آشنایی با شگفت انگیز ترین جاذبه های گردشگری در اسلو

به گزارش آسمان تو، اسلو یکی از بزرگترین پایتخت های جهان است. پایتخت زیبا و سرسبز کشور نروژ، شهری دیدنی و بزرگ در این کشور است. این شهر با زیبایی ها و طبیعت بی نظیرش مقصدی عالی برای سفر است. در اسلو موزه های دیدنی متنوع، چشم انداز های طبیعی خیره کننده و بناهای تاریخی بسیاری وجود دارد. به همین هیچ گردشگری را از سفر به اسلو پشیمان نمی شود. اسلو شهر ارزانی نیست و به عنوان دومین شهر گران جهان شناخته شده است. این شهر به لحاظ اقتصادی نیز در سطح بالایی قرار گرفته است. در سفر به اسلو با پیاده روهایی مملو از دوچرخه سواران و افرادی که با پیاده روی اسلو را به شهری تمیز و عاری از آلودگی تبدیل کرده اند روبرو می شوید.

آشنایی با شگفت انگیز ترین جاذبه های گردشگری در اسلو

اسلو یکی از بزرگ ترین پایتخت های دنیا

اسلو از نظر مساحت یکی از بزرگترین پایتخت های دنیا است. فقط 20 درصد از این مساحت را زمین شهری توسعه یافته است. باقی مانده آن از پارک ها ، جنگل های حفاظت شده ، تپه ها و صدها دریاچه تشکیل شده است. پارک ها و فضاهای باز بخشی جدایی ناپذیر از منظره شهر اسلو است. تقریباً از هرجای شهر به راحتی قابل دسترسی است. این شهر مسیرهای بیشماری در فضاهای عمومی خود دارد. به همین دلیل یکی از بهترین شهرها برای پیاده روی و قدم زدن است.

خیابان اصلی شهر ، دروازه کارل یوهانس ، لذت پیاده روی را چند برابر می کند. این خیابان وسیع از ایستگاه مرکزی اسلو در مجاورت اسکله تا کاخ سلطنتی کشیده شده است. بسیاری از جاذبه های گردشگری اسلو در این خیابان قرار دارند. از جمله قصر ، تئاتر ملی ، ساختمان های قدیمی دانشگاه و کلیسای جامع اسلو در خیابان اصلی شهر قرار دارند. اسلو به عنوان یکی از بهترین شهرهای دنیا برای زندگی شناخته می گردد. این شهر دارای امکانات فراوان، فرهنگ غنی و جاذبه های دیدنی بسیار است. در این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران قصد معرفی جاذبه های گردشگری شهر شگفت انگیز اسلو را داریم ، تا خاتمه مقاله با ما همراه باشید.

پارک مجسمه سازی ویگلند Vigeland Sculpture Park

پارک مجسمه سازی برجسته Vigeland که در داخل پارک معروف Frogner اسلو واقع شده است ، یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری نروژ . پایتخت آن اسلو است. این پارک مجموعه ای از آثار مجسمه ساز منحصر به فرد دنیا گوستاو ویگلند است که شامل 650 مجسمه از جنس برنز ، گرانیت و آهن فرفورژه است. بیشتر مجسمه ها در پنج گروه مضمونی در امتداد محوری به طول 853 متر قرار دارند.

قدیمی ترین گروه مجسمه ها پارک ویگلند مجموعه مجسمه های آب نمایی است که چرخه زندگی انسان را به تصویر می کشد. یکی از فاخرترین آثار این پارک مجسمه مگ مونولیت یک سازه 16 متری گرانیتی است. این مجسمه 121 پیکر در تقلای بالا رفتن از آن را به تصویر می کشد. این تندیس نمادی از تمایل انسان برای نزدیک تر شدن به معنویت و الوهیت است. منولیت احساس باهم بودن پیکرهای انسانی را که یکدیگر را در راه رسیدن به رهایی در آغوش کشیده اند به نمایش می گذارد. ساخت این سازه بزرگ در سال 1924 آغاز شده. خود ویگلند با گل آن را مدلسازی کرد. حدود 14 سال طول کشید تا 3 سنگتراش بتوانند از روی مدل، سنگ را بتراشند.

علاوه بر مجسمه ها، گردشگران می توانند وقت خود را به گشت و گذار در بقیه پارک فروگنر اختصاص دهند. جایی که فضای سبز کافی برای پیک نیک ، امکانات تفریحی ، یک باغ گل رز بسیار بزرگ و بزرگترین زمین بازی کشور نروژ نیز در این پارک وجود دارد.

قلعه اکرشوس Akershus Fortress، یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری اسلو

قلعه باشکوه اکرشوس Akershus که توسط هاکون پنجم در اواخر قرن سیزدهم ساخته شده است. این قلعه در بالای فلات اسلو و کنار پرتگاه آکرشنِس (Akersnes) قرار گرفته است. قلعه آکِرشوس امروزه وزارت دفاع نروژ شده است. این قلعه یک دژ نظامی مستحکم بود که طی تاریخ به خوبی از اسلو حفاظت کرد. به خاطر موقعیت استراتژیکش از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

این بنا هنوز هم یک محوطه نظامی است. اما روزانه تا ساعت نه شب برای بازدید عموم باز می باشد. علاوه بر این بازدید وقت خود را صرف پرسه زدن در محوطه ها و باروها با چشم اندازهای فوق العاده بندرگاه خود کنید. می توانید قبل از کاوش در کلیسای مذهبی جالب توجه با مقبره Håkon VII (1872-1957) و بقایای قلعه اصلی قرون وسطایی، کاوش کنید. همچنین موزه مقاومت نروژ در محوطه واقع شده است.

آماده باشید تا ساعاتی را در اینجا صرف یادگیری اشغال آلمان در سالهای 45-1940 کنید. اگر انرژی دیگری برای شما باقی مانده است ، با نمایش اسلحه و نمایشگاه هایی که تاریخ نیروهای نروژی و دفاع از نروژ را در طول قرن ها نشان می دهد ، به موزه نیروهای مسلح نروژ در آرسنال قدیمی اسلو بروید.

موزه کشتی وایکینگ Viking Ship Museum

سفر به نروژ بدون بازدید از حداقل یکی از موزه ها و نمایشگاه های اختصاصی آن امکان پذیر نیست. یکی از بهترین موزه های اسلو، موزه کشتی های وایکینگ است. این موزه سه شناور تاریخی قرن 9 را در خود جای داده است. کشتی اوزبرگ به طول 21 متر از همه بهتر حفظ شده است. این کشتی تزئین شده با شکوه و با عظمت که بزرگترین اثر جا مانده قبل از مسیحیت در اسکاندیناوی است. در حدود سال 800 میلادی ساخته شد کشتی تدفینی از وایکینگ ها که به هنگام کشف شدنش، پیکر دو زن در آن قرار داشت. گفته می گردد پیکره این دو زن یکی متعلق به ملکه وایکینگ ها بوده و دیگری مربوط به خدمه آن بوده است. آن ها اعتقاد داشتند که تا زندگی دیگر باید با او می ماند.

در این موزه همچنین ابزارها و چرخ دستی هایی از قرون وسطا قرار دارند. وسایل زیادی ، از جمله مبلمان ، لباس و وسایل شخصی ، که اطلاعات زیادی در مورد زندگی وایکینگ ها را به نمایش می گذارد. شناورهای دیگری که در موزه کشتی وایکینگ به نمایش درآمده شامل کشتی Gokstad با طول 23 متر است. یک کشتی دریایی که برای استفاده در زیر بادبان یا پاروها طراحی شده است. کشتی Tune که دچار تخریب بیشتری نسبت به سایر شناورهای موزه شده است.

یک فیلم کوتاه و برخی اطلاعات قابل توجه نیز در این موزه وجود دارند که تماشای آن ها خالی از لطف نیست. این فیلم فرایند طولانی ساخت کشتی وایکینگ با استفاده از انیمیشن CGI را نشان می دهد. گردشگران می توانند اپلیکیشن راهنمای صوتی رایگان موزه را دانلود کنند. از این راه می توانید بهترین بهره را از بازدید از موزه کشتی وایکینگ ببرید. این موزه همچنین میزبان چندین نمایشگاه دیدنی است که زندگی وایکینگ ها را در دریاها تشریح می کند.

شهربازی TusenFryd، هیجان انگیزترین جاذبه گردشگری اسلو

بزرگترین پارک تفریحی نروژ شهربازی توسن فرید است که با بیش از 30 جاذبه تفریحی ، انواع بازی های هیجان انگیز ، مغازه ها و مکانهای غذایی در اسلو قرار گرفته است.

این پارک دارای جاذبه هایی فراوان برای سنین مختلف است، از ماشین های غلتکی گرفته تا چرخ و فلک و پیست اسب سواری و بسیاری از موارد دیگر.

دو بخش Barnas Fryd و Frydskogen پر از وسایل تفریحی و سرگرم کننده برای بچه های کوچک است.

گردشگرانی که در تابستان به پارک توسن فرید می آیند می توانید از بخش BadeFryd ، که یک پارک آبی با استخر ، رودخانه خروشان و سرسره های بزرگ آبی است لذت ببرند.

سالن اپرای اسلو Oslo Opera House

زمانی که خانه ملی پایکوبی باله و اپرای نروژ در سال 2008 درهای خود را به روی عموم گگردد، یک رؤیای صدساله رنگ واقعیت به خود گرفت. امروزه، خانه اپرای اسلو به عنوان یک جاذبه گردشگری برتر شناخته می گردد و یکی از شاخص ترین گنجینه های معماری در کشور است. این بنا در میان مردم محلی و گردشگران طرفداران فراوانی دارد. این سالن اپرا یکی از شگفت انگیز ترین جاذبه های گردشگری اسلو است.

خانه اپرای باشکوه در منطقه صنعتیِ سابق بیورویکا واقع شده و یکی از اولین بناهایی است که به هنگام نزدیک شدن به شهر، از دریا به چشم می خورد.

این بنا با ظاهر مرمریِ سفیدرنگ خود که از سقف با شیبی ملایم به آبدره اسلو ختم می گردد، یادآور یک کوه یخی است که پیوندی میان فضای شگفت انگیز ییلاقی نروژ و پایتخت این کشور برقرار می کند.

خانه اپرای اسلو از بازدیدکنندگان در طول سال دعوت می کند تا به پشت بام این بنا بفرایند و از این مکان ساکت و آرام به تماشای غروب آفتاب یا گفت وگو با دوستان در فصل تابستان بپردازند. در فصل زمستان، این بنای مرمریِ سفیدرنگ شبیه به تکه یخی می گردد که از آبدره اسلو سر برآورده است.

معماران شرکت اسنوهِتا (Snøhetta) مسئول ساخت این پروژه هستند و به دنبال این بودند تا فضایی مناسب برای هر سلیقه ای بسازند. با 1100 اتاق ، خانه اپرا اسلو بزرگترین ساختمان فرهنگی ساخته شده از سال 1300 در نروژ است. هرکسی که از این بنای باشکوه دیدن کند ، می گوید که مطمئناً ارزش اینهمه انتظار برای ساخت آن را داشته است!

موزه فرام Fram Museum، جاذبه گردشگری در اسلو که باید به آن سر بزنید

نروژ محل زندگی برخی از کاوشگران معروف قطبی است ، از جمله Roald Amundsen ، Fridfjøf Nansen و Otto Sverdrup ، بنابراینبرای دوستداران قطب شمال بسیار مناسب است. موزه فرام (Fram Museum) به اکتشافات قطبی که مبحث رایج در تاریخ و فرهنگ نروژ محسوب می گردد، اختصاص دارد.

هسته مرکزی موزه، یک کشتی به نام فرام است. این کشتی اولین کشتی یخ شکن دنیا و آخرین کشتی ساخته شده از چوب، به شمار می آید. سفرهای بسیاری به قطب شمال و جنوب با کشتی فرام در بین سال های 1893 تا 1912، اجرا شده است و گفته می گردد که نسبت به هر کشتی چوبی دیگری در تاریخ دنیا، در آب های شمالی تر و جنوبی تری، دریانوردی کرده است.

این موزه، جزئیات تاریخی و همچنین عکس ها، ابزارها و اشیای باستانی بسیاری را به نمایش می گذارد. با بازدید از آن ها، گویی در تاریخ قدم می زنید. موزه فرام در شبه جزیره Bygdøy اسلو در نزدیکی سایر موزه های دریایی این شهر واقع شده است. بازدید کنندگان می توانند سوار بر کشتی Fram شوند که هر 20 دقیقه چراغ های شمالی در آن نمایش داده می گردد. این موزه چند زبانه است و دارای نشانه هایی به 10 زبان است.

موزه ملی اسلو National Museum of Oslo

موزه ملی اسلو در واقع موزه هنر ، معماری و طراحی نروژ است. این مجموعه شامل یک شاهکار حیرت انگیز از هنر است. از معماری در کمیک گرفته تا تأثیر ژاپن بر هنر و طراحی شمال اروپا. در واقع چندین موزه زیر نظر موزه ملی است. این موزه ها شامل گالری آثار ملی (هنرمندان نروژی از قرن 19 تا کنون، از جمله JC Dahl و ادوارد منچ)، موزه هنر معاصر (هنرمندان مدرن نروژی و بین المللی)، موزه ملی (معماری تاریخی از نگاه معماری معاصر) می باشد.

موزه اسکی Holmenkollen، پر طرفدارترین جاذبه گردشگری در اسلو

نروژ کشوری است که به تربیت اسکی بازان در کلاس دنیای مشهور است. موزه اسکی Holmenkollen نیز یکی از جذاب ترین دیدنی های نروژ به شمار می رود که در سکوی پرش ایستگاه اسکی هولمنکولن شهر اسلو قرار گرفته است. موزه اسکی در سال 1923 میلادی تأسیس شد و قدیمی ترین موزه اسکی دنیا شناخته می گردد. بنیان گذار این موزه فردی به نام Hjalmar Welhaven است که کلکسیون شخصی خود تا سال 1951 در محله Frognerseteren در معرض نمایش عموم قرار می داد تا اینکه با بازسازی ایستگاه هولمنکولن مجموعه به محل کنونی اش منتقل گشت. شما در این موزه با تاریخ 4000 ساله اسکی که از حکاکی های عصر سنگ آغاز می گردد، آشنا خواهید شد. بازدید از این جاذبه گردشگری اسلو را در سفر خود رفاموس نکیند.

همچنین اسکی بازان زمان وایکینگ ها را خواهید شناخت و اطلاعات جالبی درباره اسکی در آن زمان دریافت خواهید کرد. در بخشی دیگر تجهیزاتی که نانسن و رولد آموندسن، کاوشگران نروژی در سفرهای قطبی خود از آن استفاده می کردند، به نمایش درآمده است. در کنار موزه هولمنکولن، برج پرشی با ارتفاع 121 متر نیز به چشم می خورد. معروف ترین اسکی بازان دنیا در این محل به اسکی پرداخته اند و اگر اهل هیجان و علاقه مند به اسکی هستید، پیشنهاد می کنیم بازدید از آن را از دست ندهید.

ضمناًً می توانید از تماشای چشم انداز زیبای اطراف در بالای این برج پرش لذت ببرید. در حال حاضر موزه اسکی تحت نظارت انجمن Skiforeningen اداره می گردد که این انجمن مسئولیت ورزش های زمستانی، فعالیت ها و رویدادهای پارک ملی هولمنکولن را نیز بر عهده دارد.

اسلوفورد Oslofjord

بازدیدکنندگان و توریستان اسلو قدم زدن در فضای باز اسلوفورد Oslofjord را که شامل مجموعه ای بسیار زیبا از جزایر جنوب شرقی نروژ است ، نباید از دست بدهند. جستجوی جزیره با کشتی یک فعالیت تابستانی محبوب است. این گردش به مسافران فرصتی می دهد تا از ویژگی های خاص هر جزیره استفاده کنند. برخی از جزایر اسلوفورد برای شنا کردن عالی است. جزایر اسلوفورد مکان مناسبی برای خوردن ناهار و پیک نیک است. اسلوفورد مکان خوبی برای قایقرانی، شنا کردن، اردو زدن یا ماهیگیری است. بازدید از Oslofjord یک روز آرام و زیبا را برای شما فراهم می کند. همچنین فرصتی برای تماشای آب های عمیق فیورد و فانوس های دریایی است. اسلوفورد یکی از جاذبه های گردشگری در اسلو است که باید حتما به

آن سر بزنید.

موزه Folkmuseum

یکی دیگر از جاذبه های اسلو موزه Norsk Folkemuseum (موزه تاریخ فرهنگی نروژ) است که بازدیدکنندگان برای تماشای آن باید کفش راحت برای پیاده روی طولانی بپوشند. این موزه در بیگدوی واقع شده است. موزه دارای دو قسمت است: ساختمان های موزه که بزرگترین مجموعه میراث فرهنگی کشور را در خود جای داده. همچنین یک موزه بزرگ در فضای باز متشکل از بیش از 150 خانه منتقل شده. ساختمان های دیگر ، از جمله یک کلیسای قرن سیزدهم ، که در سراسر نروژ یافت شده است. آثار باستانی برخی از مجموعه ها به سال های 1500 باز می گردد. این موزه همچنین موسیقی سنتی و نمایش های پایکوبی محلی را ارائه می دهد.

موزه Kon Tiki

موزه کان تیکی (Kon-Tiki Museum) مختص آثار و سفرهای تور هایردال (Thor Heyerdahl)، تاریخ نگار و کاشف نروژی اختصاص یافته است. این موزه تنها به اندازه دو دقیقه پیاده روی از موزه فرام فاصله دارد. هایردال با استفاده از یک کلک سنتی از جنس چوب درخت بالسا از اقیانوس آرام عبور کرد. به این طریق خود را از آمریکای جنوبی به پلونزی فرانسه رساند. این موزه یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در اسلو است.

او ثابت کرد که جمعیت ساکن در جزایر پلونزی، آمریکایی و نه آسیایی هستند. زیرا تا آن زمان تصور می شد که مردم ساکن در آن جزایر از آسیا به آنجا رفته اند. سفر هایردال، 101 روز به طول انجامید و از آن فیلمبرداری شد. جالب است بدانید که فیلم سفر اکتشافی هایردال پیروز به کسب جایزه اسکار 1951 شد. کلک چوبی اصلی هایردال به همراه اطلاعاتی از دیگر سفرهای ماجراجویانه و اکتشافات باستان شناسی او را می توان در موزه پیدا کرد. سفر هایردال، الهام بخش یک فیلم تاریخی شد. این فیلم تاریخی درام به نام کان تیکی با بازی پال سوره هاگن در سال 2012 اکران شد.

اسلو

منبع: الی گشت
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1661

به "آشنایی با شگفت انگیز ترین جاذبه های گردشگری در اسلو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با شگفت انگیز ترین جاذبه های گردشگری در اسلو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید