برنامه غذایی مناسب گروه خونی A(2)

به گزارش آسمان تو، سبزیجات از مهمترین مواد اساسی در رژیم غذایی گروه A هستند زیرا تأمین نماینده مواد معدنی و آنزیم ها و آنتی اکسیدانهای لازم برای آنهاست. شما باید سبزیجات را به صورت خام و یا بخارپز مصرف کنید تا تمامی مواد مفید آن حفظ گردد. صاحبان گروه خونی A می توانند از همه انواع سبزیجات استفاده نمایند اما در خصوص بعضی از آنها باید جانب احتیاط را رعایت کرد. مثلاً انواع

برنامه غذایی مناسب گروه خونی A(2)

برنامه غذایی مناسب گروه خونی A(2)

نویسنده: فادیا عبدوش

مترجم : مریم کاظمی

فصل هشتم

سبزیجات

سبزیجات از مهمترین مواد اساسی در رژیم غذایی گروه A هستند زیرا تأمین کننده مواد معدنی و آنزیم ها و آنتی اکسیدانهای لازم برای آنهاست. شما باید سبزیجات را به صورت خام و یا بخارپز مصرف کنید تا تمامی مواد مفید آن حفظ گردد. صاحبان گروه خونی A می توانند از همه انواع سبزیجات استفاده کنند اما در مورد بعضی از آنها باید جانب احتیاط را رعایت کرد. مثلاً انواع مختلف فلفل باعث ناراحتی معده حساس گروه خونی A می گردد. بعلاوه زیتون تخمیر شده که در حال کپک زدن است.

صاحبان گروه خونی A بعلاوه نسبت به لکتین های موجود در سیب زمینی معمولی، سیب زمینی شیرین و کلم حساس هستند.

اگر شما دارای گروه خونی A هستید از خوردن گوجه فرنگی خودداری کنید زیرا لکتین های موجود در آن دستگاه گوارش شما را به شدت مختل می نماید.

به شما توصیه می کنیم کلم بروکلی مصرف کنید زیرا محتوی آنتی اکسیدانهای بسیار مفید است آنتی اکسید آنها باعث تقویت سیستم ایمنی می گردد. از دیگر سبزیجات مفید برای گروه خونی A می توان به هویج و سبزیجات برگدار، شلغم، کدو و اسفناج اشاره نمود.

در ژاپن هم قارچ متیاکی غذایی تقریباً مقدس به تعداد می آید زیرا دارای ویژگیهایی است که سیستم ایمنی را به شدت فعال می نماید. تحقیقات اخیر نشان می دهد که این قارچ ضد سرطان است .

پیاز سفید هم به دلیل داشتن مواد آنتی اکسیدان بنام کریستین دستگاه ایمنی را تقویت می نماید.

سبزیجات بسیار مفید:

انواع پیاز- سیر- شلغم- جعفری- هویج سفید- کاهو- هویج و آب هویج- بامیه- اسفناج- قارچ چیتاکی- برگ چغندر- کرفس آلوورا- یونجه- رازیانه- کله پیچ- کاسنی- تره فرنگی- ریوند

سبزیجات غیر مضر:

ترب ژاپنی- برگ خردل- مارچوبه- آووکادو- سرخس- آندیو قرمز- کلم چینی- بروکلی- کاهو- کلم بروکسل- ساقه خیزران تازه- پیاز- چغندر- ترب- تره فرنگی- گل کلم - گشهم- قارچ ژاپنی- خیار- فلفل دلمه ای- سنای کوهی- کرفس- انواع کدو- قارچ سیاه بزرگ- زیتون سبز- ترشی سبزیجات

فصل نهم

میوه جات

صاحبان گروه خونی A باید روزانه 3 وعده میوه مصرف کنند. آنها می توانند بیشتر انواع میوه ها را مصرف کنند البته بهتر است میوه های با ترشی کمتر مانند میوه های خانواده توت و انگور و طالبی را برای ایجاد توازن با دانه هایی که مصرف می کنند به سایرین ترجیح دهند بنابراین میوه های استوایی مانند انبه و پاپایا برای صاحبان گروه خونی A مفید نیست.

اگر شما صاحب گروه خونی A هستید باید از خوردن پرتقال

خودداری نمایید زیرا باعث ناراحتی گوارشی شده و جذب مواد معدنی مهم را کاهش می دهد. به جای آن می توانید از گریپ فروت بهره ببرید که تأثیر مثبتی بر معده شما دارد و از خانواده پرتقال می آید اما پس از هضم به یک ماده قلیایی تبدیل می گردد با اینکه خود یک میوه اسیدی است.

آناناس هم هضم غذا را آسان می نماید. همینطور لیموترش بسیار برای معده گروه A مفید است زیرا هضم را آسان نموده و ترشحات مخاطی زائد را کاهش می دهد.

و از آنجا که ویتامین C مهمترین آنتی اکسیدآنهاست و بویژه از بیماری سرطان معده جلوگیری می نماید صاحبان گروه خونی A بهتر است از میوه های سرشار از این ویتامین بویژه کیوی و گریپ فروت استفاده کنند.

قابل ذکر است که لاکتین های موز عملیات گوارشی در گروه خونی A را مختل می نماید و من توصیه می کنم به جای موز از سایر میوه های سرشار از پتاسیم مانند زردآلو، انجیر و طالبی استفاده نمایید.

میوه های بسیار مفید:

انواع زردآلو- آناناس- توت وحشی- انجیر تازه و خشک- گریپ فروت- آب آلبالو- برگه هلو- تمشک- انواع هلو- انواع گیلاس و آلبالو- لیموترش

میوه های غیرمضر:

انواع سیب و آب سیب- انواع آلو- لیموترش سبز رنگ- کشمش قرمز- خرمالو- طالبی- گرمک- انگور قرمز- انار- کشمش سیاه- انواع گلابی- خرما- مویز- هندوانه- توت فرنگی- کیوی- مربای میوه ها- ژله میوه ها

میوه های مضر:

موز- نارگیل- پاپایا- انواع پرتقال

فصل دهم

آب میوه ها و مایعات

اگر شما دارای گروه خونی A هستید، باید روز خود را با نوشیدن یک فنجان کوچک آب ولرم که آب نصف یک لیموترش در آن ریخته اید شروع کنید. زیرا این کار به شما یاری می نماید، تا از ترشحات مخاطی متراکم در دستگاه گوارشی خود که در طول شب جمع شده است رهایی یابید سعی کنید هنگام خرید و یا تهیه آب میوه خود را مؤظف به خوردن سبزیجات و میوه های موجود در

فصل های 10 طراحی نمایید.

بهتر است از آب میوه هایی با اسید پایین(قلیایی) مثل آب آلبالویی غلیظ شده به همراه آب استفاده نمایید و از خوردن انواع آب میوه هایی که شکر زیادی به آنها اضافه شده است خودداری کنید زیرا باعث افزایش اسید معده می گردد.

فصل یازدهم

ادویه ها و گیاهان طعم دهنده و شیرین کننده ها

اگر شما صاحب گروه خونی A هستید بهتر است به ادویه ها و گیاهان طعم دهنده به چشم بهتری نگاه کنید، زیرا اگر این مواد را به درستی با هم ترکیب کنید به مواد تقویت کننده دستگاه ایمنی شما تبدیل می گردد. به اسم مثال: ادویه های تهیه شده از سویا مثل تا ماهی، میز و سس سویا برای گروه خونی A بسیار مفید هستند و اگر شما از اندازه زیاد نمک موجود در این فرآورده ها نگران هستید و می توانید انواع کم نمک آن را خریداری کنید.

بعلاوه استفاده بسیار از سیر به اسم یک آنتی بیوتیک طبیعی علاوه بر اینکه سیستم ایمنی را تقویت می نماید برای گروه خونی A بسیار مفید است. سیر برای همه گروههای خونی و بخصوص گروه خونی A مفید است زیرا دستگاه ایمنی این افراد در معرض ابتلا به بیماریهاست و سیر می تواند باعث تقویت بدن آنها گردد. شیره(عسل سیاه) هم منبع بسیار خوبی برای آهن است عنصری که رژیم گروه خونی A از آن رنج می برد.

در مقابل افراد صاحب این گروه باید از خوردن سرکه خودداری کنند زیرا موجب اسید آن موجب برانگیختگی معده می گردد. خوردن شکر و شکلات هم اگر به میزان بسیار کم آن قناعت کنید ممنوع نیست.

ادویه های بسیار مفید:

سیر- سس سویا- جعفری- شیره- زنجبیل- زردچوبه

ادویه های غیرمضر:

فلفل دلمه- شربت برنج- زیره- یانیسون- شربت ذرت- هفت ادویه- اکلیل کوهی- پکتین سیب- کاری- زعفران-عسل- نعناع سنبلی- هل- شکر قهوه ای- شوید- خردل خشک- تمر هندی- جوز هندی- دارچین- وانیل- میخک- نشاسته ذرت- نمک دریا- شربت برنج قهوه ای- شکر سفید- نعناع- موسیر- ترخون- شکلات- آویشن- اورگانو- پابریکا- گشهم- ریحان- شیرین بیان- فروکتوز- کرم تارتار

ادویه های مضر:

انواع سرکه- فلفل قرمز تند- رب فلفل تند- ژلاتین- ادویه سفید- مونوگلوتامات سدیم- شکر قهوه ای تهیه شده از خیزران

فصل دوازدهم

سس ها و طعم دهنده ها

شما می توانید به میزان کم از مربا و یا از سس های کم چرب برای تهیه سالاد بهره ببرید به شرطی که خالی از سرکه باشد. اما ترشیهای تهیه شده از سرکه در کسانی که اسید معده آنها کم است می تواند باعث ابتلا به سرطان معده گردد. شما بعلاوه باید از خوردن سس کچاپ خودداری کنید زیرا صاحبان گروه خونی A نمی توانند گوجه فرنگی و سرکه موجود در تهیه کچاپ را هضم کنند.

سس های بسیار مفید:

سس خردل

طعم دهنده های غیرمضر:

مربا از میوه های مجاز- ژله تهیه شده از میوه های مجاز- سس خردل تهیه شده با سرکه- سس های سالاد کم چرب.

سس های مضر:

کچاپ- مایونز- ترشی ها

فصل سیزدهم

گیاهان دارویی

گیاهان و گلهای دارویی مفید برای گروه خونی A بسیار مفید هستند و به سلامتی قلب و رگها یاری می کنند به اسم مثال زالزالک برای قلب و رگها و صبر زرد(آلوورا) و یونجه برای دستگاه ایمنی و چای سبز به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های مهم برای جلوگیری از سرطان دستگاه گوارشی مفید هستند.

صاحبان گروه خونی A باید اسید معده خود را که بسیار کم است افزایش دهند و زنجبیل می تواند به این امر یاری کند و آرامبخش های گیاهی مثل بابونه و سنبل طیب هم می تواند باعث کاهش فشارهای عصبی گردد.

گل و گیاهان دارویی بسیار مفید:

یونجه- زنجبیل- آلوورا- رز وحشی- زالزالک- برگ بابا آدم- سنبل الطیب- شنبلیله- خارشتر- ریحان- قاصدک

گل و گیاهان دارویی غیرمضر:

گل ماهور- ریواس- زیزفون- کاکل ذرت- شیرین بیان- برگ تمشک- توت- سنای کوهی- نعنای سنبلی- برگ توت فرنگی- آویشن- بومادران- گل شاه پسند- بوصیر

گیاهان دارویی مضر:

نعناع کوهی- ریوند- کاکل ذرت- ترشک- فلفل قرمز تند- یونجه قرمز- برگ و پوست درخت بلوط

فصل چهاردهم

نوشیدنیهای مختلف

قهوه برای صاحبان گروه خونی A مفید است اگر به اعتدال مصرف گردد زیرا اسید معده را افزایش می دهد و محتوی مخمرهایی است که در سویا هم یافت می گردد. برای استفاده از فواید قهوه و چای سبز بهتر است به صورت یک درمیان یک بار چای سبز دفعه بعد قهوه بنوشید.

بهتر است شما از نوشیدن سایر مواد خودداری و به جای آن آب زلال بنوشید.

نوشیدنی های مضر:

کوکاکولا- نوشابه های گازدار دیگر

چای سیاه:

حاوی کافئین و بدون کافئین- نوشابه های گازدار رژیمی

فصل پانزدهم

یاری های غذایی ویژه گروه خونی A

در رژیم غذایی گروه خونی A توصیه هایی در مورد صرف ویتامین ها، مواد معدنی، مکمل های غذایی طبیعی که تأثیر مثبتی در رژیم غذایی ویژه آنها دارد شده است.

مکملهای غذایی هم مانند مواد غذایی هستند که در همه افراد تأثیرات متفاوتی دارند. زیرا هر ویتامین و یا ماده معدنی و یا مکمل های گیاهی نقش مشخصی در بدن شما دارند بنابراین موادی که در گروه B می تواند مفید و مؤثر باشد در گروه خونی A می تواند بی اثر و یا مضر باشد.

مکملهای غذایی برابر گروه خونی A ضروری هستند زیرا اهداف زیر را دنبال می کنند:1- تقویت دستگاه ایمنی 2- تأمین آنتی اکسیدانهای مقاوم در برابر سرطان 3- تقویت قلب

ویتامین B:

افراد دارای گروه خونی A باید مراقب باشند زیرا ممکن است در معرض کمبود شدید ویتامین B12 قرار گیرند. زیرا رژیم غذایی این افراد فاقد این ماده است که در پروتئین های حیوانی یافت می گردد و بعلاوه بدن این افراد در جذب ویتامین B12 با مشکل روبروست زیرا معده آنها فاقد ماده ای است که با ترشح از غشای معده به جذب ویتامین B12 و انتقال آن به خون یاری می نماید.

کمبود شدید B12 در سالمندان گروه خونی A باعث ابتلا به خرفتی و ناراحتی های عصبی می شوند اما رژیم غذایی ویژه گروه A در مورد سایر ویتامین های خانواده B مسئله ای ندارد، اما اگر شما از کم خونی رنج می برید شاید بهتر باشد به پزشک مراجعه نماید.

غذاهای سرشار از ویتامین B

دانه های گیاهی کامل(سفید نشده) سرشار از نیاسین B3

سس سویا سرشار از B12

میزو سرشار از B12

ماهی

تخم مرغ

ویتامین C

صاحبان گروه خونی A بهتر است از ویتامین C به اندازه بیشتری استفاده کنند زیرا آنها به دلیل کم بودن ترشح اسیدمعده بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستند. به اسم مثال ماده نیتریت که در گوشت های دودی و صنعتی به منظور حفاظت و طعم دهنده استفاده می گردد برای صاحبان گروه خونی A یک مشکل محسوب می گردد زیرا در اشخاصی که دارای اندازه پایین تری از اسیدمعده هستند امکان ابتلا به سرطان را دوبرابر می نماید.

در مقابل می دانیم که ویتامین C یک آنتی اکسیدان است و می تواند مانع این امر گردد، علاوه بر مصرف ویتامین C صاحبان گروه خونی A باید از خوردن گوشتهای دودی و صنعتی خودداری کنند.

البته تصور نکنید که شما باید مقادیر زیادی از این ویتامین را مصرف کنید زیرا تحقیقات نشان می دهد که برای صاحبان گروه خونی A مصرف بیش از 1000 میلیگرم از این ویتامین می تواند باعث ناراحتی معده گردد.

شما می توانید در طول روز 3 تا 4 قرص ویتامین C 250

میلیگرمی استخراج شده از رز وحشی میل کنید و این میزان مسئله ای در معده ایجاد نمی نماید.

خوراکیهای سرشار از ویتامین C مفید برای گروه خونی A:

انواع توت- گیلاس- گریپ فروت- لیموترش- آناناس- بروکلی-

ویتامین E

دلایلی وجود دارد که نشان می دهد ویتامین E موجب پیشگیری از سرطان و بیماریهای قلبی می گردد، بیماریهایی که صاحبان گروه خونی A بیش از سایرین به آن دچار می شوند شما می توانید از مکملهای ویتامین E بهره ببرید به شرطی که این اندازه از 400 واحد تجاوز نکند.

خوراکیهای سرشار از ویتامین E مفید برای گروه خونی A

روغنهای مایع- دانه های کامل(همراه سبوس)- بادام زمینی- گیاهان(با) برگ سبز

کلسیم

رژیم غذایی گروه خونی A بعضی فرآورده های شیر را هم در بر می گیرد بنابراین مصرف مکملهای کلسیم برای این گروه آنقدر که برای گروه O توصیه می گردد ضرورتی ندارد.

از سوی دیگر، بهتر است شما از 40 سالگی مصرف مکملهای کلسیم بین 300 تا 600 میلیگرم را شروع نمایید. تجربه من ثابت نموده است که بعضی انواع کلسیم برای گروه A بیشتر مفید هستند. مثلاً این افراد می توانند از کلسیم گلوکونات(calciumgluconate) استفاده کنند البته کلسیم سیترات Calciumcitrate برای آنها مفیدتر است و برترین نوع کلسیم برای گروه خونی A هم کلسیم لاکتات (CalciumGluconate) است.

اما بدترین منابع کلسیم، کربنات کلسیم است زیرا این نوع برای جذب شدن به اسید معده بالا احتیاجمند است.

خوراکیهای سرشار از کلسیم مفید برای گروه خونی A

ماست- شیر سویا- ماهی آزاد کنسرو شده به همراه استخوان- ماهی ساردین با استخوان- تخم مرغ- کلم بروکلی- شیر بز- اسفناج

آهن- در رژیم غذایی گروه A کمبود آهن به چشم می خورد، زیرا در گوشتهای قرمز یافت می گردد. بنابراین زنان دارای گروه خونی A باید از مکمل های آهن استفاده کنند. بهتر است اگر شما از کمبود آهن رنج می برید با انجام آزمایش و مراجعه به پزشک اندازه

مناسبی از آهن را دریافت نمایید.

به شما توصیه می کنم تا جایی که می توانید کمتر از مکمل های آهن بهره ببرید بعلاوه سعی کنید از مصرف فرآورده های آهن خام مانند سولفات آهن که ممکن است باعث ناراحتی معده گردد هم خودداری نمایید.

شما می توانید به جای آن از سیترات آهن و یا عسل سیاه استفاده نمایید. فرآورده ای هم با نام Floradi x وجود دارد که شامل آهن مایع و مواد گیاهی است و در گروه خونی A به راحتی جذب می گردد.

خوراکیهای سرشار از آهن مفید برای گروه A

دانه های کامل(همراه با سبوس)- لوبیا- انجیر- عسل سیاه.

روی

تجربیات من نشان می دهد که مصرف میزان کم روی (از 3 میلیگرم در روز بیشتر گردد) تأثیر مثبتی در پیشگیری از التهابات سری بخصوص التهاب گوشی در بچه ها دارد. اما مصرف زیاد مکمل های روی مانند شمشیر دو لبه است زیرا همانطور که مصرف میزان کم روی باعث تقویت دستگاه ایمنی می گردد مصرف زیاد آن

باعث ضعیف شدن دستگاه ایمنی می گردد بنابراین در مصرف روی احتیاط را رعایت نمایید.

و بهتر است پیش از مصرف این مکملها با پزشک مشورت نمایید.

خوراکیهای سرشار از روی مفید برای گروه خونی A

تخم مرغ- حبوبات

سلنیوم(با احتیاط) همچون یکی از عناصر دفاعی و آنتی اکسیدان در بدن عمل می نماید و می تواند در پیشگیری از سرطان که گروه خونی A استعداد ابتلا به آن را دارد مؤثر باشد اما بهتر است قبل از مصرف مکملهای سلنیوم با پزشک مصرف کنید زیرا مصرف زیاد آن موجب مسمومیت می گردد.

کروم(با احتیاط) صاحبان گروه خونی A آمادگی ابتلا به بیماری قند را دارند بخصوص اگر از نظر ارثی هم زمینه فراهم باشد بنابراین باید به این ماده معدنی توجه کنند زیرا این ماده تأثیر و فعالیت هورمون انسولین را بیشتر می نماید اما ما هنوز چیز زیادی درباره تأثیر دراز مدت مصرف مکملهای کروم نمی دانیم.

من به شخصه به شما توصیه می کنم تا وقتی دچار مرض قند

نشده اید از این مکمل استفاده نکنید.

گیاهان دارویی و عناصر شیمیایی گیاهی مفید برای گروه خونی A

زالزالک: افراد دارای گروه خونی A می توانند از زالزالک استفاده کنند اگر دچار ناراحتی قلبی هستند و یا از نظر ارثی آمادگی ابتلا به بیماریهای قلب را دارند. زیرا این گیاه حاوی عناصر شیمیایی مفیدی برای قلب است و باعث نرمی عروق و تقویت قلب می گردد. بعلاوه باعث کاهش فشار خون و ذوب چه بیماری متراکم در جداره رگها می گردد.

گیاهان تقویت کننده سیستم ایمنی

سیستم ایمنی صاحبان گروه خونی A در برخورد با بیماریهای واگیردار مرتبط با دستگاه ایمنی ضعیف عمل می نماید اما گیاهان دارویی وجود دارند که آن را تقویت می کنند از جمله النیاسه قرمز (سرخارگل) که مانع سرماخوردگی و آنفولانزا می گردد و سیستم ایمنی را در دفاع از سرطان تقویت می نماید.

گیاهان آرامبخش:

شما می توانید برای رهایی از فشار عصبی از آرامبخش های

گیاهی مانند بابونه و ریشه سنبل الطیب بهره ببرید.

این دو گیاه باید به صورت جوشانده مصرف گردد. البته نوع آماده شده و کیسه ای آن همچون چای کیسه ای هم در بازار موجود است.

کوئرستین(Quercetin)

کوئرستین ماده فعالی است که خاصیت آنتی اکسیدان دارد و صدبار بیش از ویتامین E فعال است و برای صاحبان گروه خونی A در پیشگیری از سرطان بسیار لازم است.

خارشتر(خارمریم):

این گیاه همچون کوئرستین خاصیت آنتی اکسیدانی دارد اما ویژگی خاصی که نسبت به کوئرستین دارد این است که به میزان بسیار زیادی در کبد و مجاری صفرا متمرکز می گردد. ممکن است صاحبان گروه خونی A از ناراحتی کبد و طحال رنج ببرند. اگر یکی از افراد خانواده شما هم از بیماریهای کبد، طحال و یا پانکراس رنج می برند بهتر است از مکملهای خارشتر بهره ببرید.

گفتنی است که بیماران مبتلا به سرطان که درمان شیمیایی می شوند می توانند از این گیاه برای حمایت کبد خود

استفاده کنند.

پروملین(آنریم های آناناس):

اگر شما گروه خونی A هستید و از نفخ شکم و یا مشکل عدم جذب پروتئین رنج می برید بهتر است مکمل های غذایی پروملین مصرف کنید. این آنزیم قدرت تجزیه پروتئین های غذایی و جذب بهتر آن را فراهم می نماید.

فصل شانزدهم

پیشگیری از امراض براساس گروه خونی

ویتامین A- بتاکاروتن

تحقیقات اخیر نشان می دهد که مصرف زیاد بتاکاروتن می تواند به اسم یک اکسیدکننده به جای جلوگیری از اتلاف بافتها سرعت تخریب با آن را افزایش دهد.

بنابراین صاحبان گروه خونی A می توانند به جای مصرف مکملهای غذایی حاوی بتاکاروتن به خوردن سبزیجات و میوه های حاوی کاروتنوئید اکتفا کنند.

کاروتنوئیدها(Carotenoids) به وفور در رژیم غذایی سرشار از سبزیجات که گروه خونی A آن را رعایت می کنند یافت می گردد.

اما یک استثنا وجود دارد. با افزایش قدرت بدن در جذب ویتامینهای محلول در چربی کاهش می یابد. بنابراین سالمندان دارای گروه خونی A به مصرف کم مکملهای ویتامین A(1000 واحد روزانه) احتیاج دارند تا با آثار افزایش سن که در دستگاه ایمنی بروز می نماید مقابله کنند.

درمانهای طبیعی مناسب برای گروه A

سردرد: بابونه، سنبل الطیب، پوست درخت بید، قنطریون

التهاب سینوس ها

آویشن

التهاب مفاصل:

یونجه، وان سولفات منگنز، کلسیم، وان جوشانده، اکلیل کوهی

درد گوش:

قطره مخلوط اسیر و روغن زیتون و بوصیر

درد دندان:

ماساژ لثه با سیر له شده- ماساژ لثه با روغن میخک- سوء هاضمه پروملین- زنجبیل- نعنای فلفلی

تشنجات و گاز معده:

جوشانده بابونه، جوشانده رازیانه، زنجبیل، جوشانده نعنای فلفلی، تقویت کننده های حاوی پیویدوس که به رشد باکتریهای مفید یاری می کنند.

حالت تهوع:

زنجبیل، جوشانده شیرین بیان، آنفولانزا، کیناسه، سیاه توت، جوشانده رز وحشی، سیر

تب:

گل شاه پسند، قنطریون، پوست بید سفید

سرفه:

گل ماهور، زیزفون

گلودرد:

مضمنه با جوشانده مریم گلی

جمع شدن خلط در مجاری تنفسی، جوشانده شیرین بیان، بوصیر، گزنه، شاه پسند

یبوست:

آلوورا، الیاف گیاهی، پوست درخت لارکسARA-6- پسیلیوم نارون قرمز

اسهال:

قره گیله، باکتری مفید ماست(lacidophilus)- شاه توت، برگ تمشک

درد قاعدگی:

سیاه توسه- آفتی

عوارض یائسگی:

استروژن گیاهی استخراج شده از سیب زمینی شیرین و یونجه و سویا

باید از درمان هورمونی خودداری کنید زیرا امکان ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

منبع:برنامه غذایی مناسب گروه خونی A

منبع: راسخون
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1981

به "برنامه غذایی مناسب گروه خونی A(2)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه غذایی مناسب گروه خونی A(2)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید