چه کسانی به مکمل ها نیاز دارند؟

به گزارش آسمان تو، ویتامین ها و مواد معدنی برای حفظ سلامتی بدن ضرورت دارند. بدن ما به 13 نوع ویتامین و دست کم 10 نوع مواد معدنی برای بقا نیاز دارد؛ ولی ، این اندازه از فردی به فرد دیگر فرق دارد. در بیشتر موارد همه می توانند از مکمل های غذایی استفاده کنند و اندازه نیاز هر کس با توجه به اندازه فعالیت او سنجیده می شود و به جنس، سن، تاریخچه سلامت خانوادگی و سلامت عمومی فرد هم وابسته است. 3 گروه هستند که بیشتر از دیگران به ویتامین و مواد معدنی نیاز دارند.

چه کسانی به مکمل ها نیاز دارند؟

چه کسانی به مکمل ها احتیاج دارند؟

ویتامین ها و مواد معدنی برای حفظ سلامتی بدن ضرورت دارند. بدن ما به 13 نوع ویتامین و دست کم 10 نوع مواد معدنی برای بقا احتیاج دارد؛ ولی ، این میزان از فردی به فرد دیگر فرق دارد. در بیشتر موارد همه می توانند از مکمل های غذایی استفاده نمایند و میزان احتیاج هر کس با توجه به میزان فعالیت او سنجیده می شود و به جنس، سن، تاریخچه سلامت خانوادگی و سلامت عمومی فرد هم وابسته است. 3 گروه هستند که بیشتر از دیگران به ویتامین و مواد معدنی احتیاج دارند.

بچه ها و نوجوانان

از آنجایی که بچه ها و نوجوانان در حال رشد هستند، بدن آنها برای اینکه بتواند با تغییرات سریع حاصل از رشد کنار بیاید، به میزان فراوانی ویتامین و مواد معدنی احتیاج دارد. این روزها به خاطر وجود فست فودها و غذاهای آماده بچه ها و نوجوانان آنطور که باید مواد مغذی و مواد معدنی لازم را دریافت نمی نمایند. بدن بچه ها و دختران نوجوان به آهن احتیاج داشته و پسران و دختران نوجوان همچنین به روی احتیاج دارند.

ممکن است این گروه سنی به مکمل های این مواد معدنی و ویتامین ها احتیاج داشته باشد.

گیاهخواران

اگر شما گیاهخوار هستید، میزان فراوانی ویتامین و مواد معدنی موجود در گوشت را از دست می دهید. ولی، اگر از مواد غذایی گیاهی به درستی و به میزان کافی استفاده کنید، می توانید مواد غذایی مورد احتیاج بدن تان را تامین کنید. ولی، ممکن است به مکمل ها احتیاج داشته باشند. چون بعضی ویتامین ها تنها در منابع غذایی حیوانی وجود دارند و در گیاهان یافت نمی شوند.

سالمندان

مردان و زنان بالای 60 سال مواد معدنی و ویتامین های مورد احتیاجشان را از غذاها تامین نمی نمایند و این درست زمانی است که دریافت این ویتامین ها و مواد معدنی برایشان اهمیتی بسیار دارد، بنابراین این افراد گاهی به مکمل ویتامین ها و مواد معدنی احتیاج پیدا می نمایند. البته لازم به یادآوری است تمام افراد باید تحت نظر پزشک یا متخصص تغذیه، مکمل ها را مصرف نمایند.

منبع: نشریه ی دنیای تغذیه، شماره ی 90

منبع: راسخون
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1977

به "چه کسانی به مکمل ها نیاز دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسانی به مکمل ها نیاز دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید