آغاز سرمایه گذاری بیش از 2 هزار میلیارد تومانی گردشگری در مازندران

به گزارش آسمان تو، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، آغاز سرمایه گذاری بیش از 2 هزار میلیارد تومانی گردشگری در مازندران صورت گرفت.

آغاز سرمایه گذاری بیش از 2 هزار میلیارد تومانی گردشگری در مازندران

سرمایه گذاری در اقتصاد توریستی مازندران طی سالهای اخیر مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران قرار گرفته است که این مسئله ناشی از عواملی همانند کاهش ریسک در این عرصه، ریسک بالا در بازارهای مالی و موازی، کاهش بروکراسی اداری و بعلاوه نگاه دولت به خصوص دولت سیزدهم برای اقتصاد پایدار با موضوع توریستی است.

بر این اساس استان مازندران با وسعت 24 هزار کیلومتر مربعی، 340 کیلومتر خط ساحلی و 500 کیلومتر نوار کوهستانی به عنوان توریست پذیرترین استان کشور و خاورمیانه با میزبانی سالانه از حدود 30 میلیون توریست شاید برترین مکان برای سرمایه گذاری باشد.

همنوایی دریای و ساحل ماسه ای خزر با جنگلهای انبوه هیرکانی و بعلاوه کوههای سر به آسمان کشیده و رودخانه های همیشه پر آب که در کنار شالیزارها و کشتزارهای سنتی جلوه خاصی به استان مازندران می دهد، نه تنها برای توریستان و مسافران جذابیتی انکار ناپذیر دارد، بلکه همیشه برای سرمایه گذاران بخش توریستی نیز دارای جذابیت است.

مدیر کل میراث فرهنگی مازندران در جلسه کمیته فنی سرمایه گذاری استان گفت: 35 موافقت اصولی طرح های سرمایه گذاری حوزه توریستی در استان در سه ماهه نخست امسال صادر شد.

صادق برزگر اضافه نمود: این طرح ها پس از آنالیز کارشناسان طبق ضوابط مورد تائید و موافقت اصولی آنها صادر شد.

وی اضافه نمود: حجم سرمایه گذاری در این طرح ها بیش از دو هزار و 117 میلیارد تومان پیش بینی شده است و با بهره برداری از این طرح ها 944 فرصت اشتغال در منطقه ایجاد می گردد.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که امیدواریم گام مهمی در رشد و شکوفایی این شهرها و بعلاوه تاثیر بسزایی در اشتغال مازندران داشته باشد؛ اعلام کرد: سرمایه گذاری در حوزه توریستی در استان مازندران با توجه به پتانسیل های بالقوه از نظر اندازه بازدهی توجیه پذیر است. بنابراین توصیه می کنیم که با در نظر گرفتن برنامه ریزی های لازمه، در این زمینه سرمایه گذاری نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 20 تیر 1402 بروزرسانی: 20 تیر 1402 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2435

به "آغاز سرمایه گذاری بیش از 2 هزار میلیارد تومانی گردشگری در مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز سرمایه گذاری بیش از 2 هزار میلیارد تومانی گردشگری در مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید