کاتانتس: ما ژاپن، کره جنوبی یا ایران نیستیم، سخت ترین بازی های مان مقابل یمن و ویتنام خواهد بود

به گزارش آسمان تو، سرچکو کاتانتس، سرمربی تیم ملی فوتبال عراق می گوید بازی مقابل تیم های یمن و ویتنام در مرحله گروهی جام ملت ها آسیا سخت تر از بازی با ایران است.

کاتانتس: ما ژاپن، کره جنوبی یا ایران نیستیم، سخت ترین بازی های مان مقابل یمن و ویتنام خواهد بود

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش خبرنگاران ، سرچکو کاتانتس، سرمربی اسلوونیایی تیم ملی فوتبال عراق که چهار ماه از حضورش روی نیمکت این تیم می گذرد در فاصله یک هفته مانده به شروع مسابقات جام ملت های آسیا 2019 گفت وگویی با سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) انجام داده و درباره شانس عراق در هفدهمین دوره جام ملت های آسیا و مسائل دیگر صحبت نموده است. این گفت وگو را در زیر می خوانید:

آماده سازی تان تا این مقطع برای مسابقات جام ملت های آسیا چطور پیش رفته است؟

آماده سازی ما واقعاً خیلی عالی بوده است. همه چیز خوب است. تیم خوب است. ما اکنون 10 روزی می گردد که در قطر هستیم و امکانات عالی بوده است. همه بازیکنان هم روحیه خوبی دارند و بازیکن مصدومی هم نداریم.

عراق در سال 2007 برای اولین بار فاتح جام ملت های آسیا شد. این بار شانس عراق در امارات را چطور می بینید؟

من در خصوص شانس ها صحبت نمی کنم چون فوتبال بازی عجیبی است. از حضور من روی نیمکت عراق تنها چهار ماه می گذرد، اما چیزی که می دانم این است که تیم تحت راهنمایی من یک گروه شاد و کاملاً متعهد است.

شما در گروه D با تیم های ایران، یمن و ویتنام همگروه هستید. به طور حتم ایران سرسخت ترین رقیب شما در این گروه است ...

نگاه کنید، این روزها هر بازی ای سخت است. چرا؟ چون شما می توانید روز بدی داشته باشید و در همان روز به تیمی ببازید که روی کاغذ حریف آسانی به حساب می آید. به همین خاطر است که من به تمامی تیم ها احترام می گذارم. برای من، به عنوان یک مربی، سخت ترین بازی های مان مقابل یمن و ویتنام خواهد بود. آنها در جام ملت ها هستند تا نشان دهند که متعلق به این تورنمنت هستند. آنها خواهند جنگید. ما هم خواهیم جنگید و هیچ بازی آسان نیست.

طرفداران عراقی بسیار پرشور هستند. آیا این فشار بیشتری به روی شما وارد می نماید؟

خیلی از مردم و حتی روزنامه نگاران از من می پرسند که آیا عراق می تواند فاتح جام ملت ها آسیا گردد؟ تنها چیزی که می توانم بگویم این است که من اینجا هستم تا بهترین عملکردم را برای تیم ملی عراق انجام دهم. نتایج چه خواهد شد؟ خب، این به خیلی چیزها بستگی دارد. همچنین شانس خیلی مهم است. شما هرگز نمی دانید که بازیکنان جوان تان در موقعیت های خاص چه واکنشی از خود نشان خواهند داد. فوتبال بازی پرفشاری است. گاهی اوقات بازیکنانی که به عنوان بازیکن ذخیره به میدان می روند، ثابت می نمایند که مهمتر از بازیکنانی هستند که از ابتدا در ترکیب تیم بوده اند.

اما قطعاً مردم عراق از شما که مربی تیم ملی فوتبال کشورشان هستید، انتظار دارند ...

من همواره این را تکرار می کنم که من شغلم را می شناسم و می دانم که دارم چه کار می کنم. اگر کسی بگوید که ما قهرمان خواهیم شد، با حرف او موافق نیستم. برای این حرفم هم دلیل دارم چون ما ژاپن، کره جنوبی و یا ایران نیستیم. بازیکنان آنها در لیگ های بهتری در سطح دنیا بازی می نمایند. ما اما در آن صندلی نیستیم. تنها چیزی که می توانم بگویم این است که سعی مان را خواهیم کرد و بازیکنان هم صد درصد توان خود را به نمایش خواهند گذاشت.

آیا می توانید نام یک یا دو بازیکن تان را بگویید که شما بیشتر به آنها وابسته هستید؟

ببینید، من ترجیح می دهم به صورت تیمی برنده شویم. تیمی وجود ندارد که به یک بازیکن وابسته باشد و تیمی از آسیا و یا هر نقطه دیگری از دنیا تنها به صورت تیمی می تواند نتیجه را به سود خود به سرانجام ببرد. اگر بازیکنی بیاید و بگوید من این بازی را خواهم برد، با حرف او موافقت نخواهم بود و در پاسخ خواهم گفت باشه، برو و به ما نشان بده که تنهایی چه کار می کنی، خواهیم دید. (با خنده) اگر هم او پیروز به انجام این کار نگردد، او را با لگد از تیم بیرون خواهم انداخت، البته شوخی می کنم، اما جداً فوتبال وابسته به بازیکن خاصی نیست. ما باید به صورت تیمی و با قلب و احساس مان بازی کنیم و نه تنها در بازی های مان بلکه در تمرینات هم باید اینطور باشیم.

وقتی راهنمایی تیم ملی عراق را برعهده گرفتید، به چه چیزی فکر می کرید؟

من این حرفه را به عنوان یک چالش پذیرفتم چون می دانم که عراق گذشته فوق العاده ای دارد. آنها بازیکنان مستعد زیادی دارند. با خودم فکر کردم که این شانس را دارم تا برای این بازیکنان کار خوبی انجام دهم.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 402

به "کاتانتس: ما ژاپن، کره جنوبی یا ایران نیستیم، سخت ترین بازی های مان مقابل یمن و ویتنام خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاتانتس: ما ژاپن، کره جنوبی یا ایران نیستیم، سخت ترین بازی های مان مقابل یمن و ویتنام خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید