10 سیاره به جای ماه و مشاهده آن ها از روی زمین!

به گزارش آسمان تو، اگر این 10 سیاره به جای ماه باشند اتفاقات عجیبی روی زمین رخ می دهد در واقع به طور کلی سیستم زندگی و تکاملی موجودات روی زمین تغییر خواهد نمود. اما جالب است که این ویدیو را باهم ببینیم که به وسیله هوش مصنوعی ساخته شده است. با خبرنگارانمگ همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص ماه و سیارات دیگر بخوانیم.

10 سیاره به جای ماه و مشاهده آن ها از روی زمین!

https://video.delta.ir/mp4/2023/08/moon%20(2).mp4

نزدیکی ماه به زمین

ماه نزدیکترین سیاره به زمین است با فاصله 384٬403، قطر ماه 3٬476 است. با توجه به شرایط کنونی سیاره زمین یک قمر دارد که به راحتی می توان آن را دید اما این نکته را به یاد داشته باشید که تا ابد ماه تنها نمی ماند و حتی برای همواره ماه در این فاصله از زمین قرار نخواهد داشت. با توجه به محاسبه دانشمندان ماه امکان دارد به زمین نزدیک گردد! طی محاسبات دیگری از دانشمندان تعیین شده است که 770 سال دیگر شهاب سنگی به زمین نزدیک می گردد و از روی زمین قابل مشاهده خواهد بود و به همراه ماه زمین را به یک سیاره ای با دو قمر تبدیل می نمایند.

تمام سیارات شب و روز دارند و تفاوت آن ها در مدت زمان روز و شب است به عنوان مثال در ماه دو هفته شب است و دو هفته روز. از روی ماه سیاره زمین قابل مشاهده است که مانند یک سیاره و یا بدر، دیده می گردد. از آن جایی که در ماه اتمسفر وجود ندارد، دمای شب 153- درجه و در روز 123+ درجه است.

اطلاعات کلی در خصوص عطارد و فاصله آن تا زمین

عطارد نزدیک ترین سیاره به خورشید است و تا زمین 80 میلیون کیلومتر فاصله دارد. یک روز در عطارد معادل 59 روز در زمین است. اما تمام شدن یک سال در عطارد 88 روز زمینی طول می کشد به این معنا که طی کرن یکسال کامل در عطارد یک روز نیم در این سیاره به طول می انجامد.

شب و روز در مریخ و فاصله آن با زمین

مریخ و زمین دو سیاره ای هستند که با سرعت های مختلف به دور خورشید می چرخند و از دور مانند دو سیاره در حال مسابقه با هم هستند. شب روز در مریخ 24 ساعت و 37 دقیقه است. از آن جایی که نسبت به زمین کندتر است، یک سال آن دو برابر زمین طول می کشد. کمترین فاصله زمین و مریخ زمانی رخ می دهد که مریخ در نزدیکترین فاصله به خورشید است و زمین در دورترین نقطه قرار گرفته است که این فاصله 56 میلیون کیلومتر است.

زمان در سیاره مشتری

چرخیدن مشتری به دور خورشید که در زمین یکسال طول می کشد در مشتری 12 سال به طول می انجامد. مشتری دارای کوتاه ترین زمان روز است و 10 ساعت گزارش شده است. اتمسفر مشتری قرمز رنگ است و به همین علت در آسمان زمین نیز به رنگ سرخ دیده می گردد. سیاره مشتری دارای 63 قمر است.

مدت شب و روز در سیاره زهره یا ناهید

چرخش سیاره ناهید به دور خود کندتر از چرخش آن به دور خورشید است از این رو گذشت یک روز در این سیاره بیشتر از یک سال در ناهید طول می کشد! ناهید شباهت های زیادی به زمین دارد و آن را خواهر زمین نامیده اند. با توجه به اینکه عطارد نزدیکترین سیاره به خوردشید است، اما مشتری گرمترین سیاره منظورمه شمسی شناخته شده است. سیاره ناهید در دورترین حالت خود 260 میلیون کیلومتر تا زمین فاصله دارد و در نزدیکترین حالت این اندازه فاصله به 42 میلیون کیلومتر می رسد.

سیاره نپتون، اگر این سیاره به جای ماه بود

اگر این سیاره به جای ماه باشد ممکن است آن را به شکل یک سیاره یخی مشاهده کنیم اما به علت وجود متان آن را به رنگ آبی می بینیم. نپتون نسبت به خورشید در دورترین فاصله قرار گرفته است و دمای آن 225- درجه است. فاصله نپتون از زمین حدود 4.3 میلیارد کیلومتر فاصله دارد. تنها یک کاوشگر توانسته است نپون را ببینید و حدود 12 سال طول کشید تا به این سیاره برسد. یک شبانه روز در نپون برابر 15 ساعت است.

اگر اورانوس به جای ماه بود

اورانوس اگر به جای ماه بود، درخشان و خیلی بزرگتر از ماه دیده می شد. طول یک شبانه روز در اورانوس 17 ساعت و 14 دقیقه است. فاصله اورانوس تا زمین 2 میلیارد و 700 میلیون کیلومتر ست. سومین سیاره بزرگ در منظومه شمسی است.

زحل در برابر زمین

زحل زیباترین سیاره در منظومه شمسی نام دارد که دومین سیاره بزرگ بعد از مشتری است. زاویه زمین با خورشید شبیه به زاویه زحل با خورشید است و دمای مدار آن 27 درجه است. این سیاره غول پیکر گازی 95 برابر زمین جرم دارد و چگالی آن از آب کمتر است. مدت زمان یک شبانه روز در زحل برابر با 10 ساعت و 33 دقیقه است.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 25 مرداد 1402 بروزرسانی: 25 مرداد 1402 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2448

به "10 سیاره به جای ماه و مشاهده آن ها از روی زمین!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 سیاره به جای ماه و مشاهده آن ها از روی زمین!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید