با این ترفند ها سیب زمینی سرخ نموده را خوشمزه کنید

به گزارش آسمان تو، وقتی می گوییم باید از آب لیمو روی سیب زمینی سرخ شده بهره ببرید، ممکن است تعجب کنید که چرا باید این کار را کرد. آب لیمو در واقع می تواند به سیب زمینی های سرخ شده یاری کند تا رنگ طلایی خود را حفظ نمایند.

با این ترفند ها سیب زمینی سرخ نموده را خوشمزه کنید

بیشتر ما عاشق سیب زمینی سرخ نموده هستیم. این خوراکی محبوب هم به تنهایی خوشمزه است و هم در کنار غذا. روش های مختلفی برای پخت سیب زمینی سرخ نموده وجود دارد.

همه می دانیم که نمک طعم فوق العاده ای به غذا می دهد. معمولاً همه در پخت سیب زمینی سرخ نموده از نمک استفاده می نمایند، اما باید بدانید که چه زمان باید نمک را به آن اضافه کنید. زمان نمک زدن به سیب زمینی های سرخ نموده بستگی به نحوه پخت آن ها دارد. اگر سیب زمینی های سرخ شده تان را در فر می پزید، معمولاً می توانید آن ها را قبل یا بعد از پخته شدن کامل نمک بزنید، اما وقتی آن ها را سرخ می کنید، باید بعد از آن نمک بزنید.

علت آن این است که وقتی سیب زمینی سرخ نموده از سرخ کن یا ماهیتابه خارج می گردد، روغن هنوز داغ است و بنابراین، نمک بهتر می چسبد. به این صورت طعم دلخواهتان را می توانید مزه کنید.

از هواپز بهره ببرید

اگر هنوز این روش را امتحان ننموده اید، توصیه می کنیم این کار را انجام دهید. پختن سیب زمینی سرخ نموده در هواپز باعث می گردد سیب زمینی ها بسیار تردتر شوند. بعلاوه نسبت به سایر روش های پخت زمان کمتری می گیرد. چه کسی هست که دوست نداشته باشد از سیب زمینی های طلایی و گرمی که طعم آن ها مثل فست فود مورد علاقه شما شده لذت ببرد؟

سیب زمینی ها را در روغن بگذارید

برای انجام این کار بدون هر نوع کثیف کاری در آشپزخانه، کافی است سیب زمینی های سرخ شده را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و سپس روغن زیتون را مستقیماً به سیب زمینی سرخ نموده اضافه کنید. سیب زمینی ها را تکان دهید تا هر سیب زمینی به طور یکنواخت با روغن آغشته گردد. سپس سیب زمینی ها را از کیسه خارج نموده و قبل از قرار دادن در فر روی سینی فر قرار دهید. هنگامی که پخت خواهید دید که بافت خوب و طعمی باورنکردنی دارند.

از آب لیمو بهره ببرید

وقتی می گوییم باید از آب لیمو روی سیب زمینی سرخ شده بهره ببرید، ممکن است تعجب کنید که چرا باید این کار را کرد. آب لیمو در واقع می تواند به سیب زمینی های سرخ شده یاری کند تا رنگ طلایی خود را حفظ نمایند. به جای اینکه سیب زمینی های سرخ شده پس از قرار گرفتن در معرض اکسیژن هوا قهوه ای شوند، اسید موجود در آب لیمو یاری می نماید تا رنگ آن ها ثابت بماند. بنابراین، در حالی که ممکن است از آب لیمو برای یاری به طعم استفاده نگردد، این ماده غذایی نقش مهمی در یاری به روند پخت و پز و ظاهر کلی سیب زمینی سرخ نموده ایفا می نماید.

ادویه مناسب بزنید

ادویه ایتالیایی یا پودر فلفل قرمز به سیب زمینی ها بزنید تا طعمی بی نظیر و عالی به شما بدهد. حتی می توانید همه چیز را به جز چاشنی شیرین به این خوراکی اضافه کنید. بیشتر ادویه های معمول را می گردد با سیب زمینی سرخ نموده امتحان کرد. این به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد.

آب گوشت بریزید

یکی از ترفند های مک دونالد برای پخت سیب زمینی سرخ نموده اضافه کردن آب گوشت گاو به آن هاست. اگر می خواهید به همین طعم در خانه دست پیدا کنید، مقداری آب گوشت بدون نمک به آن اضافه کنید. سیب زمینی ها را قبل از سرخ کردن کامل در آن خیس کنید، درست مانند مک دونالد. نتیجه نهایی شگفت زده تان خواهد نمود.

منبع: فرادید
انتشار: 23 فروردین 1402 بروزرسانی: 23 فروردین 1402 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2398

به "با این ترفند ها سیب زمینی سرخ نموده را خوشمزه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این ترفند ها سیب زمینی سرخ نموده را خوشمزه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید