3 میلیارد تومان برای بازسازی کامل گنبد مسجد شیخ لطف الله احتیاج است

به گزارش آسمان تو، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، 3 میلیارد تومان برای بازسازی کامل گنبد مسجد شیخ لطف الله احتیاج است.

3 میلیارد تومان برای بازسازی کامل گنبد مسجد شیخ لطف الله احتیاج است

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بیشتر بخوانیدمسجد شیخ لطف الله اصفهان | اوج معماری عصر صفویه

قضیه چیست؟

فریدون اللهیاری با بیان اینکه شرایط نابسامانی را در گنبد این مسجد تاریخی شاهد هستیم، اضافه نمود: سال گذشته اقدامات بازسازیی بر روی گنبد مسجد شیخ لطف الله انجام شد که بازتاب های فراوانی در رسانه های داخلی و خارجی به همراه داشت که مراجع مختلف راجع به آن اظهار نظر نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان ادامه داد: در نهایت بازسازی بخشی از گنبد از نظر متخصصان و صاحب نظران حوزه فنی میراث فرهنگی کشور آنالیز نهاده شد و در جلسه مشترک شورای تخصصی پایگاه های میراث جهانی کشور با شورای فنی استان فرایند بازسازی تایید شد.

به گفته وی ادامه بازسازی گنبد مسجد شیخ لطف الله براساس مطالعات اجرا شده و بر روی ترک های جدید مورد بحث و آنالیز جامع قرار می گیرد.

اللهیاری بیان نمود: در نهایت مقرر شد به همان روشی که کار بازسازی انجام گرفته بود با ادامه چند ترک دیگر گنبد مسجد شیخ لطف الله انجام گردد.

وی با بیان اینکه موانعی در اجرای بازسازی گنبد مسجد شیخ لطف الله وجود دارد، بیان نمود: در راستای تامین منابع بازسازی این گنبد با همکاری همراهی استانداری، مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه کوشش می کنیم تا بخش به بخش این اقدام صورت بگیرد.

در همین ارتباط با موضوع بازسازی گنبد این مسجد، جلسه ای با حضور عباس رضایی استاندار اصفهان در استانداری برگزار گردید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اضافه نمود: بنابر اهمیت گنبد مسجد شیخ لطف الله مطالعات هر بخش برای بازسازی انجام شده و اجرا می گردد.

وی اضافه نمود: هیاتی به عنوان گروه مشاوران این پروژه عظیم در نظر گرفتیم و صاحب نظران و متخصصانی که در حوزه بازسازی بنا و باستان شناسی کار کردند در سطح ملی و استان به مشاوران اضافه نمودیم تا همه علاقمندان میراث فرهنگی با اطمینان خاطر شاهد انجام بازسازی باشند.

اللهیاری با بیان اینکه بیش از سه میلیارد تومان برای بازسازی کامل گنبد مسجد شیخ لطف الله احتیاج داریم، گفت: بیش از محدودیت تامین منابع ضرورت هماهنگی برای اجرای پروژه مورد احتیاج است.

وی توضیح داد: بازسازیگران پیشکسوت به اقدام سریع در خصوصی بازسازی گنبد این مسجد اذعان داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با اشاره به اینکه تکه هایی از گنبد مسجد شیخ لطف الله ریزش داشته، اظهار کرد: کاشی های این گنبد ریشه دار و آجری هستند اما ملات و زیرسازی آن به صورت کامل از بین رفته ولی بر روی بدنه حفظ شده است.

کرونا امسال 2 هزار میلیارد تومان به گردشگری اصفهان خسارت زد

وی با اشاره به خسارت کرونا به میراث فرهنگی استان گفت: متاسفانه کرونا ادامه یافت و شرایط نامناسبی را شاهد هستیم، بطوریکه آسیب وارده این بیماری قابل ملاحظه است که در 6 ماه نخست امسال حدود 2 هزار میلیارد تومان به گردشگری استان خسارت وارد شده است. به گفته وی بخش صنایع دستی استان هم با بحران قابل توجهی روبه روست.

منبع: همگردی
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1405

به "3 میلیارد تومان برای بازسازی کامل گنبد مسجد شیخ لطف الله احتیاج است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 میلیارد تومان برای بازسازی کامل گنبد مسجد شیخ لطف الله احتیاج است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید