گردشگران به مصر بازمی گردند

به گزارش آسمان تو، پس از ماه ها محدودیت های سفری در مصر، گردشگران بار دیگر برای بازدید از مقاصد دیدنی به این کشور بازگشته اند.

گردشگران به مصر بازمی گردند

ایسنا: آفریقانیوز، پس از 18 ماه محدودیت سفری، مقاصد توریستی و تاریخی مصر بار دیگر شاهد حضور توریستان شده است.

توریستی 9 درصد از تولیدات ناخالص داخلی مصر را در برمی گیرد اما به گفته وزارت توریستی این کشور، در سال 2020 کمتر از یک چهارم تعداد همیشگی توریستان، از این کشور بازدید کردند که در پی آن تولیدات ناخالص داخلی با 55 درصد کاهش روبرو شد.

صنعت توریستی مصر پیش از شیوع کرونا هم به دلیل ناآرامی های داخلی مرتبط به سال 2011 دچار مشکلاتی شده بود. با این حال با آغاز سال 2021 مقامات مصر برای رونق بخشیدن به این صنعت امیدوار شدند.

دولت واکسیناسیون کارکنان حوزه توریستی منطقه ها سینای جنوبی و دریای سرخ یعنی پربازدیدترین منطقه ها تفریحی کشور را آغاز کرد. همچنین مقررات کرونایی هم تقریبا سختگیرانه نیستند و این مقررات از جولای 2020 فقط ارائه نتیجه منفی آزمایش کرونا در بدو ورود را شامل می شود.

آمار و ارقام ارائه شده از سوی وزارت توریستی مصر حاکی از افزایش تعداد توریستان این کشور است. از آغاز سال 2021، مصر هر ماه میزبان 300هزار توریست بوده است.

در ماه آوریل، این آمار به بیش از نیم میلیون نفر در ماه افزایش پیدا کرد. در اوایل اوت هم روسیه پرواز به تفرجگاه های دریای سرخ را از سرگرفت تا این ممنوعیت پروازی که بیش از شش سال طول کشیده بود انتها بگیرد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1947

به "گردشگران به مصر بازمی گردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگران به مصر بازمی گردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید