81 درصد سالمندان ایرانی با خانواده زندگی می نمایند

به گزارش آسمان تو، گزارش خبرنگاران، لیلا جودان رئیس صندوق جمعیت سازمان ملل در نشست عصر دوشنبه که به مناسبت روز دنیای سالمند برگزار گردید، اضافه کرد: حدود 700 میلیون جمعیت بالای 60 سال در دنیا زندگی می نمایند که این آمار در سال 2050 به 2 میلیارد نفر می رسد و در واقع 20 درصد از جمعیت دنیا را سالمندان تشکیل خواهند داد.

81 درصد سالمندان ایرانی با خانواده زندگی می نمایند

رئیس صندوق جمعیت سازمان ملل در ایران گفت: افزایش سالمندی سریع ترین اتفاقی است که در دنیا در حال افتادن است و حتی در کشورهای توسعه یافته این موضوع به وقوع می پیوندد. ضمن این که افزایش سن سالمندی در آسیا و ایران نیز اتفاق خواهد افتاد و در آینده جمعیت سالمندی ایران نیز رو به افزایش خواهد بود.

جودان با اشاره به اینکه در آینده تقریباً یک سوم جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد گفت : به طوری که تعداد زنان سالمند از مردان بیشتر خواهد بود و براساس آخرین سرشماری انجام گردیده 81 درصد از سالمندان در ایران با اعضای خانواده زندگی می نمایند، اما تعداد آنهایی که بدون همسر و خانواده زندگی می نمایند نیز رو به افزایش است.

وی ادامه داد: 50 درصد از زنان سالمند، زنان سرپرست خانوار و بدون همسر و اعضای خانواده هستند، که درصد قابل توجهی از آنها در 3 دهک پایین جامعه قرار دارند.

جودان گفت: برای توسعه پایدار احتیاج است روند جمعیتی را مورد مطالعه و پایش قرار بدهیم و چالش ها و فرصت ها که در قرن 21 ایجاد می گردد استفاده کنیم و باید به فکر جمعیت 60 ساله ها در آینده باشیم.

رئیس صندوق جمعیت سازمان ملل در ایران با اشاره به اینکه جمعیت سالمندی در دنیا در سال 2030 به یک میلیارد و 400 میلیون و در سال 2050 به 2 میلیارد نفر خواهد رسید گفت: این موضوعی است که از همین امروز ما باید برای آن موقع برنامه ریزی لازم را داشته باشیم.

جودان به شعارسال جاری روز دنیای سالمندان اشاره نمود و گفت:شعار سال جاری حقوق سالمندی است به طوری که ارتقای حقوق سالمندان جزو وظایف سالمندان ملل است که در این رابطه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی اقدامات مؤثری را در حوزه سالمندی انجام داده اند.

وی با اشاره به اینکه با حمایت صندوق جمعیت سازمان ملل در ایران پیمایش سالمندی در حال اجرا است گفت :این امر می تواند در برنامه ریزی و خدمت رسانی به سالمندان مؤثر باشد.

رئیس صندوق جمعیت سازمان ملل در ایران توضیح داد: وظیفه دیگر ما این است که نسبت به مهارت آموزی سالمندان گام هایی را برداریم که البته وزارت رفاه در این زمینه اقداماتی را انجام داده است.

به گفته وی، اول و دوم آبان کنفرانس سالمندان با حضور 130 کارشناس متخصص خارجی از 28 کشور دنیا در ایران برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 59

به "81 درصد سالمندان ایرانی با خانواده زندگی می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "81 درصد سالمندان ایرانی با خانواده زندگی می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید