خبرنگاران کرونا و روزگار سخت مهاجران کاری در مسکو

به گزارش آسمان تو، تهران - خبرنگاران - بسیاری از مهاجران کاری کشورهای استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی سابق، از جمله شهروندان آسیای میانه که از منابع مهم درآمدی کشورها و خانواده های خود به شمار می آیند، اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا در روسیه، روزگار سختی را می گذرانند.

خبرنگاران کرونا و روزگار سخت مهاجران کاری در مسکو

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش چند رسانه از کشورهای پساشوروی شامل آسیاپلاس، مسکو تایمز و اکی پرس، بعضی مالکان شرکتها؛ کارکنان مهاجر را اخراج نموده و آن ها امکان بازگشت به وطن را هم ندارند.

نتایج تحقیقات و نظرسنجی ها نشان می دهد که بیش از 70 درصد درآمد شهروندان آسیای میانه از مبالغ ارسالی توسط اقوام و نزدیکان مهاجرت نموده آن ها در روسیه تامین می گردد اما کارشناسان تخمین می زنند، که شیوع ویروس کرونا به درآمد این مهاجران ضربه سختی خواهد زد.

تحلیلگران، مهاجران را یکی از آسیب پذیرترین قشرها نام می برند، که مجبورند در شرایط خودانزوایی زندگی نمایند، که به این وسیله هم برای خود و هم اطرافیان خطر ایجاد می نمایند.

کشورهایی نظیر قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ترکمنستان از جمله بزرگترین تامین نمایندگان و مهاجران نیروی کار در روسیه هستند.

میرزاحمد بایف، مهاجر بیکار شده تاجیک ناشی از بحران کرونا، می گوید: ما در بازار کار می کردیم. بازار بسته شد. روز 22 مارس می خواستیم به وطن برگردیم، ولی پروازها قطع شدند. بلیت ها در جیبمان ماند، حتی پول آن را برنگرداندند. پولی برای خرید عذا نداریم.

بسیاری از مهاجران می گویند، ذخیره ای برای گذران زندگی در این دوره بحرانی را ندارند.

یکی از این مهاجران گفت: حالا همه جا بسته است، برای آن ها دوره سختی پیش آمده است. امیدواریم، این روزهای سخت به زودی به آخر برسد و پزشکان راه حلی پیدا نمایند و زودتر از این وضع بیرون بر آییم.

در مسکو مهاجران تاجیک به احتیاجمندان یاری می رسانند

اما در عین حال گروهی از مهاجران نیکوکار تاجیک در مسکو تصمیم گرفتند، به دیگر مهاجرانی، که بیکار و بی پول مانده اند، در دوره قرنطینه یاری نمایند. این یاری ها شامل مواد عذایی است.

بر اساس این گزارش این گروه خیر این یاری های غذایی را در غرب و شرق مسکو بین مهاجرین احتیاجمند توزیع می نمایند. به گفته بختاور آدینه اف یکی از مبدعان این طرح نیکوکاری به هر مهاجری که به این جا می آید، یک بسته عذایی تحویل داده می گردد. این مواد عذایی برای دو نفر و از 5 تا 7 روز پیش بینی شده است.

به گفته بانیان این طرح شمار افرادی که به یاری احتیاج دارند، خیلی زیادند. امدادگران می گویند، در تقسیم غدا بین مهاجران کشورهای مختلف تفاوتی قائل نمی شوند به هر مهاجر احتیاجمند در شهر مسکو یاری می رسانند.

محمدخان یگموف، یکی از خیران تاجیک بانی این طرح می گوید: همه مهاجران اعم از تاجیک و غیرتاجیک فرق ندارد هر کسی، که به یاری ما احتیاج دارد، می تواند به این مکان مراجعه کند.

این گروه خیر برای افرادی که برایشان امکان حضور نیست خود مواد غذایی را به در خانه آن ها می رسانند.

بانیان این اقدام خیرخواهانه پیش بینی می نمایند که شمار مهاجران احتیاجمند روز به روز بیشتر گردد چون به اعتقاد آن ها با ادامه یافتن روزهای قرنطینه تمام پس انداز مردم هم تمام می شوند.

همه مهاجران حالا بی صبرانه انتظار به سرانجام رسیدن بحران ویروس کرونا هستند تا زودتر به سرکار خود برگردند.

به گفته مقامات تاجیکستان، در روسیه اکنون 486 هزار مهاجر تاجیک سکونت دارند. اما مقامات روسیه جمعیت مهاجران تاجیک را بیشتر از یک میلیون نفر اعلام نموده اند.

درآمد بیشتر خانواده های کشورهای آسیای میانه بخصوص تاجیکستان از حساب مهاجران کاری بوده است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه به حدود 14 هزار نفر رسیده است. 106 نفر نیز فوتی اعلام شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1095

به "خبرنگاران کرونا و روزگار سخت مهاجران کاری در مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا و روزگار سخت مهاجران کاری در مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید