پکن خواهان خویشتنداری در منطقه خلیج فارس شد

به گزارش آسمان تو، در پی عملیات تلافی جویانه انصارالله به تأسیسات نفتی آرامکو، رئیس جمهور چین خواهان خویشتنداری و حفظ آرامش تمامی طرفین در منطقه خلیج فارس شد.

پکن خواهان خویشتنداری در منطقه خلیج فارس شد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شی جینپینگ رئیس جمهور چین در تلویزیون ملی در پی تنش های به وجود آمده بعد از عملیات حملات تلافی جویانه انصارالله به تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی تأکید کرد: تمامی طرفین منطقه خلیج (فارس) باید آرام و خویشتندار باشند.

خبرگزاری رویترز در این خصوص گزارش کرد، رئیس جمهور چین بدون اشاره مستقیم به حملات شنبه هفته گذشته (23 شهریور ماه) به تأسیسات نفتی آرامکو، تأکید کرد که نزاع و جنجال های خلیج فارس باید به وسیله گفت وگو و به صورت صلح آمیز برطرف گردد.

وی به تمامی طرفین منطقه خلیج فارس توصیه کرد که همگی باید آرامش خود را حفظ نمایند و خویشتنداری در پیش بگیرند و ادامه داد: در حال حاضر، وضعیت در منطقه خلیج (فارس) در خاورمیانه (غرب آسیا) پیچیده و حساس است.

اظهارات رئیس جمهور چین در حالی مطرح شده است که در پی عملیات حمله تلافی جویانه ارتش یمن به تأسیسات نفتی آرامکو، ریاض و واشنگتن، اتهام زنی هایی را علیه ایران مطرح کردند.

از طرف دیگر، امروز (دوشنبه) نیز، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس ضمن متهم کردن ایران به دست داشتن در عملیات حمله تلافی جویانه ارتش یمن به تأسیسات نفتی آرامکو از عربستان سعودی اعلام حمایت کرد.

نخست وزیر انگلیس گفت که ممکن است ارتش انگلیس در ائتلاف یاری به تأمین امنیت عربستان در مقابل هرگونه تهاجم آینده مشارکت کند. (جزئیات بیشتر)

پیش از رئیس جمهور چین، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه امروز (دوشنبه) در پی اتهاماتی که واشنگتن، ریاض و لندن علیه ایران در خصوص دست داشتن در حمله هفته گذشته به تأسیسات نفتی آرامکو عربستان مطرح کردند، گفت نباید در اتهام زنی در خصوص این حادثه عجله کرد.

ماکرون در راستا رفت به سوی نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در گفت وگو با لوموند در این خصوص گفت: در خصوص اتهامات درباره حملات به تأسیسات آرامکو عربستان سعودی، مطلع (هوشیار) باشید. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 443

به "پکن خواهان خویشتنداری در منطقه خلیج فارس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن خواهان خویشتنداری در منطقه خلیج فارس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید