کمبود آب استان بوشهر برطرف گردد، جلوگیری از تکرار مسائل تابستان

به گزارش آسمان تو، به گزارش خبرنگاران، عبدالکریم گراوند عصر چهارشنبه در نشست جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان بوشهر گفت: در راستای برطرف مسائل تامین آب استان کوشش های بسیار خوبی اجرا شده و پیگیری مستمری در این زمینه داریم.

کمبود آب استان بوشهر برطرف گردد، جلوگیری از تکرار مسائل تابستان

وی با تاکید بر اینکه باید با اقدامات مناسب مانع از تکرار مسائل کم آبی در تابستان سال آینده شویم، توضیح داد: سال جاری با مسائل و کمبودهای زیادی روبرو بودیم و این مسائل نباید سال آینده تکرار گردد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه مردم شهرستان دشتستان در تابستان سال جاری با تنش آبی شدیدی روبرو بودند، افزود: برای برطرف مسائل آب نشست های تخصصی با مسئولان کشوری برگزار شده و معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو دنبال برطرف مسائل آب استان هستند.

وی بر لزوم پیگیری مناسب برای اجرای تصمیماتی که در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور شده تاکید نمود و ادامه داد: تصمیماتی درمورد طرح های آبرسانی استان بوشهراتخاذ شده که باید تا تابستان آینده به نتیجه برسند.

گراوند با اشاره به موافقت وزارت نیرو با شیرین سازی آب دریا برای حل مشکل تأمین آب آشامیدنی برازجان گفت: پیگیری های لازم برای عملیاتی شدن برداشت آب دریا و نصب آب شیرین کن در راستای تأمین آب برازجان انجام گردد.

وی همچنین از صدور مجوز برای راه اندازی آبشیرین کن در عسلویه اطلاع داد و افزود: طرح آب شیرین کن 10 هزار مترمکعبی بوشهر و کنگان، آب شیرین کن دلوار و سه روستای دیگر نیز نقش مهمی در تامین آب خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 144

به "کمبود آب استان بوشهر برطرف گردد، جلوگیری از تکرار مسائل تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود آب استان بوشهر برطرف گردد، جلوگیری از تکرار مسائل تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید