یک استارتاپ ایتالیایی در 6 ساعت با چاپگر سه بعدی تجهیزات پزشکی مورد احتیاج بیمارستان ها برای درمان بیماران کرونایی را ساخت و بعد با تهدید شرکت پزشکی روبرو شد

به گزارش آسمان تو، یک تولیدکننده تجهیزات پزشکی تهدید نموده است از گروهی از افراد داوطلب ایتالیایی به دادگاه شکایت خواهد نمود. این افراد با چاپگرهای سه بعدی اقدام به ساخت شیرهای پزشکی (medical valve) کردند که برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا استفاده می گردد.

یک استارتاپ ایتالیایی در 6 ساعت با چاپگر سه بعدی تجهیزات پزشکی مورد احتیاج بیمارستان ها برای درمان بیماران کرونایی را ساخت و بعد با تهدید شرکت پزشکی روبرو شد

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

این شیرها به طور طبیعی هر یک ارزشی 11 هزار دلار دارند که کارخانه های سازنده تجهیزات پزشکی فراوری می شوند ولی این افراد داوطلب با چاپ آن ها فقط 1 دلار می فروشند.

یک بیمارستان در ایتالیا این شیرها را تمام نموده بود در حالی که برای بیماران کرونایی خود به شدت به آن ها احتیاج داشت. شرکت تامین نماینده این شیرها به به آن ها می گوید نمی تواند به موقع سفارش های آن ها را آماده و تحویل دهد.

در نتیجه، مدیران بیمارستان به فکر استفاده از نمونه های چاپ سه بعدی این تجهیزات پزشکی افتاده و آغاز به جست وجو برای یک فراورینماینده می نمایند. کریستیان فراکسی و الساندرو رامایولی که در یک استارتاپ ایتالیایی واقع در ایسینوا کار می نمایند؛ به مدیران بیمارستان پیشنهاد چاپ این شیرها را در شرکت خودشان می دهند.

این دو نفر از شرکت سازنده تجهیزات پزشکی که این شیرها را برای بیمارستان فراوری می کرد؛ درخواست می نمایند یک جفت نمونه از آن ها در اختیارشان قرار دهند ولی شرکت سازنده تجهیزات پزشکی ضمن اینکه هیچ گونه همکاری در این زمینه نمی نماید؛ بلکه آن ها را به خاطر نقض مالکیت معنوی و ثبت اختراع شان تهدید به شکایت می نماید.

فراکسی و رامایولی به کار خود ادامه می دهند و با اندازه گیری شیرهای نمونه ای که در بیمارستان هست؛ سعی در چاپ سه بعدی آن ها دارند.

فراوری احتیاج پزشکی در 6 ساعت

ماسیمو نمپورلی، مدیر استارتاپ ایتالیایی FabLab که فراکسی و رامایولی را به استخدام خود درآورده و به آن ها یاری می نماید یا نمونه های اولیه شیرهای پزشکی مورد احتیاج بیمارستان را فراوری نمایند؛ می گوید تا کنون 10 نمونه از این وسایل برای بیماران استفاده شده است.

او می گوید: زندگی و جان مردم به خطر افتاده بود و ما یاری کردیم نجات پیدا نمایند. ما قصد سودآوری و فروش این محصولات را نداریم. نمی خواهیم از این فراوریات فراتر از احتیاج بیمارستانی استفاده کنیم یا نقشه ای برای توسعه کارمان و توزیع این شیرها در بازار نداریم.

فروش 1 دلار این شیرها در حالی که قیمت نمونه اصلی آن ها 11 هزار دلار است؛ بهترین گواه بر فعالیت بشردوستانه این افراد است.

وزیر نوآوری و فناوری ایتالیا هم از این اقدام حمایت نموده و عکسی از شیرهای چاپ سه بعدی در توییتر به اشتراک گذاشته است. در ایتالیا بیش از 31500 نفر به ویروس کرونا مبتلا و نزدیک به 2500 نفر قربانی شده اند.

کرونا بیمارستان های این کشور را در تنگنا برای تامین تجهیزات پزشکی مورد احتیاج بیماران کرونایی قرار داده است و شرکت های تامین نماینده تجهیزات پزشکی هم نمی توانند به سرعت سفارش های خود را آماده نمایند.

به هر حال، احتمالا این اقدام داوطلبانه دو جوان ایتالیایی در آینده پایشان را به دادگاه باز خواهد نمود.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1033

به "یک استارتاپ ایتالیایی در 6 ساعت با چاپگر سه بعدی تجهیزات پزشکی مورد احتیاج بیمارستان ها برای درمان بیماران کرونایی را ساخت و بعد با تهدید شرکت پزشکی روبرو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک استارتاپ ایتالیایی در 6 ساعت با چاپگر سه بعدی تجهیزات پزشکی مورد احتیاج بیمارستان ها برای درمان بیماران کرونایی را ساخت و بعد با تهدید شرکت پزشکی روبرو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید