ساخت زبان بیومتریک با فناوری چاپ 3بعدی

به گزارش آسمان تو، پژوهشگران انگلیسی پیروز شدند با یاری فناوری چاپ سه بعدی، یک زبان بیومتریک مشابه زبان واقعی بسازند.

ساخت زبان بیومتریک با فناوری چاپ 3بعدی

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت طراحی کاتالوگ a3 از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

پیشتر اخباری در خصوص زبان های الکترونیکی شنیده ایم که بیشتر آنها به حسگرهای ارزیابی طعم مجهز هستند. دانشمندان انگلیسی، نوعی زبان بیومتریک ابداع نموده اند که می توانند کاربردهای جالبی داشته باشند.

دانشمندان دانشگاه های لیدز(University of Leeds) و ادینبرو (University of Edinburgh) برای ابداع این زبان، ساختارهای سیلیکونی از سطح زبان ساختند که با آنالیز زبان 15 بزرگسال انجام شد. سپس این ساختارها مورد اسکن سه بعدی قرار گرفتند تا امکان نقشه برداری از ابعاد زبان و ساختارهای جوانه مانند موسوم به پاپیلا(papillae) را فراهم نمایند.

اگرچه ممکن است بیشتر افراد، همه انواع پاپیلا را جوانه چشایی بدانند اما در واقع، تنها بعضی از آنها جوانه چشایی هستند. در هر حال، همه آنها حساسیت و پراکندگی بزاق مورد احتیاج برای کنترل غذا در دهان و نهایتا بلعیدن غذا را فراهم می نمایند.

پژوهشگران با استفاده از اسکن ها توانستند یک قالب سه بعدی از زبان واقعی برای ساخت زبان بیومتریک تهیه نمایند. زبانی که نهایتا ساخته شد، نه تنها توانست پاپیلای زبان یک بزرگسال معمولی را تکثیر کند، بلکه سیلیکونی که زبان از آن ساخته شد، نرمی و رطوبت یک زبان واقعی را داشت.

پژوهشگران امیدوارند که این فناوری با پیشرفت بیشتر بتواند کاربردهای بسیاری از جمله ارزیابی احساس دهان در برابر غذاهای جدید و تشخیص مواد غذایی با بافت متفاوت را داشته باشد.

آنها همچنین انتظار دارند که این فناوری بتواند به درمان بیماری های دهانی و خشکی دهان یاری کند.

آنوشا سارکار(Anwesha Sarkar)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: ما امیدواریم که نهایتا بتوانیم از این زبان بیومتریک، برای درک بیومکانیک زبان هنگام غذا خوردن و سخنرانی انسان استفاده کنیم.

این پژوهش، در(ACS Applied Materials & Interfaces) به چاپ رسید.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1437

به "ساخت زبان بیومتریک با فناوری چاپ 3بعدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت زبان بیومتریک با فناوری چاپ 3بعدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید