غذاهای محلی جاکارتا، از ناسی اودوک تا سالاد گادو گادو

به گزارش آسمان تو، جاکارتا، پایتخت اندونزی، یکی از کشورهای جنوب شرق آسیا است که مقصد محبوب گردشگران ایرانی است. با خبرنگاران همراه باشید تا با غذاهای محلی این شهر آشنا شوید.

غذاهای محلی جاکارتا، از ناسی اودوک تا سالاد گادو گادو

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

پایتخت اندونزی بودن کار آسانی نیست! پایتخت این کشور باید بهترین های کشوری با 250 میلیون نفر جمعیت را در میان مسائل و مسائل زیاد، به دنیایان عرضه کند. رستوران ها و جاهایی را که در این شهر غذا می فروشند، هیچ وقت نمی توانید آرام ببینید. این شهر با تطبیق دادن طعم غذاها با ذائقه های فعلی، بدون تغییر در طعم اصلی و مواد اولیه، ویترین غذاهای اندونزی است. شاید به همین دلیل است که گزینه های مختلفی برای وعده های شام و ناهار در این شهر پیش روی خود دارید.

با این حال، می خواهیم فهرستی از بهترین غذاهای این شهر را به شما معرفی کنیم تا در سفر به جاکارتا، بدانید چه غذاهایی باب میل تان است و دوست دارید طعم آن ها را بچشید.

ناسی اودوک (Nasi Uduk)

اصلی ترین ماده تشکیل دهنده این غذا برنج است که آن را در برگ درخت موز می پیچند. این برنج را به جای آب، با شیر نارگیل می پزند که به آن بافتی مغذی و خامه مانند می دهد. این غذا را با علف لیمو و گیاهان دیگر، به همراه ادویه جات مختلف طعم دار می نمایند. قبل از سرو این غذا، موسیر سرخ شده سرو می نمایند و به همراه برنج غذاهای مختلفی مانند مرغ سرخ شده و تمپه سوخاری (آمیزه خمیر سویا و قارچ که پروتئین فراوان دارد) خورده می گردد. برای این که بهترین ناسی اودوک جاکارتا را بچشید، میتوانید به رستوران Nasi Uduk & Ayam Goreng Zainal Fanani در خیابان Tanah Abang بروید.

سالاد گادو گادو (Gado-gado)

مانند بسیاری از کشورها در سراسر دنیا،ذ اندونزی هم سالاد مخصوص خود را دارد. طعم دهنده اسلی این غذا بادام زمینی است و سبزیجات بخارپز یا آب پز، تمپه، توفو (خمیر سویا که سفید و پنیرمانند است)، تخم مرغ آب پز و تکه هایی از لانگ تونگ (کیک برنج) دیگر مواد لازم برای تهیه این سالاد خوشمزه را تشکیل می دهند. معنای تحت الفظی این غذا مخلوط-مخلوط است که به ترکیب مواد مختلف آن اشاره دارد. تمام مواد تشکیل دهنده این سالاد با سس بادام زمینی ترکیب می گردد و طعم نابی ارائه می نماید. بهترین رستوران برای خوردن این سالاد، رستوران Gado-gado Bon-Bin است که در خیابان Jalan Cikini IV جاکارتا واقع شده است.

سوپ بونتوت (Sop Buntut)

معنی اسم این غذا سوپ دم گاو است و یکی از لوکس ترین غذاهای اندونزی، به خصوص جاکارتا محسوب می گردد. دم گاو اصلی ترین ماده تشکیل دهنده این غذا است که با انواع گیاهان، ادویه جات و سبزی ها مخلوط می گردد تا سوپ رقیق اما خوش طعمی پخته گردد. این سوپ پرادویه است و طعم تندی دارد و بهتر است آن را به همراه برنج سفید، سمبل و شربت آبلیمو سرو گردد. بهترین سوپ بونتوت جاکارتا را Bogor Cafe درست می نماید که در خیابان Jalan Lapangan Banteng Selatan، در هتل Borobudur واقع شده است.

ناسی توپنگ (Nasi Tumpeng)

اگر ظاهر ناسی توپنگ شما را مبهوت خود نکرد، مطمئن باشید روند خوردن آن، خود یک سرگرمی برایتان خواهد بود. تا حالا برنج مخروطی شکل خورده اید؟ این غذا برنج اودوک زرد رنگ است که آن را به شکل مخروطی سرو می نمایند که توسط غذاهای رنگارنگ دیگر احاطه شده است. این غذا به عنوان غذای ملی اندونزی شناخته می گردد و در روزهای خاص یا رویدادهای مهم، حتما در یکی از وعده های غذایی اهالی اندونزی، در میز غذا حضور دارد. Lumpang Mas جایی است که می توانید بهترین ناسی توپنگ جاکارتا را در آن میل کنید؛ این رستوران در خیابان Jalan Panglima Polim 3 واقع شده است.

ناسی راون (Nasi Rawon)

ترانه ای هست که می گوید هرچه شکلات تلخ تر باشد، خوشمزه تر است، همین مفهوم در خصوص ناسی راون هم صدق می نماید؛ فقط باید به جای کلمه شکلات، کلمه سوپ را در آن جایگزین کرد! این سوپ رنگ تیره ای دارد و این رنگ به دلیل وجود دانه های keluak در آن است که باعث متمایز شدن عطر و طعم غذا هم می گردد. به این غذا مقداری گیاه و ادویه جات دیگری مانند علف لیمو و زنجبیل هم اضافه می نمایند. در کنار این غذا گوشت گاو هم سرو می گردد و شما را عاشق خود می نماید! رستوران Rawon Setan Mbak Endang در خیابان Jalan Mangga Besar Raya بهترین ناسی راون های جاکارتا را تهیه می نماید.

ریجستافل (Rijsttafel)

ریجستافل شاید غذای کاملا اندونزیایی نباشد، چون این غذا اصالتا غذایی هلندی است. ریجستافل به وعده غذایی اطلاق می گردد که در آن برنج به اشکال گوناگون پخته شده و با انواع غذاها و خورش های دیگر سرو گردد؛ تعداد این غذاها می تواند به 30 نوع هم برسد. در طول استعمار اندونزی توسط هلند، ااهالی اندونزی این نوع وعده غذایی را از هلندی ها آموختند که نشان دهنده ثروت کشور بود که با بهره گیری از طعم ها و مزه های گوناگون، مانند ویترینی به نمایش گذاشته می شد. بهترین ریجستافل جاکارتا را می توانید در رستوان Oasis، واقع در خیابان Jalan Raden Saleh Raya نوش جان کنید.

سیت پادانگ (Sate Padang)

این خوراک خیابانی، اسنکی مناسب برای خیابان گردی در نیمه شب است. این غذا در طول چندین سده، غذای محبوب نسل های مختلف اهالی اندونزی و جاکارتا بوده و هنوز هم هست. گوشت گاو اصلی ترین ماده تشکیل دهنده این غذای بسیار خوشمزه است اما بعضی رستوران ها تغییراتی در آن ایجاد نموده و با گوشت مرغ یا گوسفند هم این غذا را طبخ می نمایند. برای تهیه سیت پادانگ، گوشت را خرد نموده و به سیخ می کشند و کبابی می نمایند. سپس گوشت ها را با انواع گیاهان خوراکی و ادویه جات مختلف مانند گالنگال و زردچوبه، در آب می پزند. بهترین سیت پادانگ جاکارتا را می توانید در رستوران Sate Padang Ajo Ramon واقع در خیابان Kota Jakarta Selatan پیدا کنید.

اس تلر (Es Teler)

اس تلر دسر شیرینی است که می توان آن را یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها و دسرهای اندونزی نامید. اجزای اصلی تشکیل دهنده این خوراکی خوشمزه آووکادو، نارگیل، grass jelly و جک فروت است. تمامی این مواد با شیر، شیر نارگیل، شکر و شربت پاندان ترکیب می شوند تا چنین دسر خوشمزه ای به دست آید. در سال 1982، این نوشیدنی و دسر، در رقابت انتخاب بهترین و پرطرفدارترین نوشیدنی ملی اندونزی برنده شد و از آن پس تاکنون بر محبوبیت آن میان اهالی این کشور و گردشگران افزوده شده است. خوردن این دسر و نوشیدنی، راه حل مناسبی برای مقابله با گرمای وحشتناک اندونزی است. بهترین اس تلر را می توانید در شعب مختلف Es Teler 77 در سراسر جاکارتا نوش جان کنید.

باکسو (ٰBakso)

باکسو یکی از غذاهای اندونزی و جاکارتا است که شهرت دنیای دارد. این غذا از پرطرفدارترین غذاهای اندونزی است که به کوفته های کوچک گوشت گاو اطلاق می گردد که در آب گوشت خوش طعم به همراه نودل و سبزیجات مختلف سرو می گردد. این غذا می تواند هم به عنوان غذای اصلی و هم میان وعده خورده گردد. امروزه بعضی از آشپزان به جای گوشت گاو، از گوشت مرغ یا ماهی هم برای تهیه کوفته ها استفاده می نمایند. بهترین باکسوی جاکارتا را در رستوران Bakso Akiaw 99 Medan واقع در خیابان Jalan Mangga Besar Raya نوش جان کنید.

کتان (Ketan)

کتان به پودینگ مغذی و خامه ای اطلاق می گردد که از برنج بخارپز چسبناک با شیر نارگیل تهیه می گردد. کتان دسر بسیار پرطرفداری است که به همراه غذاهای مختلفی سرو می گردد. این دسر را هم خانواده دسر برنج چسبناک انبه تایلندی می دانند. رستوران Ketan Duren Mbok-Nek-An-Cuk Fatmawati واقع در خیابان Cilandak بهترین کتان جاکارتا را تهیه می نماید.

منبع: کجارو / goasean.com
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 541

به "غذاهای محلی جاکارتا، از ناسی اودوک تا سالاد گادو گادو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای محلی جاکارتا، از ناسی اودوک تا سالاد گادو گادو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید