سه روز اول برترین زمان معالجه بیماری کروناست

به گزارش آسمان تو، خبرنگاران/هرمزگان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: علائم بیماری کرونا در افراد فرق دارد، ولی به طور کلی بیماری کرونا علائم اولیه ای شبیه سرماخوردگی همانند سردرد، تب، بدن درد، آبریزش بینی، ضعف و بیحالی، از دست دادن حس بویایی و چشایی و گلودرد دارد.

سه روز اول برترین زمان معالجه بیماری کروناست

دکتر فاطمه نوروزیان در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: 6 نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان جان باختند و تعداد کل جان باختگان این بیماری در استان به هزار و 417 نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه 174 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند و اکنون در مجموع 698 نفر در بیمارستان های استان تحت مراقبتند، توضیح داد: از مجموع بستری ها، 94 نفر در بخش مراقبت های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال 12 نفر از آن ها وخیم است.

نوروزیان بیان نمود: علائم بیماری کرونا در افراد فرق دارد، ولی به طور کلی بیماری کرونا علائم اولیه ای شبیه سرماخوردگی همانند سردرد، تب، بدن درد، آبریزش بینی، ضعف و بیحالی، از دست دادن حس بویایی و چشایی و گلودرد دارد.

وی با اشاره به اینکه نیازی به داشتن همه علامت ها با هم نیست و داشتن یک یا دو علامت نشانه کروناست، اظهار کرد: شهروندان هرمزگانی در صورت مشاهده این نشانه ها به مراکز غربالگری کووید یا به مطلب های پزشک های عمومی و متخصصان عفونی و داخلی مراجعه نمایند.

نوروزیان بیان نمود: مردم در صورت بروز علائم شدیدتر این بیماری همانند تنگی نفس، سرفه، خستگی و ضعف مفرط به اورژانس بیمارستان ها مراجعه نمایند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سرانجام افزود: سه روز اول برترین زمان معالجه این بیماری است که می تواند از پیشرفت بیماری، بستری و در نتیجه مرگ بیماران جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1870

به "سه روز اول برترین زمان معالجه بیماری کروناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه روز اول برترین زمان معالجه بیماری کروناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید