بورل: مسکو درخواستم برای عدم اخراج دیپلماتهای اروپایی را نپذیرفت

به گزارش آسمان تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، جوزف بورل روز یکشنبه گفت که به وسیله رسانه های اجتماعی از تصمیم مسکو برای اخراج سه دیپلمات اتحادیه اروپا آگاه شده است و اضافه نمود که شخصاً از سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه خواسته است تا این تصمیم را لغو کند؛ تلاشی که به گفته او هیچ سودی نداشت.

بورل: مسکو درخواستم برای عدم اخراج دیپلماتهای اروپایی را نپذیرفت

با ما سفر کنید و با تور اروپا زمستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

وی در وبلاگ خود نوشت: متأسفانه، در سرانجام نشست، ما به وسیله رسانه های اجتماعی از اخراج سه دیپلمات اتحادیه اروپا به خاطر اتهامات اثبات نشده ای همچون عدم رعایت صندلی خود به عنوان دیپلماتهای خارجی و شرکت در تظاهرات [علیه بازداشت ناوالنی] آگاه شدیم. من از وزیر لاوروف خواستم تا این تصمیم را لغو کند، اما این درخواستم سودی نداشت.

لازم به ذکر است که جوزف بورل از روز چهارم تا ششم ژانویه از مسکو دیدن کرد. در این ملاقات، این دیپلمات بلندپایه اتحادیه اروپا در خصوص طیف وسیعی از موضوعات مربوط به روابط اتحادیه اروپا و روسیه و همچنین چشم انداز ژئوپلتیکی جهانی با لاوروف مصاحبه کرد.

بورل همچنین با تعدادی از نمایندگان سازمانهای حقوق مدنی در روسیه ملاقات کرد.

بورل این ملاقات را بسیار پیچیده خواند و اضافه کرد که گاهی اوقات مصاحبهها به سطح بالایی از تنش می رسید. بورل در ادامه اضافه کرد که ملاقاتش با وزیر لاوروف به خوبی نشاندهند جدایی روسیه از اروپا است و اینکه به نظر می رسد روسیه به تدریج در حال قطع کردن [رابطه خود] با اتحادیه اروپا است.

به گزارش خبرنگاران، روسیه آدینه هفته پیش از اخراج سه دیپلمات اروپایی به دلیل شرکت در تظاهرات های غیرقانونی اخیر در این کشور اطلاع داد.

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای در این باره اظهار داشت: سه دیپلمات آلمانی، سوئدی و لهستانی که در اعتراضات غیرقانونی شرکت کردند و عنصر نامطلوب معرفی شدند، به زودی روسیه را تَرک خواهند کرد. انتظار می رود سفارت های آلمان، سوئد و لهستان پس از اخراج سه تَن از کارکنانشان، از این پس اصول حقوق بین الملل را به صورت دقیق رعایت نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1649

به "بورل: مسکو درخواستم برای عدم اخراج دیپلماتهای اروپایی را نپذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورل: مسکو درخواستم برای عدم اخراج دیپلماتهای اروپایی را نپذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید