تقویت قابلیت های نظامی اتحادیه اروپا در ناتو در دستور کار بروکسل

به گزارش آسمان تو، مقامات اتحادیه اروپا در اولین نشست ویدئویی با دبیرکل ناتو بعد از روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا بر لزوم تقویت قابلیت های نظامی و امنیتی این اتحادیه و استقلال بیشتر از ایالات متحده تاکید کردند.

تقویت قابلیت های نظامی اتحادیه اروپا در ناتو در دستور کار بروکسل

با ما سفر کنید و با سفر به اروپا در پاییز از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی استاندارد، اتحادیه اروپا و ناتو می خواهند از فرایند تغییر قدرت در آمریکا برای گسترش همکاری های خدشه دار شده بین طرفین در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ استفاده نمایند.

چارلز میشل، رئیس شورای اروپایی در دومین روز نشست ویدئویی سران اروپایی گفت که شراکت قوی به شریک قوی احتیاج دارد. وی اضافه کرد: این برای اتحادیه اروپا به معنای گسترش توانایی های آن است که افزایش بودجه نظامی معین شده در بودجه اتحادیه اروپا به این مسئله یاری می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سران کشورهای اروپایی برای اولین بار بعد از روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا با ینز استولنبرگ، دبیر کل ناتو در نشستی ویدئویی شرکت کردند.

استولنبرگ در این نشست ویدئویی گفت: بیش از 90 درصد شهفرایندانی که در اتحادیه اروپا زندگی می نمایند در یک کشور عضو ناتو اقامت دارند. این دو نهاد غربی با هم ارتباط تنگاتنگی داشته و با چالش ها و خطرات یکسانی روبرو هستند.

دبیر کل ناتو همچنین گفت: تنش ها با روسیه و چین، جرائم سایبری و تمایلات برای بی ثبات سازی ها در نتیجه افزایش مهاجرت ها در جنوب و شرق اروپا به دلیل بحران کرونا شاید کم تر قابل مشاهده است، اما همچنان وجود دارد.

فرانسه بر این مسئله تاکید دارد که اروپایی ها در زمینه سیاست دفاعی و امنیتی بیشتر از آمریکا استقلال پیدا نمایند و از طرف دیگر ستون اروپایی در ناتو را تقویت نمایند. اما آلمان در این راستا رویکرد محتاطانه تری را دنبال می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی هم از تصمیمات این اتحادیه برای گسترش قابلیت های نظامی خود خبر داده است. این طرح از توسعه هواپیماهای بدون سرنشین جدید گرفته تا گسترش تحقیقات فضائی و استفاده از ماهواره ها را شامل می گردد. اینکه اتحادیه اروپا در چه وسعتی می تواند در عملیات های نظامی رویکرد خود را به صورت مستقل پیش ببرد مسئله ای بحث برانگیز در این اتحادیه است. بیشتر کشورهای اروپایی خود را شرکای وفادار ناتو می دانند که تنها می خواهند از استقلال خود بیشتر استفاده نمایند.

میشل هم تاکید نمود که این رویکرد اروپا تناقضی با همکاری با آمریکا ندارد، بلکه بر عکس منافع استراتژیک اتحادیه اروپا بر اساس همان ارزش های دمکراسی و آزادی در ایالات متحده و سازمان های بین المللی است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم بیان کرد که در تنظیم مجدد سیاست های امنیتی و دفاعی اتحادیه اروپا می خواهد بیشتر بر همکاری با آمریکا تاکید کند.

وی تاکید نمود که هم زمان باید شایستگی های دفاعی اتحادیه اروپا تقویت گردد.

مرکل در ویدئو کنفرانس سران اروپایی در روز آدینه تقویت ائتلاف دو سوی آتلاتنیک و تقویت شایستگی های دفاعی اروپا را مکمل هم دانست.

وی اضافه کرد: همکاری نزدیک بین اتحادیه اروپا و ناتو می تواند شامل همکاری بین ایالات متحده و اتحادیه اروپا در بستر همکاری ها در پروژه تقویت همکاری های دفاعی در اروپا موسوم به Pesco باشد. پسکو راهی برای تقویت توان نظامی اروپایی با راهنمایی آموزش های نظامی و تقویت لجستیکی به وسیله شبکه ای در سراسر این قاره است. همچنین ایجاد واحد آموزش مشترک افسران نظامی از دیگر اهداف این معاهده ذکر شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1662

به "تقویت قابلیت های نظامی اتحادیه اروپا در ناتو در دستور کار بروکسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت قابلیت های نظامی اتحادیه اروپا در ناتو در دستور کار بروکسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید