کشف علت بروز ترومبوز در بیماران کرونایی

به گزارش آسمان تو، دانشمندان ژاپنی پیروز شدند علت بروز ترومبوز در بیماران کرونایی را کشف نمایند.

کشف علت بروز ترومبوز در بیماران کرونایی

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیوز مدیکال، به تازگی دانشمندان ژاپنی به روشی دست یافته اند که می تواند خطر بروز ترومبوز در افراد به علت ابتلا به ویروس کرونا را تشخیص دهد.

کی سوکی گودا، استاد دانشگاه توکیو در این باره می گوید: ما شاهد آن بوده ایم که از زمان همه گیری کووید 19 در دنیا بعضی افراد پس از ابتلا شاهد ترومبوز یا لخته خونی در مویرگ های خود هستند. در این حالت، بافت و اندام های فرد به علت عدم خون رسانی دچار مرگ شده و بیمار جان خود را از دست می دهد.

وی می افزاید: حال ما با تلفیق دانش مهندسی بیوپزشکی، مهندسی برق و مهندسی رایانه پیروز به دستیابی به روشی برای تحلیل نمونه های خونی افراد شده ایم که می تواند خطر بروز ترومبوز در افراد پس از ابتلا به کرونا را کشف کند.

محققان دریافتند در بعضی افراد پس از ابتلا به کرونا یک پلاک تهاجمی غیرطبیعی در خون وجود دارد که می تواند باعث شروع فرآیند لخته شدن خون در 90 درصد بیماران گردد. اصلی ترین علت مرگ بیماران کرونایی ناشی از ایجاد ترومبوز در اندام ها است، اما در گذشته علت این موضوع کشف نشده بود.

مدل های رایانه ای به دانشمندان اجازه داد تا بتوانند فعالیت پلاک ها را با دقت بیشتری مورد سنجش و ارزیابی قرار دهند. آن ها مشاهده کردند تجمع پلاک های تهاجمی در خون بیمار می تواند خطر بروز ترومبوز در آن ها را پس از ابتلا به کووید 19 افزایش دهد.

با گرفتن نمونه خونی از افراد، این فناوری می تواند در عرض چند ساعت به کادر درمانی درباره اندازه خطر بروز ترومبوز در بیماران آگاهی بخشی کند. این موضوع به ویژه می تواند با پیشگیری و انجام اقدامات اولیه مانع از بدتر شدن حال بیمار و افزایش خطر مرگ گردد.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2102

به "کشف علت بروز ترومبوز در بیماران کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف علت بروز ترومبوز در بیماران کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید