با توت فرنگی چی درست کنم ، 26 طرز تهیه کیک، نوشیدنی و دسر

به گزارش آسمان تو، با توت فرنگی چی درست کنم؟ توت فرنگی از آن دسته میوه های نوبرانه در فصل بهار است که برای درست کردن انواع دسر، کیک، شیرینی و نوشیدنی و حتی درست کردن سالاد در سراسر جهان محبوب است. اگر فوت و فن های تهیه انواع دسر و تنقلات خوشمزه و نوشیدنی با توت فرنگی را بلد باشید می توانید حتی برای تمام طول سال خوراکی های خوشمزه با توت فرنگی داشته باشید چون ما به شما می گوییم حتی با توت فرنگی یخ زده چی درست کنید. در این مقاله از در ما طرز تهیه انواع تنقلات، نوشیدنی، شیرینی، کیک و دسر با توت فرنگی را به شما آموزش می دهیم.

با توت فرنگی چی درست کنم ، 26 طرز تهیه کیک، نوشیدنی و دسر

فهرست انواع کیک، دسر و نوشیدنی با توت فرنگی

با استفاده از توت فرنگی شما می توانید انواع فرنی، پنکیک، دنت، نوشیدنی های کافی شاپی، شربت، مربا، کیک، تارت و غیره را درست کنید. هر کدام از این دسرها، شیرینی ها و نوشیدنی با توت فرنگی می توانند در کنار وعده های غذایی اصلی به عنوان میان وعده و حتی گاهی یک وعده غذای اصلی استفاده شوند.

اگر نحوه را بلد باشید و بعلاوه بدانید درست کردن انواع کیک و شیرینی با توت فرنگی بسیار کار ساده ای است و فقط احتیاج به کمی دقت دارید.

شما برای تهیه انواع تنقلات، نوشیدنی، شیرینی، کیک و دسر با توت فرنگی شما به موادی مثل ، ، ،، ، ، ، ، ، ، ، ، ،، و… احتیاج دارید. در صورت تمایل شما می توانید همه این مواد را به صورت یا اینترنتی از فروشگاه های بخرید.

پنکیک توت فرنگی

پنکیک توت فرنگی یکی از انواع خوشمزه پنکیک صبحانه است. این شیرینی با توت فرنگی از آن دسته شیرینی های بدون دردسر است که برای پخت احتیاجی به فر ندارد و با توت فرنگی یخ زده هم می توانید آن را درست کنید.

برای تهیه پنکیک توت فرنگی شما باید ابتدا در یک ظرف شیشه ای با ترکیب شیر و سرکه سفید، باترمیلک درست کنید. باترمیلک به عنوان یک مخمر تاثیر زیادی در حفظ رطوبت و بهبود بافت نان و شیرینی و پنکیک دارد. در ظرفی جداگانه شکر و وانیل ریخته و تخم مرغ ها را به آن اضافه کنید.

کره ذوب شده را هم به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید. حالا باید در ظرف دیگر آرد و بیکینگ پودر را با هم ترکیب نموده و 2 تا سه بار الک کنید. پس از الک کردن آرد و بکینگ پودر نصف آن را به ترکیب قبلی اضافه کنید. حالا زمان اضافه کردن باترمیلک و مابقی ترکیب آرد و پنکیک است.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

تیرامیسو توت فرنگی

یکی دیگر از انواع کیک و دسر با توت فرنگی، تیرامیسو توت فرنگی است. این یک دسر با توت فرنگی یخچالی است و احتیاج به پخت و پز ندارد و جزو انواع تیرامیسو بدون تخم مرغ است. اگر سوال شما هم این است که با توت فرنگی یخ زده چی درست کنیم این تیرامیسو یکی از چیزهای خوشمزه ای است که با توت فرنگی تازه و منجمد می توانید تهیه کنید.

برای درست کردن تیرامیسو توت فرنگی بدون تخم مرغ، باید توت فرنگی ها را پوره کنید. سپس توت فرنگی های پوره شده را از صافی رد کنید تا آب آنها خارج گردد. برای لایه خامه ای و پنیری تیرامیسو توت فرنگی، در یک کاسه خامه را بریزید و با همزن بزنید تا کاملا رد همزن برقی روی خامه بماند. خامه فرم گرفته را کنار بگذارید.

حالا زمان آماده کردن مایه پنیری است، برای این منظور پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه ای بدون نمک را در یک کاسه بریزید و با همزن 10 دقیقه بزنید تا مثل خامه نرم و یکنواخت گردد. بعد از آماده کردن همه مواد به صورت جداگانه، قالب را آماده کنید. کف قالب را می توانید یک سلفون بگذارید. یک لایه از مخلوط پنیر و خامه را کف قالب بریزید و با لیسک سطح آن را صاف کنید.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات و سایر روش های درست کردن آن روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

دنت توت فرنگی

با توت فرنگی چی درست کنم؟ دنت توت فرنگی. برای تهیه دنت توت فرنگی خانگی باید شیر، شکر و توت فرنگی های تازه یا یخ شده که یخشان باز شده را همراه با هم داخل دستگاه مخلوط کن یا غذاساز بریزید و کاملا ترکیب کنید. سپس مایه به دست آمده را از یک صافی ریز بافت عبور دهید تا دانه های توت فرنگی جدا شده و مواد دنت کاملا صاف و یک دست گردد.

حالا زمان اضافه کردن نشاسته ذرت است. پس از اضافه کردن نشاسته ذرت، باید قابلمه حاوی مخلوط شیر، شکر، توت فرنگی، وانیل و نشاسته ذرت را روی حرارت ملایم قرار دهید. این ترکیب را به طور مداوم هم بزنید تا غلیظ گردد و شکل فرنی به خودش بگیرد. پس از رسیدن مواد به غلظت دسر فرنی، شعله را خاموش کنید و اجازه دهید مخلوط تان کمی خنک گردد.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات به روش های مختلف روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

فرنی توت فرنگی

فرنی توت فرنگی یکی از غذاها و دسرهای خوش طعم با توت فرنگی است که می توانید آن را با توت فرنگی تازه یا توت فرنگی منجمد درست کنید. تهیه این فرنی بسیار ساده، سریع و کم هزینه است. فرنی توت فرنگی به شکل پروتئینی و رژیمی برای افرادی که به تناسب اندام خود اهمیت می دهند نیز درست می گردد.

برای پخت این فرنی ابتدا باید پودر ژلاتین را در آب ولرم حل نموده و سپس آن را روی بخار کتری قرار دهید تا ژلاتین به روش بن ماری آب گردد. سپس توت فرنگی ها را پوره کنید. در ادامه در یک قابلمه مناسب شیر سرد را با شکر، آرد برنج و نشاسته خوب ترکیب کنید تا مواد کاملاً در شیر حل شوند.

پس از حل شدن کامل مواد، پوره توت فرنگی را به شیر اضافه کنید و به خوبی ترکیب نمایید تا مواد شما کاملاً یکدست شوند. قابلمه شیر را روی حرارت قرار دهید.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات به چند روش روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

آیس لته توت فرنگی

آیس لته توت فرنگی یک نوشیدنی خوشمزه کافی شاپی با توت فرنگی است. برای تهیه این نوشیدنی با توت فرنگی تازه یا منجمد و یخ زدایی شده، در ابتدا توت فرنگی ها را به 6 تا 8 قسمت خرد کنید. توت فرنگی های خرد شده را در یک شیر جوش یا قابلمه کوچک بریزید.

شکر و آب را به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید همه مواد روی حرارت ملایم بگذارید تا توت فرنگی ها نرم شوند. سپس شربت توت فرنگی را از صافی رد کنید و با پشت قاشق مواد را فشار دهید تا عصاره توت فرنگی ها، بیرون بیاید.

حالا قهوه اسپرسو را به شیوه دلخواه خود دم کنید. وقتی همه مواد سرد شدند، در یک لیوان بزرگ مخصوص لته، تکه های یخ را بریزید.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات و انواع آن روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

مارمالاد توت فرنگی

مارمالاد توت فرنگی یکی از خوشمزه ترین انواع خوراکی و دسر با توت فرنگی است. شما می توانید انواع و اقسام کیک ها، شیرینی ها و دسرها را با این مارمالاد قرمز خوشرنگ تزیین کنید یا در وعده صبحانه آن را سرو کنید.

برای درست کردن مارمالاد توت فرنگی بعد از شستن توت فرنگی ها، بخش های زده و له شده توت فرنگی ها را با یاری چاقو جدا کنید و به ابعاد دلخواه برش دهید. حالا، توت فرنگی های خرد شده یا پوره شده را به صورت لایه لایه در قابلمه مناسبی بریزید. روی هر یک از لایه های توت فرنگی را با میزانی از شکر بپوشانید.

سپس، لایه بعدی توت فرنگی را اضافه نموده و این روند را تکرار کنید تا شکر و توت فرنگی ها تمام شوند. حالا، درب قابلمه را ببندید و آن را به مدت یک شبانه روز در یخچال قرار دهید. بعد از گذشت این زمان، ترکیب توت فرنگی و شکر را از یخچال خارج نموده و روی شعله ملایم قرار دهید.

وقتی ترکیب توت فرنگی و شکر قوام آمد، نوبت به اضافه کردن ورق ژلاتین می رسد. ژلاتین باید از قبل با میزان کمی آب سرد خیس بخورد.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

رولت توت فرنگی

رولت توت فرنگی یکی از شیرینی های لوکس و کافی شاپی با توت فرنگی است که می توانید در فصل های مختلف سال با توت فرنگی تازه یا مارمالاد توت فرنگی آن را درست کنید.

برای درست کردن رولت توت فرنگی، اگر مارمالاد توت فرنگی ندارید، ابتدا مارمالاد را درست کنید.

البته می توانید به جای مارمالاد، فقط توت فرنگی های شسته شده را خیلی ریز و در میزان های مساوی خرد کنید و داخل رولت بریزید. برای تهیه رولت توت فرنگی در یک کاسه، تخم مرغ ها را بشکنید. با همزن برقی آغاز به هم زدن تخم مرغ ها کنید و به قدری آنها را بزنید تا رنگ آنها کرمی گردد و بافت کشدار پیدا کند.

سپس روغن مایع را به تخم مرغ های هم زده اضافه کنید و دوباره مواد را هم بزنید. به صورت جداگانه، آرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید و سه بار آن ها را الک کنید. سپس مواد خشک الک شده را طی 3 مرحله به مایه تخم مرغ های زده شده اضافه کنید.

بعد از آماده شدن مایه رولت، کف یک سینی فر را یک یا چند کاغذ روغنی بیندازید تا کاملا آن را بپوشاند. برای خواندن ادامه مراحل و جزییات و انواع آن روی لینک مطلب کلیک کنید.

چیپس توت فرنگی

چیپس توت فرنگی از انواع تنقلات با توت فرنگی است. اولین کار برای خشک کردن و تهیه چیپس توت فرنگی، انتخاب توت فرنگی های سالم و رسیده است. توت فرنگی خشک را به روش های مختلف در آفتاب، فر، روی بخاری و شوفاژ و … می توانید درست کنید. برای این کار بعد از شستن توت فرنگی ها، آنها را در آبکش بریزید تا آب اضافی آنها خارج گردد. سپس توت فرنگی ها را از طول، به 3 یا 4 قسمت، با ضخامت یکسان برش بزنید.

توت فرنگی های برش زده را در یک سینی با جنس روحی یا آلومینیومی، پلاستیکی، استیل ضد زنگ یا سینی با روکش تفلون، بچینید؛ به طوری که برش ها از هم کمی فاصله داشته باشند و روی هم نیفتند. سینی را کمی بالاتر از سطح زمین قرار دهید.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات به چند روش مختلف روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

تارت توت فرنگی

یکی از مجذوب نماینده ترین انواع کیک و شیرینی با توت فرنگی، تارت توت فرنگی است. شیرینی تارت توت فرنگی که یک دسر اصالتا فرانسوی است را هم می توانید با خمیر پاستری درست کنید، که در این صورت به فر برای پخت آن احتیاج دارید و هم با پایه یا کراست بیسکویت است که در این صورت به فر احتیاج ندارید.

برای درست کردن تارت توت فرنگی ابتدا بیسکویت ها را در یک کاسه بزرگ بریزید و با گوشتکوب خرد کنید تا پودر شوند. اگر میکسر دارید بیسکویت را با میکسر پودر کنید. سپس، کره ذوب شده را به بیسکویتهای پودر شده اضافه کنید و با یاری قاشق هم بزنید تا همه ذرات بیسکویت به کره آغشته شوند.

ذرات بیسکویت آغشته به کره را به صورت یک لایه نازک در کف قالب تارت قرار دهید و با یاری قاشق پهن و فشرده کنید. برای خواندن ادامه مراحل و جزییات روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

کره توت فرنگی

کره توت فرنگی خوشمزه ترین انواع غذاهای صبحانه و میان وعده با توت فرنگی است که شما می توانید آن را برای صبحانه مقوی و کامل سرو کنید. برای تهیه این کره خوشمزه بهتر است از توت فرنگی های تازه و رسیده بهره ببرید.

توت فرنگی های شسته شده را داخل آبکش قرار داده و اجازه دهید، آب آن کاملاً خارج شده و توت فرنگی ها خشک شوند. سپس توت فرنگی ها را به میزان دلخواه ریز کنید. در ادامه کره را در دمای محیط قرار دهید تا کمی نرم گردد. حالا پودر قند را به کره اضافه کنید.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

کرم توت فرنگی

کرم توت فرنگی از خوشمزه ترین انواع دسر با توت فرنگی است. برای تهیه این کرم در ابتدا باید در یک ظرف شیشه ای پودر ژله را با آب جوش خوب ترکیب کنید. و روی حرارت غیر مستقیم مانند بخار کتری یا سماور قرار دهید تا دانه های ژله به خوبی با آب ترکیب شوند. سپس 5 تا 6 عدد از توت فرنگی های شسته شده را به میزان دلخواه برش زده و به صورت منظم داخل ظرف سرو دسر قرار دهید.

میزان کمی از مایع ژله (3 تا 4 قاشق غذاخوری) را روی توت فرنگی ها بریزید و ظرف را در یخچال نگه دارید. بعد از اینکه ژله روی توت فرنگی به خوبی بسته شد، می توانید بقیه مایع ژله را روی توت فرنگی ها بریزید و در یخچال قرار دهید.

برای درست کردن لایه دوم کرم توت فرنگی باید بقیه توت فرنگی ها را با استفاده از دستگاه میکسر خوب پوره کنید. برای خواندن ادامه مراحل و جزییات و انواع آن روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

کیک توت فرنگی خامه ای

کیک خامه ای توت فرنگی یکی از پرطرفدارترین انواع کیک خیس خامه ای با توت فرنگی است. برای تهیه این کیک باید در یک کاسه میانه آرد، جوش شیرین، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید. در یک ظرف جداگانه خامه، کره و شکر را با همزن برقی یا دستی با سرعت میانه هم بزنید تا سبک گردد و یک مایه پف نموده به دست بیاورید.

به این مایه پف نموده، سفیده تخم مرغ و عصاره وانیل را هم اضافه کنید و با سرعت میانه حدود یک دقیقه دیگر هم بزنید. ½ از باتر میلک را هم اضافه کنید و هم بزنید. این کار را به ترتیب تکرار کنید تا مخلوط آرد و باتر میلک تمام شوند. مایه آماده شده کیک را در قالب کیک بریزید و یکدست پهن کنید.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

نان توت فرنگی

نان توت فرنگی یک نان خانگی خوشمزه و کم شیرین با تکه های توت فرنگی است که با هر گازی که از آن می زنید، طعم لذیذ میوه توت فرنگی را حس می کنید. برای تهیه این نان خوشمزه در ابتدا بعد از روشن کردن فر، یک قالب فلزی مستطیلی را با روغن مایع چرب کنید و در داخل فر قرار دهید.

در ادامه کره را در ظرف بریزید و با همزن آنقدر بزنید تا کاملاً نرم و سبک گردد. سپس شکر را به کره اضافه و دوباره دستگاه را روشن کنید تا پس از هم زدن، ترکیب کره و شکر حالت سبک و پفکی پیدا نمایند.

حالا باید تخم مرغ ها را یکی یکی به ترکیب کره و شکر اضافه کنید. در یک ظرف دیگر آرد را با بیکینگ پودر، جوش شیرین، نمک و دارچین ترکیب کنید و با قاشق هم بزنید تا مواد خشک کاملاً با هم ترکیب شوند.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

ساندویچ بستنی توت فرنگی

یکی از متفاوت ترین انواع بستنی و دسر با توت فرنگی، ساندویچ بستنی توت فرنگی است. برای تهیه این دسر با توت فرنگی ابتدا توت فرنگی های شسته شده و خرد شده را با پشت چنگال له کنید و سپس شکر را اضافه کنید. شکر را به خوبی با توت فرنگی ترکیب کنید.

در ادامه باید نان ساندویچی را از وسط باز کنید، با یاری یک چاقو کره نرم شده را روی آن بمالید و میزان کمی شکر روی آن بپاشید. سپس دستگاه گریل یا فر را روشن کنید و نان را برای مدت 1 تا 2 دقیقه در دستگاه قرار دهید تا نان برشته و طلایی گردد.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

کوکی توت فرنگی

کوکی توت فرنگی یکی از خوشمزه ترین انواع شیرینی با توت فرنگی است. این شیرینی توت فرنگی نرم و ترد و نازک که به روش های گوناگونی درست می گردد در سرتاسر جهان طرفداران زیادی دارد. برای تهیه این کوکی میوه ای با توت فرنگی ضروری است کره و شکر را در ظرف بزرگی بریزید و با استفاده از همزن برقی یا دستی به خوبی ترکیب کنید.

در ادامه، تخم مرغ ها و وانیل را به مخلوط شکر و کره اضافه کنید. سپس، آرد الک شده را به آرامی و در سه مرحله، به کاسه حاوی مواد ترکیب شده در بالا اضافه نموده و با یاری لیسک به صورت دورانی هم بزنید.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

کیک توت فرنگی کرمدار

کیک کرمدار توت فرنگی از انواع کیک و دسر با توت فرنگی است که هم با کیک اسفنجی ساده و هم با پوره توت فرنگی و به رنگ صورتی می توانید آن را درست کنید. برای درست کردن این کیک با توت فرنگی تازه یا توت فرنگی منجمد، از 20 یا 30 دقیقه قبل مواد را از یخچال بیرون بیاورید تا همدما با محیط شوند.

سپس آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط نموده و 3 بار الک کنید تا ناخالصی های آن گرفته گردد. این مواد خشک را در یک کاسه کنار بگذارید. در ادامه، در یک کاسه دیگر، تخم مرغ ها را بشکنید و شکر و وانیل را به آنها بیفزایید.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

میلک شیک توت فرنگی

میلک شیک توت فرنگی یکی از برترین و خوشمزه ترین نوشیدنی هایی است که در همه فصول سال به خصوص در تابستان، به خاطر در دسترس بودن توت فرنگی های تازه یا توت فرنگی یخ زده، می توانید درست کنید.

برای تهیه این نوشیدنی توت فرنگی ها را نگینی خرد کنید یا از طول برش بزنید. موز را هم پوست بگیرید و حلقه حلقه برش بزنید. توت فرنگی و موزهای خرد شده را در یک پاکت بریزید و در فریزر قرار دهید تا یخ بزنند.

بعد از یخ زدن میوه ها، آنها را از فریزر بیرون بیاورید و در مخلوط کن بریزید. حالا شیر و بستنی را هم به موز و توت فرنگی یخ زده اضافه کنید.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات به روش کافی شاپی و خوشمزه روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

شربت توت فرنگی

شربت توت فرنگی یکی از شربت های لوکس تابستانی با توت فرنگی است. برای تهیه شربت توت فرنگی باید توت فرنگی ها را داخل آب بریزید و کمی سرکه یا نمک به آن اضافه کنید. سپس اجازه دهید توت فرنگی ها برای چند دقیقه در این ترکیب بمانند و ضدعفونی شوند.

در ادامه باید آب و شکر را در قابلمه بریزید. شعله گاز را روشن کنید و قابلمه حاوی شکر و آب را روی حرارت قرار داده و آغاز به هم زدن این ترکیب کنید تا شکر به خوبی در آب حل گردد. بعد از حل شدن شکر در آب باید توت فرنگی های شسته شده را به شهد شربت در قابلمه اضافه کنید.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

آیس کافی توت فرنگی

آیس کافی توت فرنگی یکی از نوشیدنی های تابستانی خنک و خوشمزه با توت فرنگی است که می توانید به عنوان یک نوشیدنی برای عصرانه یا سایر وعده های روز و برای مهمانی آن را سرو کنید.

برای درست کردن یک آیس کافی کافی شاپی با توت فرنگی، ابتدا توت فرنگی ها را بشویید و کلاهک آن را جدا کنید. سپس توت فرنگی ها را در مخلوط کن به همراه شکر و کمی شیر بریزید تا مواد به راحتی پوره شوند. در ادامه خامه صبحانه را هم به مواد داخل مخلوط کن اضافه کنید تا مایه آیس کافی یکدست و غلیظ گردد.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

بستنی ماست و توت فرنگی

بستنی ماست و توت فرنگی یکی از محبو ب ترین دسرهای تابستانی با توت فرنگی است که مواد اصلی آن، همان طور که از نام آن معین است، از ماست و توت فرنگی تشکیل شده است. برای تهیه این دسر خوشمزه باید ماست یونانی را در یک ظرف بریزید و به مدت 20 تا 30 دقیقه در فریزر بگذارید تا بافت سرد و یخی پیدا کند.

در ادامه توت فرنگی تازه را بشویید و به قطعات ریز خرد کنید. از توت فرنگی یخ زده و یخ زدایی شده برای درست کردن این دسر با توت فرنگی هم می توانید بهره ببرید. توت فرنگی های خرد شده را در پلاستیک زیپ کیپ بریزید و در فریزر بگذارید تا یخ بزنند.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

بستنی توت فرنگی با ثعلب و بدون ثعلب

بستنی توت فرنگی هم یک دسر خوشمزه دیگر با توت فرنگی است. فرمول درست کردن بستنی خانگی از جمله بستنی توت فرنگی با میوه تازه یا یخ زده توت فرنگی یک فرمول ساده است و احتیاجی هم به دستگاه تخصصی خاصی ندارد. ابتدا توت فرنگی ها را تمیز بشویید و ساقه و برگ را جدا کنید. توت فرنگی ها را به همراه نصف شکر در مخلوط کن یا غذاساز بریزید و خوب پوره کنید.

نیمی دیگر از شکر را با ثعلب مخلوط کنید. در ظرفی دیگر شیر و خامه را با هم مخلوط کنید و سپس ظرف را روی حرارت ملایم گاز بگذارید تا ترکیب شیر و خامه ولرم گردد اما نجوشد.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

دسر توت فرنگی با بستنی

یکی از انواع دسر تابستانی با توت فرنگی دسر توت فرنگی با بستنی است. برای روزهای گرم تابستان، هیچ چیز به میزان یک دسر خوشرنگ و خنک مثل دسر توت فرنگی با بستنی نمی تواند عطش گرما را بکاهد. برای تهیه این دسر خوشمزه با توت فرنگی کافی است توت فرنگی، بستنی، شیر و شاتوت را میکس کنید و بلافاصله پس از آماده شدن، آن را سرو کنید. شما می توانید این دسر را با خامه نیز درست کنید.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

مربای توت فرنگی

یکی از روش های بهره بردن از خواص توت فرنگی پخت مربای آن یا کمپوت کردن توت فرنگی است. برای درست کردن و پختن مربای توت فرنگی بعد از شستن توت فرنگی ها، آن ها را همراه با شکر به مدت 1 شبانه روز در یک قابلمه استراحت دهید. پختن مربای توت فرنگی به حدود 20 تا 30 دقیقه زمان احتیاج دارد و با توت فرنگی تازه و یخ زده می توانید آن را درست کنید.

برای خواندن مراحل و جزییات روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

گلت توت فرنگی

گلت توت فرنگی یکی از خوشمزه ترین و خوش آب و رنگ ترین شیرینی های فرانسوی با توت فرنگی است. برای درست کردن خمیر گلت توت فرنگی ابتدا باید آرد، وانیل و پودر قند را در کاسه مناسبی بریزید و به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید. در ادامه کره را از یخچال خارج نموده و به قطعات کوچک تقسیم کنید.

سپس، قطعات کره سرد را به کاسه حاوی پودر قند و آرد اضافه نموده و با یاری هم زن دستی، غذاساز، همزن برقی یا حتی چنگال به خوبی ترکیب کنید. توجه داشته باشید، این ترکیب را نباید با دست هم بزنید. دلیلش هم این است که این خمیر باید خنک باشد. حالا، وقت آن است که آب سرد را ذره ذره به این ترکیب بیفزایید و به آرامی هم بزنید.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

دسر توت فرنگی ژله ای

دسر توت فرنگی ژله ای یکی از ساده ترین و دلچسب ترین انواع دسر با توت فرنگی و یک دسر میوه ای مناسب مهمانی و دورهمی است. این دسر با توت فرنگی را هم با شیر و هم با خامه و نشاسته می توانید درست کنید.

در اولین مرحله از تهیه دسر ژله توت فرنگی با شیر، ضروری است یکی از بسته های ژله توت فرنگی را آماده کنید. طرز تهیه ژله توت فرنگی ساده به این صورت است که ابتدا پودر ژله را همراه با آب جوش باید داخل یک کاسه بریزید.

سپس، ترکیب ژله و آب را به مدت چند دقیقه تا میزان ای هم بزنید که مایع شفاف و زلالی ایجاد گردد. در نهایت، آب سرد را هم به این مخلوط اضافه کنید و دوباره هم بزنید. حالا نیمی از مایع ژله ای که درست کردید را به نسبت مساوی در لیوان ها یا ظروف مخصوص سرو بریزید. باقی مایع ژله را کنار بگذارید.

برای مطالعه ادامه مراحل به چند روش روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

براونی توت فرنگی

براونی توت فرنگی یکی دیگر از انواع کیک و شیرینی خوشمزه با توت فرنگی است. براونی یک شیرینی اصالتا فرانسوی است که بافتی بین کیک و بیسکویت دارد. برای درست کردن یک براونی توت فرنگی کافی شاپی، شما باید توت فرنگی ها را خرد کنید و در یک قابلمه بریزید. شکر را هم اضافه کنید و با توت فرنگی ها مخلوط کنید تا شکر به خورد توت فرنگی ها برود و توت فرنگی ها آب بیندازند.

حالا در در یک کاسه استیل یا ظرف مناسب دیگر، کره و شکلات تخته ای تلخ را بریزید و روی حرارت غیر مستقیم مثل روی سطح آب در حال جوش کتری یا سماور یا بخار آب بگذارید تا کاملا ذوب شوند.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

فوت و فن های خوشمزه شدن انواع کیک و دسر توت فرنگی

آیا می توان در تهیه انواع دسر توت فرنگی خامه را حذف کرد؟

برای اینکه دسر شما بافت نرم و منسجمی داشته باشد باید از خامه بهره ببرید. اما شما به دلخواه می توانید خامه را از فهرست بعضی از دسرها مانند کرم توت فرنگی حذف کنید.

برای اینکه انواع دسر توت فرنگی خوش رنگ گردد چه باید کرد؟

شما با اضافه کردن میزانی رنگ خوراکی قرمز یا صورتی یا مارمالاد توت فرنگی می توانید انواع دسر و کیک با توت فرنگی را خوش رنگ تر کنید.

چرا رولت توت فرنگی ترک می خورد؟

اگر بعد از بیرون آمدن کیک از فر، آن را به مدت طولانی در معرض هوا قرار دهید یا بلافاصله کیک رولت با استفاده از حوله مرطوب رول نگردد، احتمال ترک خوردگی رولت وجود دارد.

منبع: افق کوروش
انتشار: 20 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1403 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2473

به "با توت فرنگی چی درست کنم ، 26 طرز تهیه کیک، نوشیدنی و دسر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با توت فرنگی چی درست کنم ، 26 طرز تهیه کیک، نوشیدنی و دسر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید