برنامه تیم ملی تنیس روی میز تا انتخابی المپیک، تمرین بعد از اعزام!

به گزارش آسمان تو، به گزارش خبرنگاران، برای تنیس روی میز که در دوره های اخیر بازی های المپیک نماینده اعزامی داشته است، کسب دوباره سهمیه برای شرکت در المپیک تابستانی سال آینده، یکی از مهمترین اهداف پیش بینی شده طی ماه های آینده است.

برنامه تیم ملی تنیس روی میز تا انتخابی المپیک، تمرین بعد از اعزام!

تیم ملی تنیس روی میز از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا (شهریورماه - اندونزی) و کسب عنوان قهرمانی این رقابت ها می تواست صاحب سهمیه تیمی المپیک گردد اما این مهم به قدری سخت و دور از دسترس بود که فدراسیون هیچ حسابی روی آن باز ننموده بود.

بدین ترتیب امید تنیس روی میز ایران برای المپیکی شدن دوباره، از همان ابتدا به پرتغال بود و مسابقات انتخابی که 2 تا 6 بهمن ماه در این کشور برگزار می گردد.

این رقابت ها برای توزیع سهمیه های باقی مانده المپیک در بخش تیمی تنیس روی میز برگزار می گردد. علاوه بر ژاپن که میزبان المپیک است تاکنون چین، آلمان، برزیل، مصر و آمریکا هم صاحب سهمیه تیمی المپیک در این رشته شده اند. صاحبان 9 سهمیه باقی مانده هم در پرتغال معرفی خواهند شد.

در این رقابت ها 64 تیم شرکت نماینده در جدول حذفی با هم به رقابت می پرداند. این رقابت ها تا جدول 16 تیمی ادامه خواهد داشت. هشت تیم برنده در این مرحله المپیکی می شوند. از پیگیری رقابت ها و از میان هشت تیم بازنده در این مرحله هم، تیم برتر صاحب سهمیه می گردد.

تیم ملی تنیس روی میز ایران امیدوار است یکی از سهمیه های توزیعی در پرتغال را از آن خود کند. برای این منظور علاوه بر تمرینات داخلی، اعزام هایی هم برای ملی پوشان پیش بینی شده که است که همه آنها پیش از شروع تمرینات تیم ملی انجام خواهد شد.

شرکت در تور جهانی آلمان یکی از برنامه های پیش بینی شده بود. تیم ملی با ترکیب نوشاد و نیما عالمیان همراه با امیرحسین هدایی و میعاد لطفی و بدون سرمربی در این رقابت ها شرکت داشت. علاوه بر این قرار است تیم ملی تنیس روی میز در تور جهانی بلاروس و اتریش هم شرکت داشته باشد. ملی پوشان بعد از آن وارد اردوی آماده سازی خواهند شد.

برنامه اردویی و اعزام های تیم ملی تنیس روی میز تا زمان حضور در رقابت های گزینشی المپیک در پرتغال به این توضیح است:

* تور جهانی بلاروس (8 تا 12 آبان ماه)

* تور جهانی اتریش (21 تا 26 آبان ماه)

* اردوی داخلی (7 آذرماه تا اول بهمن ماه)

به گزارش خبرنگاران، جمیل لطف الله نسبی به عنوان سرمربی تیم ملی تنیس روی میز خواهان این است که شاگردانش پیش از اعزام به محل برگزاری مسابقات انتخابی المپیک، اردویی یک هفته ای در اروپا داشته باشند و از آنجا راهی پرتغال شوند. وی در نامه ای درخواست خود را به فدراسیون اعلام نموده اما هنوز پاسخ نگرفته است.

لطف الله نسبی در تبادل نظر با خبرنگاران در این زمینه گفت: آلمان و مجارستان گزینه های پیشنهادی من برای این اردوی اروپایی هستند. به نظرم چنین برنامه ای، تاثیر مطلوبی در میزان آمادگی بازیکنان خواهد داشت. امیدوارم شرایط فراهم باشد و با این اعزام موافقت گردد.

وی همچنین در خصوص دلیل برگزاری اردوی داخلی بعد از اعزام های تیم ملی تنیس روی میز گفت: این روزها ملی پوشان درگیر فعالیت باشگاهی هستند. نوشاد و نیما به عنوان لژیونر در فرانسه به سر می برند و امین احمدیان و امیرحسین هدایی هم در آلمان و اتریش پیگیر تمرینات شان هستند. شرایط برای جمع کردن آنها و تمرین داخلی نبود. به همین دلیل شروع اردو را به آذرماه موکول کردیم اما در عین حال نمی خواستیم اعزام ها را هم از دست بدهیم چراکه در هر شرایطی روی آماده تر شدن بازیکنان تاثیر خواهد داشت.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز همچنین یادآور شد که در صورت کسب سهمیه تیمی، دو سهمیه انفرادی هم از آن ایران خواهد شد. وی گفت: در صورت دستیابی به سهمیه تیمی، چهار بازیکن راهی المپیک می شوند. از میان آنها دو نفر می توانند در بخش انفرادی المپیک هم شرکت نمایند. البته اینکه بعد از پرتغال، دو رویداد دیگر برای توزیع سهمیه های انفرادی المپیک برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 603

به "برنامه تیم ملی تنیس روی میز تا انتخابی المپیک، تمرین بعد از اعزام!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه تیم ملی تنیس روی میز تا انتخابی المپیک، تمرین بعد از اعزام!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید