راهکارهای امنیتی برای شرکتهای دورکار

به گزارش آسمان تو، شیوع کرونا، دورکاری را در میان سازمان ها و شرکت ها در سراسر دنیا افزایش داد و این در حالی است که همچنان بسیاری از شرکت ها روش های امنیتی درستی برای مقابله با باج افزارها و بدافزارها ندارند، هرچند نشانه هایی از پیشرفت وجود دارد، زیرا اکنون بعضی سازمان ها به طور فزاینده ای از راه چاره های مبتنی بر ابر مدرن نسبت به راه چاره های قدیمی منسوخ پیروی می نمایند.

راهکارهای امنیتی برای شرکتهای دورکار

همزمان با شیوع گسترده و بحران پاندمی ویروس کرونا که منجر به اعلام شرایط اضطراری قرنطینه و دورکاری کارکنان در بخش های مختلف از سوی دولت کشورهای دنیا شد، استفاده از سرویس های مبتنی بر فضای ابری و اینترنت نیز توسط کاربران افزایش قابل توجهی یافت که در کنار آن حملات سایبری به این سرویس ها نیز رکورد زده است.

در سال های گذشته باج افزار، بدافزار و ویروس های رایانه ای بسیاری در سراسر دنیا، اطلاعات محرمانه، خصوصی و اقتصادی میلیون ها نفر را به سرقت بردند و میلیاردها دلار به شرکت های مربوطه و دولت ها خسارت وارد نموده اند. خطر حملات سایبری در کمین تمامی افراد، کاربران و شرکت های کوچک و عظیم در دنیا است و دیگر نمی توان ادعا کرد که کسی از گزند و خطرات حملات سایبری در امان است.

از سوی دیگر کار از راه دور باعث شده است که بسیاری از سازمان ها به دلیل راه چاره های دسترسی از راه دور، در بهره وری و درآمد عقب بمانند. در گزارش پلیس فتا، رهبران IT موردبررسی قرار دریافتد و 19 درصد از آنها بیان کردند که هنگام استفاده از راه چاره های دسترسی از راه دور قدیمی، اغلب یا همواره مسائل شبکه و تأخیر را تجربه می نمایند و 43 درصد دیگر نیز می گویند که برخی اوقات این مسائل را دارند.

ارزیابی 81 مورد گزارش حاکی از آن است که این مسائل منجر به کاهش بهره وری برای 68 درصد از پاسخ دهندگان و از دست دادن درآمد برای 43 درصد شده است. بر اساس این گزارش، سازمان ها هنگام کار از راه دور به روش های مختلف به طور ایمن به شبکه های داخلی متصل می شوند. حدود 66 درصد از آن ها از VPN استفاده نموده اند، 58 درصد بیان کردند که از سرویس ابری به وسیله مرورگر وب استفاده می نمایند، 48 درصد از راه چاره دسترسی از راه دور و 34 درصد از دیوار آتش استفاده می نمایند. بسیاری از سازمان ها هنوز از راه چاره های قدیمی مانند VPN و دیواره های آتش استفاده می نمایند تا مقیاس بندی نمایند و با تنگناهای پیش رو و دید کم شبکه مبارزه نمایند.

راه چاره های امنیتی و کار از راه دور

33 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که رمز عبور تنها راه تأیید اعتبار خود برای دسترسی به سیستم ها است؛ درحالی که 62 درصد از مدیران فناوری اطلاعات گفتند از راه چاره های امنیتی مبتنی بر ابر برای دسترسی امن از راه دور استفاده می نمایند، 49 درصد گفتند هنوز از دیوار آتش و 41 درصد از VPN سخت افزاری استفاده می نمایند.

اما نشانه هایی از پیشرفت وجود دارد، زیرا سازمان ها به طور فزاینده ای از راه چاره های مبتنی بر ابر مدرن نسبت به راه چاره های قدیمی منسوخ پیروی می نمایند. به دنبال همه گیری بیماری و تغییر در شیوه کار، 72 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که به احتمال زیاد یا به طور کامل راه چاره های امنیتی مبتنی بر ابر را افزایش می دهند، 38 درصد بیشتر از قبل از همه گیری.

مدیرعامل شرکت Amit Bareket گفت: با نیروی کار توزیع شده و متحرک امروز، مدل شبکه سنتی و مبتنی بر محیط دیگر منطقی نیست. جای تعجب نیست که شرکت ها به طور فزاینده ای به سیستم عامل های سایبری و شبکه مبتنی بر ابر منتقل شوند. ازآنجایی که شرکت های تجاری در هراندازه برای مدیریت مشاغل خود به ابر تکیه می نمایند، به روش های جدیدی برای برقراری امنیت احتیاج دارند تا بدون در نظر دریافت موقعیت مکانی یا شبکه از حملات سایبری به طور مؤثری جلوگیری نمایند.

74 درصد از پاسخ دهندگان به دلیل نگرانی های امنیتی، راه چاره های امنیتی مبتنی بر ابر را به وسیله سخت افزار استفاده می نمایند، 44 درصد با یاری روش مقیاس پذیری مقابله می نمایند و 43 درصد ملاحظات صرفه جویی در وقت را ذکر می نمایند. 61 درصد از سازمان ها معتقدند محافظت از دستگاه های جدید بیشترین نگرانی امنیتی با توجه به کار از راه دور است، درحالی که 56 درصد اظهار کردند بیشترین نگرانی آن ها عدم دید کاربران از راه دور است. 39 درصد از پاسخ دهندگان اظهار کردند مقیاس پذیری عظیم ترین چالش آن ها در تأمین نیروی کار از راه دور است، درحالی که 38 درصد گفتند تخصیص بودجه عظیم ترین چالش آن ها است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1453

به "راهکارهای امنیتی برای شرکتهای دورکار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای امنیتی برای شرکتهای دورکار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید