چرا برترین ایده ها هنگام دوش گرفتن به فکر می آیند؟

به گزارش آسمان تو، یک استادیار فلسفه دانشگاه ویرجینیا، در تحقیقی شرح می دهد که چرا یک فکر رها گاهی اوقات راه چاره های خلاقانه ای برای یک مشکل ارائه می نماید.

چرا برترین ایده ها هنگام دوش گرفتن به فکر می آیند؟

مقاله اثر دوش که با همراهی استاد روانشناسی دانشگاه مینه سوتا، کیتلین میلز و دیگران نوشته شده است، اخیراً در مجله روانشناسی زیبایی شناسی، خلاقیت و هنر منتشر شده است.ایروینگ گفت: تصور کنید، که در مسئله ای گیر نموده اید. چه کار می کنید؟

احتمالاً کاری برای مشغول کردن خود انجام می دهید، مانند پیاده روی، باغبانی یا دوش گرفتن.همه این فعالیت ها نسبتاً مجذوب کننده هستند.

این مطالعه شواهد را تأیید می نماید و مدل تجربی ایروینگ را برای این اثر ارتقا می دهد.هنگامی که ما یک کار بدون احتیاج را انجام می دهیم، مغز ما تمایل به سرگردانی و رها شدگی دارد. زمانی که مغز ما تمایل به سرگردانی دارد، خلاقیت به جریان می افتد.

این تحقیق در سال 2012 به نام الهام گرفته از حواس پرتی به وسیله بنجامین برد و همکارانش انجام شد، هم از نظر علمی و هم از نظر رسانه ای و هم در تخیل عمومی، که به نظر می رسد فکر پراکنده به نفع خلاقیت باشد.

ایروینگ گفت: در مطالعه مورد بحث محققان از شرکت کنندگان خواستند تا پس از یک دوره نهفتگی که شامل وظایف سطوح مختلف تقاضای فکری است، به استفاده های جایگزین خلاقانه برای کار های روزمره بپردازند.

این مطالعه نشان داد که هر چه تقاضا کمتر باشد، شرکت کنندگان در آزمون خلاقیت نمرات بیشتری کسب کردند. اگر فردی با یک دغدغه فکری، خود را آسوده کند و به کار دیگر بپردازد، فکرش زودتر برای آن دغدغه راه چاره پیدا می نماید.

نویسندگان این مطالعه نوشتند، در مقایسه با درگیر شدن در یک کار سخت، استراحت یا عدم استراحت، درگیر شدن در یک کار غیر ضروری در طول دوره نهفتگی منجر به بهبود قابل توجهی در عملکرد مشکلاتی شد که قبلاً با آن روبرو شده بودیم.

ایروینگ گفت: یکی دیگر از مسائل مربوط به این مطالعه و موارد مشابه آن، تنوع وظایف آزمایشگاهی است که از شرکت کنندگان خواسته می گردد انجام دهند.

او گفت: تکلیف معمولی که در تحقیقات رهایش فکر استفاده می کنید، تست پاسخگویی توجه پایدار نامیده می گردد و آنچه شامل این تست می گردد، برای مثال دیدن جریانی از ارقام 1 تا 9 و کلیک نکردن با دیدن عدد 3 است.

ایروینگ در خصوص نظریه خود می گوید: رهایی در فکر ممکن است در بعضی زمینه ها، مانند پیاده روی، یاری کند.اما در موارد دیگر، مانند یک کار کسل کننده، نه.

در بخش دیگری از مطالعه، برای رها شدگی فکری، داوطلبان دو دسته شدند و به هر کدام فیلمی نمایش داده شد، یک دسته فیلم کسل کننده دیدند و دسته دیگر فیلمی مجذوب کننده دیدن کردند.

نتیجه این گونه بود رها شدگی فکری منجر به تعداد بیشتری از ایده ها شد، اما تنها زمانی که شرکت کنندگان به جای ویدیوی کسالت آور ویدیوی مجذوب کننده را دیدن می کردند.

منبع: سایت مدیکال اکسپرس

خبرنگاران علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 مهر 1401 بروزرسانی: 15 مهر 1401 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2316

به "چرا برترین ایده ها هنگام دوش گرفتن به فکر می آیند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا برترین ایده ها هنگام دوش گرفتن به فکر می آیند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید