پژوهشگران دانشگاه تبریز تقدیر شدند

به گزارش آسمان تو، بیستمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه تبریز با تقدیر از 50 پژوهشگر برگزار گردید.

پژوهشگران دانشگاه تبریز تقدیر شدند

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش گروه دانشگاه، بیستمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه تبریز با تقدیر از 50 پژوهشگر برگزار گردید.

میررضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریزدر این مراسم دانشگاه تبریز با بیان این نکته اینکه دانشگاه ها برای رسیدن به اهداف تعالی و پیشرفت خود در بخش های مختلف باید بر اساس سند چشم انداز، اسناد بالادستی و راهبردی خویش حرکت کنند، گفت: دانشگاه تبریز نیز در سال های اخیر با تدوین برنامه های کلان و راهبردی در این جهت گام های موثری برداشته است.

مجیدی در ادامه حرکت در جهت دانشگاه های نسل سوم و چهارم را از جمله برنامه های راهبردی و کلان این دانشگاه اعلام کرد و اضافه کرد: دانشگاه نسل سوم همان دانشگاه کارآفرین است و دانشگاه نسل چهارم جامعه محور و بین المللی شدن است که در این راستا مسئولان و مدیران دانشگاه به یاری دانشگاهیان این دانشگاه کار های خوبی انجام داده اند، ولی برای رسیدن به مرحله ایده آل باید بیش از این ها کوشش کرد.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه دانشگاه ها مبدا تحولات و چراغ راهنمایی جامعه است، توضیح داد: امروزه نگرش نو و جدید با توجه به احتیاج جامعه در دانشگاه های کشورمان لازم است و از این رو باید دانشگاه ها به سمت برطرف احتیاج های جامعه حرکت کنند.

وی تاکید نمود: در حال حاضر ظرفیت های فراوانی در دانشگاه ها و سایر مرکز تحقیقاتی در بخش های مختلف وجود دارد، بنابراین لازم است از این پتانسیل برای شکوفایی و رشد کشور در حوزه های مختلف استفاده گردد، به شرط اینکه مسئولان به دانشگاهیان ایمان و باور داشته باشند.

هملت عیسی خانلی بنیانگذار دانشگاه خزر کشور آذربایجان از دیگر سخنران این مراسم بود که در راستای فراوری علم و تحقیقات سخنرانی کرد.

وی در این آیین گفت: امروزه فراوری علم و فناوری، حرکت در مرز های دانش و توسعه همکاری های بین المللی ضرورت هر کشور و ملتی است و به همین دلیل کشور ایران و آذربایجان به خاطر داشتن مشترکات فرهنگی و تاریخی بهتر می توانند با یکدیگر همکاری های لازم را داشته باشند.

عسگری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز در این مراسم با ارایه عملکرد این معاونت در حوزه های مختلف طی یک سال گذشته گفت: بر اساس اسناد و آمار موجود عملکرد بخش های مختلف این معاونت فرایند رو به رشدی داشته است و دلیل این ادعا نیز کسب رتبه های مختلف در رنگینگ های مختلف بین المللی است.

بر اساس این گزارش، در بیستمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه تبریز، از پژوهشگر برتر دانشگاه، اساتید قرار گرفته در زمره دانشمندان یک درصد برتر دنیا، پژوهشگران برگزیده دانشکده ها و مراکز پژوهشی، پژوهشگران برگزیده بخش فناوری، پژوهشگران برگزیده گروه های عمده علمی، پژوهشگر برتر دانشگاه، برگزیدگان دانشگاه در شاخص های مختلف و مدیران نهاد ها و سازمان های دولتی و صنایع استان که بیشترین همکاری را با دانشگاه داشتند، تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 758

به "پژوهشگران دانشگاه تبریز تقدیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهشگران دانشگاه تبریز تقدیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید