افزایش شتابزده تولید نفت اوپک امکان پذیر نیست

به گزارش آسمان تو، رئیس دوره ای اوپک اعلام کرد که این سازمان نمی تواند تولید خود را شتابزده افزایش دهد.

افزایش شتابزده تولید نفت اوپک امکان پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، عبدالمجید عطار در اظهاراتی دوباره مطرح نمود که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نباید برای افزایش تولید در اوایل سال آینده عجله کند زیرا تقاضای انرژی با ادامه شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان همچنان ضعیف است.

وزیر انرژی الجزایر که در سال 2020 ریاست دوره ای اوپک را عهده دار بود گفت: هیچ تضمینی وجود ندارد که ائتلاف اوپک و متحدانش (اوپک پلاس) - حتی پس از توافق ماه جاری برای افزایش تدریجی تولید - عرضه نفت را تا آوریل دو میلیون بشکه در روز افزایش دهند.

قیمت شاخص نفت خام برنت از ابتدای ماه نوامبر تا به امروز و در پی اعلام خبر تولید واکسن های کرونا بیش از 33 درصد افزایش یافته و به 50 دلار برای هر بشکه رسیده است. با این حال قیمت نفت خام برنت نسبت به پارسال 24 درصد کاهش یافته است.

همزمان با افزایش موارد ابتلا به کرونا در آمریکا و تشدید قرنطینه ها در بخش هایی از اروپا، اوپک در گزارش ماه دسامبر خود که روز دوشنبه (24 آذرماه) منتشر شد، پیش بینی مصرف جهانی سوخت خود در سه ماه نخست سال 2021 را یک میلیون بشکه در روز کاهش داد.

با وجود برخی از اختلاف های به وجود آمده میان برخی کشورهای اوپک در زمینه کاهش تولید عطار معتقد است که اوپک به صورت یکپارچه و متحد به سال 2021 قدم می گذارد.

رئیس دوره ای اوپک گفت: به نظر من، بحرانی که امسال تجربه کردیم سبب تقویت همکاری شده است. معتقدم که چارچوبی پایدار و بلندمدت برای همکاری ایجاد کرده ایم.

عطار با وجود پیروز نبودن مسکو در پایبندی کامل به سهمیه تولیدش در توافق کاهش تولید اوپک پلاس، از کاهش تولید روسیه تمجید کرد.

وی شرح داد: از کمک همه کشورهای غیراوپک به ویژه روسیه بسیار راضی هستیم. سهم پایبندی مسکو به این توافق از ماه مه 2020، 95 تا 98 درصد بوده است. این رقم بسیار رضایت بخشی است.

رئیس دوره ای اوپک انتظار دارد که تقاضای انرژی در نیمه دوم سال 2021 افزایش یابد.

عطار گفت: حمایت جدید مالی از اقتصاد که در حال اجراست و چشم انداز تزریق سریع و گسترده واکسن ها نوید خوبی برای بازار نفت خواهد بود.

الجزایر بودجه سال 2021 خود را بر مبنای قیمت نفت 45 دلار برای بشکه تهیه کرده است و شرکت نفت و گاز دولتی سوناطراک قیمت نفت در میان مدت را 40 تا 50 دلار پیش بینی کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1582

به "افزایش شتابزده تولید نفت اوپک امکان پذیر نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش شتابزده تولید نفت اوپک امکان پذیر نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید