چشم انداز روشن رشد قیمت فلزات در 2022

به گزارش آسمان تو، خبرنگاران - چشم انداز قیمت فلزات برای سال 2022 هم چنان مثبت ارزیابی می شود.

چشم انداز روشن رشد قیمت فلزات در 2022

به گزارش خبرنگاران ، فلزات بنا به دلایلی محکم وارد سال تازه شدند. اولاً، اشتهای ریسک بازار تا پایان سال گذشته همچنان قوی بود. ثانیا، جهش در بازار گاز و برق اروپا با ترس از اختلالات بیشتر در عرضه باعث افزایش آلومینیوم و روی شد.این اتفاق همچنین در شرایطی رخ داد که بیشتر فلزات LME در پایان سال 2021 با موجودی کم و کسری به پایان رسید.

در پی افزایش قیمت برق، تلفات بیشتری در میان کارخانه های ذوب آلومینیوم اروپا وجود دارد. آلرو، تولیدکننده رومانیایی، گفت که تولید آلومینیوم اولیه خود را تا 60 درصد در سال 2022 کاهش خواهد داد. همچنین گفته می شود که کارخانه آلومینیوم اسلووالکو تولید خود را به 60 درصد از ظرفیت خود کاهش می دهد. در همین حال، Alcoa گفت که تولید را در کارخانه ذوب San Ciprian خود در اسپانیا به مدت دو سال متوقف خواهد کرد.

تخمین زده می شود که در سه ماهه چهارم سال 2021، اروپا 500KT از ظرفیت تولید خود را از دست داده است. اما در مورد روی، پس از اعلام کاهش فعالیت های دو غول صنعتی Glencore و Trafigura در اروپا، هیچ کاهش دیگری به بازار اعلام نشده است. اما هنوز ابهامات زیادی برای بازار گاز و برق اروپا وجود دارد، و پیامد آن این است که برای کاربران انرژی بر بسیار سخت خواهد بود که در آینده یک قرارداد رقابتی قدرت را تضمین کنند. از این رو، تأثیر این اقدامات ممکن است برای مدت طولانی فراتر از فصل زمستان 21/22 ادامه یابد.

در آسیا نیز خطرات انرژی برای صنعت آلومینیوم وجود دارد. این در پی آن است که اندونزی به طور شگفت انگیزی گفت که صادرات زغال سنگ را به مدت یک ماه ممنوع می کند.

این اقدام به طور بالقوه می تواند تأثیرات بدی در چین و هند که مقاصد معمول زغال سنگ اندونزی هستند، داشته باشد.

اگر فکر خود را به اوایل سه ماهه چهارم سال 21 برگردانیم، به دلیل ذخایر پایین زغال سنگ داخلی در هند، نگرانی هایی در مورد صنعت آلومینیوم دراین کشور به وجود آمد. چین همچنین مجبور بوده است با مسائل مربوط به انرژی خود دست و پنجه نرم کند، اگرچه تولید زغال سنگ داخلی به منظور کاهش بحران برق چین افزایش یافته است. هنوز معین نیست که آیا این دو بازار دارای توان کافی برای عبور از ممنوعیت صادرات اندونزی و جلوگیری از فشار بیشتر به بازارهای برق خود هستند یا خیر.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2160

به "چشم انداز روشن رشد قیمت فلزات در 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم انداز روشن رشد قیمت فلزات در 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید