انتقاد رئیس سابق سیا از نحوه برخورد ترامپ با جامعه اطلاعاتی آمریکا

به گزارش آسمان تو، رئیس سابق سازمان سیا اقدام ترامپ در برکناری 2 مقام ارشد جامعه اطلاعاتی آمریکا را به شدت محکوم کرد.

انتقاد رئیس سابق سیا از نحوه برخورد ترامپ با جامعه اطلاعاتی آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، جان برنان مدیر سابق سازمان سیا اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در برکناری مدیران ارشد جامعه اطلاعاتی را یک سرگیجه مجازی ارزیابی کرد و گفت: این تغییرات به شدت نگران کننده است.

وی اضافه نمود: 2 مقام ارشد حرفه ای امنیت ملی آمریکا از جامعه اطلاعاتی برکنار شده اند: جو مگوایر و آندر هالمن. این یک سرگیجه مجازی جامعه اطلاعاتی آمریکا است.

اظهارات برنان پس از آن مطرح شده است که ترامپ جو مگوایر مدیر موقت اطلاعات ملی آمریکا را برکنار و ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان را جانشین وی کرده است.

گرنل نیز تغییرات سریعی را در اطلاعات ملی آمریکا شروع کرده و اعلام کرده است که دیگر نیازی به آندر هالمن به عنوان فرد دوم این سازمان ندارد.

برنان از منتقدان جدی ترامپ به شمار می رود که در دولتهای کلینتون، جورج دبلیو بوش و اوباما خدمت کرده است.

برنان توضیح داد: امیدوارم نیروهای حرفه ای جامعه اطلاعاتی آمریکا بهترین کوشش خود را برای انجام خدمات انجام دهند، آن هم بر خلاف دردسرهایی که از سوی کاخ سفید با آن روبرو هستند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز آدینه با انتشار پیامی در توئیتر در واکنش به افشاگری مقام های اطلاعاتی درباره دخالت روسیه در کارزار انتخاباتی 2020 به نفع ترامپ، نوشت: این ایده که روسیه به من برای انتخاب مجدد یاری می نماید، یک کارزار دیگر برای انتشار اطلاعات نادرست از سوی دموکراتها است.

توئیت ترامپ در شرایطی است که 3 منبع مطلع روز پنجشنبه اعلام کردند که مقام های اطلاعاتی آمریکا به نمایندگان کنگره هشدار داده اند که روسیه در حال دخالت در کارزار انتخاباتی 2020 با هدف یاری به انتخاب مجدد دونالد ترامپ است.

هشدار مقام های اطلاعاتی آمریکا ابهامات زیادی را درباره همگرایی کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و اینکه آیا دولت ترامپ اقدامات متناسب برای مقابله با دخالت های مشابه سال 2016 را اتخاذ کرده ایجاد کرده است.

مقام های اطلاعاتی آمریکا اضافه نمودند: نشست برگزار شده با نمایندگان کنگره طی هفته گذشته متمرکز بر کوشش های روسیه برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2020 بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 956

به "انتقاد رئیس سابق سیا از نحوه برخورد ترامپ با جامعه اطلاعاتی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد رئیس سابق سیا از نحوه برخورد ترامپ با جامعه اطلاعاتی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید