کرونا، هیزم تنور داغ فتنه اقتصادی

به گزارش آسمان تو، دولت تا کجا قادر به شناسایی و کمک به آسیب دیدگان اقتصادی ناشی از شیوع کرونا خواهد بود؟ جوابگوی هزینه های سرسام آور زندگی را که چه کسی خواهد داد؟

کرونا، هیزم تنور داغ فتنه اقتصادی

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، مریم محسنی نیا-* با افزایش شمار مبتلایان و جانباختگان در اثر ویروس کووید 19 عده ای از افرادی که دارای مشاغل غیر دولتی بودند به جبر یا به اختیار شروع به بستن محل کسب و کار خود کرده و سیستم درآمد زاییشان مختل شد. زمانی که اقای روحانی سخن از بازگشت مردم به کسب و کار زدند عده ایی از خاص و عام با نواختن ساز ناسازگاری خود عکس العمل نشان دادند که در ترجیح بین سلامت روحی، جسمی و اقتصادی، اولویت با سلامتی مردم است.

به راستی اگر تولید واکسن این بیماری زمان بر باشد تکلیف این افراد چیست؟ دولت تا کجا قادر به شناسایی و کمک به آسیب دیدگان اقتصادی ناشی از شیوع کرونا خواهد بود؟ جواب گوی هزینه های سرسام آور ناشی از کرایه خانه، قسط وام و... که درشرایط عادی با این منبع درآمد اندک به سختی از عهده آن بر می آیند را چه کسی خواهد داد؟ اگر به مسائل اطراف دقت بیشتری داشته باشیم خواهیم دید که درصد خیلی اندکی از این افزایش، آمار مبتلایان به کرونا مربوط به فعالیت این مشاغل است. اگر هر فرد به سهم خود از درصد خود خواهی خود کم کرده و شرایط افراد کم درآمدی مانند دست فروشان، کارگران روز مزد و.. را مد نظر بگیرد خواهد دید که قرنطینه پلیسی که منبع درآمد افراد را هم شامل شده، خود به جای مشکل گشا بودن، یک مشکل شده و معیشت مردم را تحت شعاع قرار داده است.

اگر همچنان بر قرنطینه بودن مشاغل اصرار ورزیم خواهیم دید، افرادی که منبع درآمد با حقوق ثابت ندارند دیگر حاضر نخواهند بود سفره خالی را فدای سلامتی کنند چه بسا دست به اعتراض و اغتشاش بزنند همان چیزی که دشمنان دیرینه ای امثال رجوی ها، با شعار شورش، آزادی می خواهند و در ادامه مسئله ای افزون بر مسائل فعلی خواهد شد.

حواسمان باشد با پای خود در دام خواسته های دشمن نیفتیم به دشمنانی همچون رجوی ها این جسارت را ندهیم که از کلمه قرنطینه سوء استفاده کنند. در ظاهر خود را مدافع حقوق زندانیان عادی نشان داده، آن ها را به شورش با شعار آزادی گرفتنی است باید برشورید و ان را از حلقوم اخوند های ضد بشر بیرون بکشید تشویق کنند، ولی در باطن خواستار آزادی زندانیان بالاخص، زندانیان سیاسی شوند. مراقب باشیم مسبب افزایش فقر و بحران اقتصادی کشور نشویم و بدانیم که اگر چرخه اقتصادی نباشد که بچرخد قطع به یقین مردم و نظامی هم وجود نخواهد داشت که از سلامتی ان ها حرفی به عمل آید.

مریم محسنی نیا، دبیر واحد خواهران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان

انتشار یادداشت های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط خبرنگاران نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1092

به "کرونا، هیزم تنور داغ فتنه اقتصادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا، هیزم تنور داغ فتنه اقتصادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید