5 دانشکده دانشگاه امیرکبیر دارای مرکز نوآوری هستند

به گزارش آسمان تو، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه این دانشگاه حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم را در دستور کار خود قرارداده است، گفت: در این راستا تاکنون 5 دانشکده این دانشگاه مرکز نوآوری راه اندازی نموده اند.

5 دانشکده دانشگاه امیرکبیر دارای مرکز نوآوری هستند

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سیداحمد معتمدی رئیس این دانشگاه در یازدهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر قدیمی ترین دانشگاه صنعتی کشور به شمارمی رود.

وی اضافه نمود: دانشگاه صنعتی امیرکبیربزرگترین دانشگاه صنعتی کشور نیز به شمار می رود چراکه دارای 14 هزار دانشجو، 18 دانشکده و 4 پردیس است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید نمود: همچنین 50 درصد دانشجویان این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می نمایند.

معتمدی با اشاره به اجرای اصلاح ساختاری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در این راستا دانشکده ها و پژوهشکده های دانشگاه را در قالب پردیس های تخصصی ساماندهی کردیم. چراکه طرح نزدیک شدن دانشکده های مرتبط با یکدیگر موجب می گردد تا فعالیت های دانشگاه تخصصی تر دنبال گردد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: درحال حاضر این دانشگاه در4 رتبه بندی معتبر جهانی حضور فعال دارد و اکنون بهترین رتبه این دانشگاه بین 300 تا 400 است.

معتمدی ادامه داد: دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه صنعتی امیرکبیر از نظر محتوایی و ساختاری با دانشگاه های نسل سوم فاصله دارند بنابراین در این دانشگاه به دنبال رسیدن به دانشگاه نسل سوم هستیم.

وی گفت: دانشگاه نسل سوم، دانشگاه هایی هستند که در چرخه مالی کشور خود موثر هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه نمود: در این راستا دانشگاه بر سه محور کارآفرینی، مهارت افزایی و قرارداد صنعتی توجه ویژه ای دارد براین اساس درحال حاضر تعداد مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان این دانشگاه از مرز 200 شرکت و مرکز عبور نموده است.

معتمدی گفت: برنامه داریم تا سال آینده تعداد مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان این دانشگاه به 300 مرکز و شرکت افزایش یابد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: درحال حاضر این دانشگاه ارتباط خوبی با دانشگاه های خارجی دارد.

معتمدی با اشاره به برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل تاکید نمود: برگزاری چنین کنفرانس های کاربردی دانشگاه را در جهت دانشگاه های نسل سوم قرار می دهد. همچنین در این کنفرانس مصطفی صفوی دبیر یازدهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل گفت: در این کنفرانس یکی از اساتید کشور مالزی حضور و سخنرانی دارد. کمیته علمی این کنفرانس متشکل از اساتید فعال در حوزه صنعت است.

دبیر یازدهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل تاکید نمود: به این کنفرانس 64 مقاله ارسال شد که پس از ارزیابی های اجرا شده 25 مقاله برای ارائه شفاهی و 9 مقاله برای ارائه به صورت پوستر انتخاب شد.

صفوی اعلام کرد: همچنین در این کنفرانس 9 کارگاه آموزشی برای شرکت نمایندگان برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 759

به "5 دانشکده دانشگاه امیرکبیر دارای مرکز نوآوری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 دانشکده دانشگاه امیرکبیر دارای مرکز نوآوری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید