ورود شرکت های نانو به بورس تسهیل می گردد

به گزارش آسمان تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، ورود شرکت های فعال حوزه نانو به بازار سرمایه مزایایی دارد؛ تأمین اقتصادی بزرگتر، اعتباربخشی به برند شرکت های داخلی و توسعه بازار داخلی و بازار بین المللی از جمله این مزایا هستند.

ورود شرکت های نانو به بورس تسهیل می گردد

ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تسهیل ورود این شرکت ها به بازار بورس اقدام به شناسایی و انتخاب مجموعه های مشاوره و پذیرش شرکت در بورس و شرکت های مشاوره سرمایه گذاری فاینتک در این حوزه نموده است.

بعلاوه در این راستا اقداماتی همانند تعریف مؤلفه های اولیه پذیرش شرکت ها در بورس و انتخاب شرکت های دارای صلاحیت برگزیده برای ورود به بورس نیز صورت گرفته است. این کار با برگزاری جلسات مشترک با 10 شرکت منتخب، شتاب گرفته است.

افزایش شفافیت، کارایی و بعلاوه بهبود عملکرد جاری شرکت ها از جمله مزایای ورود آنها به بازار بورس است. بورس اوراق بهادار به عنوان بازوی اصلی بازار سرمایه علاوه بر تجهیز، جذب و راهنمایی منابع مالی و راهنمایی به سمت فعالیت های مولد و اشتغال زا، نقش تأمین مالی بنگاه ها و مؤسسات مالی را نیز بر عهده دارد.

ورود شرکت های دانش بنیان به این بازار می تواند در کنار افزایش کارایی این شرکت ها به توسعه فناوری در کشور نیز منجر گردد. ستاد نانو در کوشش است تا با تسهیل ورود این شرکت ها به بازار بورس، هم به بزرگ تر شدن این شرکت ها یاری کند و هم در رونق مالی و توسعه فناورانه کشور نقش ایفا نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2146

به "ورود شرکت های نانو به بورس تسهیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود شرکت های نانو به بورس تسهیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید