروز این احتیاج پیش بینی نگردد به طور طبیعی وضع موجود نیز از بین خواهد رفت.

وی اضافه نمود: هم اکنون هم سن اتوبوس های شهر تهران بسیار بالا و فرسوده است و هم ناوگان جوابگوی تعداد شهروندان تهرانی نیست از این رو از نمایندگان مجلس انتظار داریم که در سال 1400 با مشخص یک بودجه مناسب آغاز خوبی داشته باشیم؛ اگر بودجه تخصیصی برای سال آینده مطلوب باشد و تا ده سال نیز استمرار یابد؛ وضع حمل و نقل عمومی پایتخت و دیگر کلانشهر ها اصلاح خواهد شد.

وی با اشاره به مسائل اقتصادی دولت نیز گفت: واقعیت این است که دولت مسائل زیادی در حوزه اجرایی کشور دارد، اما شرایط کرونا باعث شده است حمل و نقل عمومی در اولویت قرار بگیرد و این انتظار از ستاد ملی کرونا می رود که به این بخش توجه ویژه نمایند.

وی با عذرخواهی از مردم تهران بواسطه شرایط مطلوب حمل و نقل عمومی در مترو و اتوبوس، گفت: منابع اقتصادی شهرداری تهران واقعا جوابگوی احتیاج های حمل و نقلی نیست و نمی توان همه عوارضی را که از مردم گرفته می گردد در حوزه حمل و نقلی هزینه کرد، اما اگر دولت به یاری شهرداری بیاید و مردم هم کمی همراهی نمایند حتما می توان آینده خوبی برای حمل و نقل عمومی پایتخت فراهم کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1530

به "مردم اگر کار ضروری ندارند از مترو استفاده نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم اگر کار ضروری ندارند از مترو استفاده نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید