تبلیغات پنهان برای اثرگذاری بر ضمیرناخودآگاه مردم در اروپا ممنوع شد

کارگاه علمی تخصصی علوم شناختی و جذب مخاطب از مجموعه کارگاه های نخستین کنفرانس ملی علوم شناختی و رسانه برگزار گردید که در این کارگاه چگونگی تبلیغات پنهان برای اثرگذاری بر ضمیرناخودآگاه مردم مورد آنالیز نهاده شد.

تبلیغات پنهان برای اثرگذاری بر ضمیرناخودآگاه مردم در اروپا ممنوع شد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، کارگاه علمی تخصصی علوم شناختی و جذب مخاطب به عنوان یکی از کارگاه های نخستین کنفرانس ملی علوم شناختی و رسانه امروز در ساختمان جام جم سازمان صدا و سیما برگزار گردید.

در این کارگاه علی بنیادی نائینی عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت و امین هاشمی عضو هیأت علمی موسسه آموزشی اتاق بازرگانی تهران ابعاد تاثیر علوم شناختی بر جذب مخاطب را برای مخاطبان تشریح کردند.

به گفته مدرسان این کارگاه، پرداختن به علوم شناختی یا cognetive Science مورد تایید اسناد بالادستی کشور است.

بنیادی نائینی اظهارداشت: در این بخش از علم شناختی به دنبال تاثیرگذاری بر مخاطب هستیم که 3 سطح تاثیرگذاری بر مغز وجود دارد و ساده ترین آنها اثرگذاری به وسیله تغییر ورودی های مغز است.

وی ادامه داد: در حال حاضر از روش های گوناگونی برای تاثیرگذاری بر ضمیر ناخودآگاه استفاده می گردد حتی ایده ای در مدرسه تجارت لندن پیگیری می شد که آدم خلاق تربیت نمایند.

به گفته وی، البته پذیرش تاثیرگذاری این کوشش ها مخالفان و موافقانی دارد که با وجود اثبات نشدن قطعی این تاثیرات، در حال حاضر تاثیرگذاری پنهان بر ضمیرناخوداگاه مخاطبان در اروپا ممنوع شده است.

وی خاطر نشان کرد: فعالیت در حوزه علوم اعصاب شناختی به شدت به ابزار وابسته است و ابزارهای این علم گران و کم دسترس هستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: بروزرسانی: 24 مهر 1398 شناسه مطلب: 498

به "تبلیغات پنهان برای اثرگذاری بر ضمیرناخودآگاه مردم در اروپا ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبلیغات پنهان برای اثرگذاری بر ضمیرناخودآگاه مردم در اروپا ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید