برای بازگشت کاراته به المپیک رایزنی می کنیم

به گزارش آسمان تو، به گزارش خبرنگاران، سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در مورد حذف کاراته از بازی های المپیک 2024 پاریس گفت: در جلسه هیأت اجرایی IOC که در لوزان برگزار گردید، رشته های جدیدی برای پاریس 2024 انتخاب شدند که از جمله آنها موج سواری و حرکات موزون بود. تغییراتی هم در سایر رشته ها ایجاد شده که مهمترین موضوع برای ما حذف کاراته بود. البته این رشته قبلاً در المپیک نبود و در توکیو هم به خاطر درخواست ژاپنی ها به عنوان میزبان اضافه شده بود.

برای بازگشت کاراته به المپیک رایزنی می کنیم

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

وی که با رادیو ایران تبادل نظر می کرد، اضافه نمود: قطعاً فدراسیون جهانی کاراته کوشش می نماید تا در تصمیم اتخاذ شده تغییری ایجاد کند و ما هم کوشش خود را خواهیم داشت. فرصت برای چانه زنی وجود دارد که بتوانیم کاراته را در المپیک احیا کنیم. در بعضی رشته های دیگر هم تغییرات جدی ایجاد شده چون سیاست IOC برابری تعداد زنان و مردان ورزشکار در المپیک پاریس است.

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که ایران چه اقدامی برای جلوگیری از حذف کاراته خواهد نمود به رادیو ایران، گفت: روز دوشنبه هفته آینده شورای المپیک آسیا نشستی را با تمامی اعضا خواهد داشت. من به همراه نصراله سجادی و پیمان فخری راهی مسقط عمان می شویم. من آنجا به عنوان اعتراض و برای بازگشت کاراته به المپیک بحث می کنم. بنا دارم با مسئولان ژاپنی هم در این خصوص صحبت کنم. اگر بتوانیم از سوی شورای المپیک آسیا بیانیه ای در این خصوص صادر کنیم، اتفاق خوبی است. به هر حال کشورهای آسیایی یک چهارم از IOC هستند و اعتراضشان تأثیرگذار است. ما تمام کوشش خود را خواهیم کرد، اما برای بازگرداندن کاراته نمی توانیم وعده ای بدهیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1535

به "برای بازگشت کاراته به المپیک رایزنی می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای بازگشت کاراته به المپیک رایزنی می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید