از اجرای دموکراسی سفارشی تا جشن سالروز صد سالگی استاد احمد سمیعی گیلانی

به گزارش آسمان تو، تهران (پانا) - اجرای دموکراسی سفارشیدر تهران و خبرهایی از اکران هنر و تجربه و ادامه فیلمبرداری فیلم منوچهر مشیری از جمله خبرهای سینما و تئاتر است. کانون تئاتر کاربردی موزه از کانون های تخصصی نمایش پردیس تئاتر تهران و موسسه هنری نقاره خانه نمایش دموکراسی سفارشی را از تاریخ 11 تا 30 بهمن ماه اجرا می کند.

از اجرای دموکراسی سفارشی تا جشن سالروز صد سالگی استاد احمد سمیعی گیلانی

به گزارش ایسنا، حسین عالم بخش رییس پردیس تئاتر تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: این نمایش که به بخش نهایی سی ونهمین جشنواره تئاتر فجر در بخش دیگر گونه ها راه یافته ، با موضوع صداقت و عدالت در پی بیداری و حقیقت است.

به گفته وی، تعداد بازیگران این نمایش 21 نفر است و این اثر نمایشی به کارگردانی و نویسندگی میلاد جباری مولانا اجرا می گردد.

وی افزود: با اجرای نمایش خلیل که برداشتی از زندگی شهید خلیل شیرازی از خیل شهدای دفاع مقدس است به صورت عملی نشان دادیم تلاش داریم نقشی هر چند کوچک در باز نشان دادن اهداف و ارزشهای انقلاب و شهدای والامقام داشته باشیم و در این راه از هیچ تلاشی فروگزاری نخواهیم کرد.

رییس پردیس تئاتر تهران ضمن ارائه توضیحاتی درباره نمایش دموکراسی سفارشی و شیوه اجرای آن اذعان داشت: این نمایش در حقیقت نشانگر تصمیم گیری در راستا بین حق و باطل است ، همانند شخصی که یک پا در قایق و یک پا در خشکی دارد و به لحظه تصمیم می رسد .

وی افزود: این نمایش از جهاتی منحصر بفرد است و با دیدی روانشناسانه به درون انسان های درگیرحوادث پرداخته و می کوشد دوراهی های تصمیم گیری را به شکلی عامه پسند نشان دهد.

این مدیر هنری گفت که محل برگزاری این نمایش باغ موزه قصر ساختمان زندانیان سیاسی است و این نمایش در قالب نمایش کاربردی و تاملی موزه اجرا می گردد.

عالم بخش در سرانجام پردیس تئاتر تهران را مرکز حرفه ای تئاتر برای مردم دانست تاکید کرد در ایام کرونا و قرنطینه تلاش کردیم به هر نحو ممکن و به یاری خدا چراغ پردیس تئاتر تهران را روشن نگه داریم و حجم تولیدات رادیویی ما در این دوران گواه بر موفقیت راستا ماست.

مستند به دانش بزرگ و به همت بلند به فاز دوم فیلمبرداری رسید

یکسال پس از توقف فیلمبرداری مستند به دانش بزرگ و به همت بلند به کارگردانی منوچهر مشیری که پرتره ای از زندگی استاد احمد سمیعی گیلانی نویسنده، مترجم و پدر ویرایش نوین ایران است، مرحله دوم تولید این فیلم در جشن تولد 100 سالگی استاد سمیعی آغاز شد.

عصر دیروز (شنبه 11 بهمن) و با حضور جمعی از بزرگان فرهنگ و ادب ایران، سالروز صد سالگی استاد احمد سمیعی گیلانی، بزرگ ویراستار پهنه ادبی ایران، نویسنده و مترجم ده ها کتاب و صدها مقاله علمی و ادبی در فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور خانواده استاد برگزار شد، رضا داوری اردکانی، غلامعلی حداد عادل، فتح الله مجتبائی، حسین معصومی همدانی، جعفر شجاع کیهانی و جمعی دیگر از اساتید فرهنگستان سخنرانی کردند. در پایان برنامه هم استاد سمیعی شمع کیک تولد صد سالگی خود را در مراسمی که سایه بیماری کرونا در فضای آن سنگینی می کرد، خاموش کرد.

همزمان با این مراسم، فاز دوم فیلمبرداری مستند به دانش بزرگ و به همت بلند که به دلیل پاندمی کرونا متوقف شده بود نیز آغاز شد.

استاد احمد سمیعی گیلانی از بهمن ماه سال گذشته و پس از حضور در جشن تولدی که برای 99 سالگی ایشان در کتابخانه ملی برگزار شده بود، سفری به رشت داشت و همزمان با شیوع بیماری کرونا و به خواست دخترشان در این شهر قرنطینه شد تا از ابتلا به بیماری مصون بماند.

در مرحله نخست فیلمبرداری این مستند، مصاحبه با برخی اساتید از جمله اسماعیل سعادت، حسین معصومی همدانی، عبدالحسین آذرنگ، علی آل داوود، علی اشرف صادقی، علی صلح جو و ایران گرگین پیرامون شخصیت استاد سمیعی اجرا شده و حدود 30 درصد کار که نیازمند ارتباط مستقیم با ایشان است، باقی مانده که با گذر از روزهای سخت کرونایی، این پروژه به مرحله تولید بازگشته است.

عوامل تولید مستند به دانش بزرگ و به همت بلند عبارتند از: کارگردان و تهیه کننده: منوچهر مشیری، پژوهشگر: دکتر الوند بهاری، فیلمبردار: رضا تیموری، تدوینگر: میترا کاراگاه، صدابرداران: سیدمحمدجلال حسینی و احمد طائی، مجری طرح: شهناز ناطق، عکاس: سهیل صباحی، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

اکران فیلم های هنروتجربه در ایام جشنواره ملی فیلم فجر متوقف نمی گردد

فیلم های هنروتجربه در ایام برگزاری جشنواره ملی فیلم فجر در برخی سینماهای تهران و استان ها همچنان به اکران خود ادامه می دهند.

برنامه نمایش فیلم های هنروتجربه در تعدادی از سینماهای استان ها و تهران در ایام برگزاری سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر (12 تا 22 بهمن) ادامه می یابد.

بر این اساس در تهران، موزه سینما و خانه هنرمندان هر یک روزانه 3 سانس فیلم های هنروتجربه را در این بازه زمانی به نمایش می گذارند.

در استان ها نیز سینما هویزه مشهد، سینماهای سیتی سنتر و ساحل اصفهان، سینما اکومال کرج، سینما ستاره باران تبریز، سینما عمیق بجنورد، سینما بهمن بوشهر و سینما مهر آبادان در مدت زمان برپایی جشنواره ملی فیلم فجر همچنان فیلم های هنروتجربه روی پرده می برند.

سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر 12 تا 22 بهمن برگزار می گردد و تغییر برنامه نمایش فیلم های هنروتجربه صرفا در این بازه زمانی است و با پایان جشنواره، سالن ها و سانس های هنروتجربه به حالت عادی خود برمی گردد.

برنامه نمایش روزانه فیلم های هنروتجربه طبق روال در قالب جدول در سایت و فضای مجازی موسسه اطلاع رسانی می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1651

به "از اجرای دموکراسی سفارشی تا جشن سالروز صد سالگی استاد احمد سمیعی گیلانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از اجرای دموکراسی سفارشی تا جشن سالروز صد سالگی استاد احمد سمیعی گیلانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید