بررسی شایستگی مدیران وزارت اقتصاد قبل از انتصاب در کانون ارزیابی

به گزارش آسمان تو، وزیر اقتصاد گفت: شایستگی مدیران نو بانک های دولتی و وزارت اقتصاد، قبل از انتصاب در کانون ارزیابی بررسی می شود.

بررسی شایستگی مدیران وزارت اقتصاد قبل از انتصاب در کانون ارزیابی

به گزارش روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، احسان خاندوزی در حاشیه بازدید از کانون ارزیابی مدیران وزارت اقتصاد گفت: یکی از اهداف درون سازمانی وزارت اقتصاد، افزایش کیفیت عملکرد مدیران انتصابی در بخش های مختلف بانکی، بیمه ای و شرکت های دولتی، هم به لحاظ شاخص های تخصصی و توانمندی های مدیریتی و هم شاخص های مد نظر دولت سیزدهم است.

خاندوزی یکی از روش های بسیار رایج در این خصوص را، استفاده از کانون های ارزیابی مدیران مطرح نمود که پیش از مرحله انتصاب، نسبت به شناسایی نقاط قوت و ضعف مدیران، اقدام و بر این اساس رتبه بندی انجام می شود.

به گفته وزیر اقتصاد، تناسب کاندیدا های پست های مدیریتی با جایگاه ها و شایستگی ها سنجیده می شود و ملاحظات و مراقبت هایی که باید از ابتدای مسئولیت در آن حوزه، مد نظر قرار بگیرد به عمل می آید.

وزیر اقتصاد با اشاره به اقدام کانون های ارزیابی برای رتبه بندی پیشنهادی گزینه های مناسب برای مسئولیت های مد نظر شرکت های مختلف مطرح نمود: الزام کرده ام حتما نتایج ارزیابی های این کانون در پرونده انتصابات افراد درج شود تا به طور مستمر بتوانیم عملکرد مدیران را با آنچه کانون های ارزیابی پیش از شروع مسئولیت آن فرد تشخیص داده بودند، مقایسه کرده و انطباق بدهیم.

وزیر اقتصاد گفت: نخستین خروجی های کانون ارزیابی مدیران وزارت اقتصاد، به عنوان ماحصل تلاش دو سه ماهه آن، سه نفر از اعضای تازه هیئت مدیره بانک کشاورزی بودند که امیدواریم بتوانیم با جدیت بیشتر، این جهت را در طول زمان دنبال کنیم.

خاندوزی وزیر اقتصاد همچنین در توئیتی نوشت: شایستگی مدیران تازه بانک های دولتی و وزارت اقتصاد، قبل از انتصاب در کانون ارزیابی بررسی می شود.

او افزود: دیروز 3 عضو تازه هیأت مدیره بانک کشاورزی با این فرایند انتخاب شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2094

به "بررسی شایستگی مدیران وزارت اقتصاد قبل از انتصاب در کانون ارزیابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی شایستگی مدیران وزارت اقتصاد قبل از انتصاب در کانون ارزیابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید