پرواز بی وقفه جت هوندا بر فراز قاره آمریکا

به گزارش آسمان تو، شرکت ژاپنی هوندا ادعا می نماید که نسل بعدی جت هایش با افزایش برد چشمگیر قادر خواهند بود بدون توقف در سراسر قاره آمریکا به پرواز درآیند.

پرواز بی وقفه جت هوندا بر فراز قاره آمریکا

بخش توسعه هوایی شرکت هوندا این هفته در نمایشگاه و کنوانسیون و نمایشگاه هوانوردی تجاری NBAA 2021 در لاس وگاس آمریکا از مدل مفهومی جت نو خود موسوم به هوندا جت 2600(HondaJet 2600) رونمایی کرد.

این طرح مفهومی به عنوان یک جت تجاری سبک نسل نو معرفی گردید که اولین هواپیمای بدون سرنشینی است که می تواند بی وقفه در سراسر قاره آمریکا پرواز کند.

هوندا جت در سال 1997 معرفی گردید و 150 فروند از جت های این شرکت تا سال 2020 به مشتریان تحویل داده شدند و شرکت هوندا طراحی اصلی این مفهوم را در طول سالیان تغییر داده است. نوترین هوندا جت اکنون بسیار شبیه به نسخه های قبلی خود است، اگرچه حدود 10 فوت بلندتر است، طول بال های بیشتری دارد، دو برابر فضای بیشتری برای حمل بار و چمدان دارد و برد آن نیز تقریباً دو برابر شده است.

مدل 2600 مانند هوندا جت های قبلی دارای بدنه کامپوزیت، موتورهای تعبیه شده روی بال ها و فناوری NLF بر روی بال ها و دماغه است. اگرچه جزئیات بیشتری در خصوص موتورها و سایر ارتقاهای این هوندا جت منتشر نشده است، اما هوندا می گوید، برد این جت نو 4861 کیلومتر است و قادر است با سرعت 833 کیلومتر در ساعت تا ارتفاع 14 کیلومتری پرواز کند. مصرف سوخت آن نسبت به یک جت میانه 40 درصد بهینه شده است و 20 درصد آلایندگی کمتری نسبت به یک جت سبک معمولی فراوری می نماید.

داخل آن فضای کافی برای نشستن حداکثر 10 سرنشین به علاوه یک خلبان وجود دارد و کابین آن نیز دارای سه فضای فرق دارد. اگرچه کابین خلبان دارای صندلی یاری خلبان است، اما این هواپیما می تواند با تنها یک خلبان و به لطف سیستم های اتوماتیک پیشرفته پرواز کند.

میچیماسا فوجینو رئیس و مدیرعامل شرکت هوایی هوندا می گوید: ما طی پنج سال گذشته هوندا جت الایت(HondaJet Elite) و سپس الایت اس(Elite S) را معرفی کردیم تا طراحی اولیه هوندا جت ها را بیشتر ارتقا دهیم. در حال حاضر نیز از یک مفهوم نو رونمایی نموده ایم. با HondaJet 2600 که پروازهای بین قاره ای کارآمد را ممکن می نماید، سطح نوی از راحتی و ظرفیت کابین ارائه خواهد شد و انتشار کربن نیز به اندازه قابل توجهی کاهش می یابد. ما در واقع در حال معرفی نسل نوی از جت های تجاری به جهان هستیم.،hdskh

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2022

به "پرواز بی وقفه جت هوندا بر فراز قاره آمریکا" امتیاز دهید

1 کاربر به "پرواز بی وقفه جت هوندا بر فراز قاره آمریکا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز بی وقفه جت هوندا بر فراز قاره آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید