حاجی میرزایی: آموزش مجازی توانایی جبران 50 درصد از ظرفیت های آموزش های حضوری را دارا هستند
به گزارش آسمان تو، تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در آیین بهره برداری از مجتمع آموزشی ورزشی المهدی(عج) با حضور معاون اول رئیس جمهور گفت آموزش های مجازی در بهترین حالت توانایی جبران تنها 50 درصد از ظرفیت ها و قابلیت های آموزش های حضوری را دارا هستند.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، محسن حاجی میرزایی در آیین بهره برداری از مجتمع آموزشی ورزشی المهدی(عج) که روز شنبه با حضور معاون اول رئیس جمهور در مشهد برگزار گردید، با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا نظام تعلیم و تربیت را با عظیمترین چالش قرن روبرو ساخته است اظهار کرد: در نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا نگرانی خانواده ها و متولیان امر بهداشت موجب تعطیلی مدارس کشور شد لیکن در یک سال اخیر مطالعات گسترده ای انجام و مخاطرات دوری دانش آموزان از فضای مدرسه و کلاس درس را آشکار ساخت.
وی با بیان اینکه آموزش های مجازی در بهترین حالت توانایی جبران تنها 50 درصد از ظرفیت ها و قابلیت های آموزش های حضوری را دارا هستند گفت: کرونا ما را در برابر این واقعیت عظیم که مدرسه غیر قابل جایگزین است و هیچ ابزاری نمی تواند جای معلم را بگیرد قرار داد.
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه انعطاف در روش ها و شیوه های آموزشی یک اصل ملی و جهانی است گفت: یکی از مخاطرات شیوع ویروس کرونا کم تحرکی دانش آموزان است، براساس مطالعات اجرا شده بر روی بیش از 13 میلیون دانش آموز در سراسر کشور معین شد که حدود 30 درصد دانش آموزان اضافه وزن دارند.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تحرک بدنی دانش آموزان یک اصل مهم است گفت: در راستای توسعه تحرک بدنی دانش آموزان امکان هایی را در ارائه آموزش های مجازی فراهم نمودیم و در کنار این، احداث سالن های ورزشی در نظام هم یک فعالیت آموزشی تربیتی و شخصیت پرداز است.
حاجی میرزایی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تربیت بدنی در کنار تربیت اعتقادی و سیاسی از یک نسبت یکسان برخوردار است گفت: ظرفیت هایی دانش آموزان بایستی متناسب با نیازهای بوم خود تقویت گردد.
وی با اشاره به افتتاح اولین هنرستان هنرهای اسلامی و ایرانی در مشهد مقدس گفت: هنرجویان هنرستان ها می آموزند که چگونه اثرگذار باشند و با مشارکت در فراوری ملی به اقتصاد ملی کمک رسانند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به 360 رشته صنایع دستی فعال در هنرستان های سطح کشور و 90 رشته فعال در هنرستان های استان خراسان رضوی گفت: اقتصاد با توانمندی ملی اوج می گیرد و مالی که بر قابلیت های بومی راسخ نباشد پایدار نخواهد بود.
این مقام مسئول با بیان این که گرایش دانش آموزان استان خراسان رضوی به رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش پنج درصد بیشتر از میانگین کشوری است گفت: ورود به دانشگاه ها تنها یکی از مسیرهای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان است لذا امیدواریم افتتاح این دست هنرستان ها زمینه ساز توسعه مهارت و توانمندی های دانش آموزان باشد.
منبع: خبرگزاری پانا