رشد 50 درصدی پرونده های وارده به شعب تعزیرات استان مرکزی

به گزارش آسمان تو، خبرنگاران/مرکزی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی از رشد 50 درصدی پرونده های وارده به شعب تعزیرات حکومتی استان مرکزی اطلاع داد.

رشد 50 درصدی پرونده های وارده به شعب تعزیرات استان مرکزی

بهرام براری روز سه شنبه 10 تیرماه، در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه نقش سازمان تعزیرات حکومتی خدمت به مردم است، اظهار کرد: این اداره علاوه بر اینکه یک سازمان شبه قضائی تحت نظارت دولت است در سطح کلان وظایفی را در سه حوزه رسیدگی، صدور و اجرای حکم نیز بر عهده دارد.

وی اضافه کرد: سازمان تعزیرات حکومتی در حوزه های بهداشت و درمان، قانون صنفی، حمایت از حقوق مصرف کنندگان، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به طور کلی در سه بخش کالا و خدمات، تخلفات بهداشتی دارویی و درمانی و قاچاق کالا و ارز ارائه خدمت می نماید.

سرپرست سازمان تعزیرات حکومتی استان مرکزی ادامه داد: مجموع پرونده های ورودی جرایم کالا و خدمات ورودی به اداره کل تعزیرات استان مرکزی در سال 97 حدود 5343 فقره بوده که به همان میزان پرونده مختومه شده و در سال گذشته نیز 8841 پرونده وارد شده که تعداد پرونده های مختومه 8840 مورد بوده است.

براری توضیح داد: در سال 97 میزان ورودی پرونده های بهداشتی دارو و درمان به اداره کل تعزیرات حکومتی استان 1720 پرونده بوده که به همان میزان نیز مختومه شده و در سال گذشته 1617 پرونده وارد و به همان میزان رسیدگی شده است. ورودی پرونده ها نسبت به سال 97 کاهش 6 درصدی داشته است.

وی اعلام کرد: در سال 97 پرونده های وارد شده در حوزه قاچاق کالا و ارز 783 پرونده و میزان پرونده های مختومه 795 پرونده بوده همچنین در سال گذشته 1338 پرونده وارد و 1364 پرونده مختومه شده که این ورودی ها نسبت به سال 97 رشد 70 درصدی داشته است.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی با اشاره به پرونده های وارده حوزه بهداشت و درمان گفت: تعداد پرونده های وارد شده در مورد عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی 568 پرونده، عدم رعایت مقررات بهداشتی 441 پرونده و عرضه و تحویل کالاهای غیر بهداشتی 154 پرونده به ارزش ریالی سه میلیارد و 993 میلیون ریال بوده است.

براری در مورد کشف انبارهای احتکار در دوران بیماری کرونا و اقلام مرتبط با این حوزه گفت: در این مدت چهار مورد احتکار در انبار کشف شده که طبق قانون، کالاهای کشف شده در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: ارزش ریالی پرونده های سه بخش بهداشت و درمان، کالا و خدمات و قاچاق کالا و ارز در سال 97 بالغ بر هشت میلیارد و 300 میلیون تومان و سال 98 بالغ بر 23 میلیارد تومان بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1266

به "رشد 50 درصدی پرونده های وارده به شعب تعزیرات استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 50 درصدی پرونده های وارده به شعب تعزیرات استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید