فصلنامه پاییزی اکوسیستم خلاق منتشر شد

به گزارش آسمان تو، فصلنامه پاییزی اکوسیستم خلاق در 42 صفحه به وسیله دبیرخانه برنامه توسعه اکوسیستم شرکت های خلاق و با حمایت ستاد توسعه صنایع نرم و هویت ساز منتشر شد.

فصلنامه پاییزی اکوسیستم خلاق منتشر شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گرچه کرونا روزهایمان را سخت نموده است. اما همیشه خبرهایی خوش وجود دارد که خیالمان را برای آینده راحت می نماید. توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری در کشور یکی از همان ها است. آن خبرهایی که دل خوشمان می نماید که محصولات ایران ساخت آینده بهتری برایمان به ارمغان می آورد.

چند سالی که فعالیت شرکت های خلاق و صنایع فرهنگی در اکوسیستم نوآوری چشمگیر شده است. شرکت هایی که خلاقیت و نوآوری اساس کارشان است. حال به همت دبیرخانه برنامه توسعه اکوسیستم شرکت های خلاق فصلنامه پاییزی برای معرفی شرکت ها و محصولات این حوزه و اقدامات حمایتی از آنها منتشر شده است.

انقلاب ابداع و اقتصاد استعداد اسم یادداشت پرویز کرمی دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق در این فصلنامه است. یادداشتی که با یک چرایی آغاز می گردد. آن وقت آن چرا؟ آغاز می نماید در مغزمان دوران کردن که چرا با این همه توانمندی و داشته، ما باید شاهد تبلیغ اجناسی باشیم که نه جزو نیازهای روزمره و ضروری هستند و نه در درجه باالی اعتبار خالقانه و فناورانه واقع اند. یک عادت ناشایستی هم که در این تبلیغات، جاری شده این است که به زور جایزه و وعده های اقتصادی، می خواهند هر طور که شده اجناس شان را بفروشند. در حالی که مردم آ گاه اند و کیفیت و خالقیت برایشان اهمیت دارد، نه جایزه و رنگ و لعاب.

در بخش بعدی فصلنامه آمار شرکت های خلاق به تفکیک هر سال برای مخاطب تصویر شده است. جداول و نمودارهایی که گویای رشد شتابان این شرکت ها از سال 92 تا تابستان 1400 هستند. نکته مهم در این نمودارها این است که علاوه بر آمار کلی شرکت ها این تعداد بر اساس حوزه فعالیت شرکت ها هم آمده است. اطلاعاتی که به ما می گوید بیشترین شرکت های خلاق در حوزه کسب و کارهای دیجیتال و فضای مجازی فعال هستند و حوزه های اسباب بازی و صنایع دستی و گردشگری در صندلی های بعدی قرار دارند.

آشنایی با خدماتی که یه شرکت های خلاق تعلق می گیرد بخش بعدی این فصلنامه است. بخشی که در آن تعداد خدمات به تفکیک ارائه شده است. تامین اقتصادی شرکت های خلاق، نظام وظیفه، استقرار، توانمندسازی، توسعه بازار داخلی و بین المللی و تبلیغات تنها بخشی از خدماتی هستند که شرکت ها برای توسعه محصول خلاق خود می توانند از آن استفاده نمایند.

در ادامه این فصلنامه به موضوع مهم در رشد اکوسیستم خلاق پرداخته شده است؛ خانه های خلاق و نوآوری. در این بخش مخاطب با این خانه ها و حمایت ها برای ایجاد آنها آشنا می گردد. بعلاوه در جدولی اسامی این خانه ها و استان آنها آمده است. البته روایت تصویری هم از این خانه ها در فصلنامه وجود دارد.

تیتر اول فصلنامه هم اختصاص دارد به معرفی شرکت کالن دانش سهند با محصول فرادرس. فرادرس همان دانش دانشگاهی در دسترس همگان است و هدف ما رسیدن به روزی است که دانش دانشگاهی بدون واسطه در دسترس همگان باشد.

معرفی کتاب های کارآفرینی و استارتاپی، معرفی اپلیکیش های خلاق ایرانی و محصولات خلاق از دیگر بخش های این کتاب است که می تواند برای مخاطب مجذوب کننده باشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1993

به "فصلنامه پاییزی اکوسیستم خلاق منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فصلنامه پاییزی اکوسیستم خلاق منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید