پاسخ کاپیتان تیم ملی پینگ پنگ به حضور کمرنگش در تورهای بین المللی

به گزارش آسمان تو، پینگ پنگ باز ایران گفت: دلیل حضور کمرنگم در تور های بین المللی این است که در این مدت در برنامه فدراسیون و سرمربی جایی نداشته ام و این طور نبوده که خودم حضور در رویدادی را کنسل کنم.

پاسخ کاپیتان تیم ملی پینگ پنگ به حضور کمرنگش در تورهای بین المللی

افشین نوروزی در مصاحبه با خبرنگاران درباره ی دلیل حضور کم رنگ خود در تورهای بین المللی تنیس روی میز بیان نمود: فکر می کنم روال بر این است که سرمربی، برنامه های تیم ملی را به فدراسیون بدهد و بعد به جمع بندی برسند که کدام بازیکن در کدام مسابقه حضور داشته باشد. در این مدت در برنامه فدراسیون و سرمربی تیم ملی من جایی نداشتم و جایی نبوده که من خودم کنسل کنم که بخواهم در خصوصش شرح بدهم.

او ادامه داد: اگر اشتباه نکنم سرمربی، برنامه های تیم ملی را به فدراسیون ارائه می نماید و در این برنامه ها نوع تورها و اینکه کدام بازیکن به کدام تور برود، تعیین می گردد. اینکه عنوان می کنید حضورم کمرنگ بوده یا نبوده ام به این دلیل است که شاید تشخیص داده اند فعلاً در هیچ کدام از از تورهای بین المللی نباشم. البته من در تورهای ایرانی فعال بودم.

نوروزی در پاسخ به این پرسش که فکر نمی نماید احتیاج هست او هم در تورهای بین المللی شرکت کند، توضیح داد: بالاخره هر بازیکنی که بخواهد برای تیم ملی بازی کند و یا سرمربی تیم ملی احساس کند ممکن است به آن بازیکن احتیاج داشته باشد باید برنامه ریزی گردد اما خب بعد از بازی های آسیایی تیم ملی برنامه خاصی نداشته است و یکی دو اعزامی هم که بوده آقای لطف الله نسبی مثلاً با نوشاد رفته و قطعاً نظری نداشته که کسی دیگر اعزام گردد، حالا ممکن است این نظر کارشناسی خودش بوده یا بحث های اقتصادی مطرح بوده است. با این حال اگر در تورهای بین المللی حضور داشته باشیم و تمرینات و اردوها با هم نظم و انسجام بیشتری انجام گردد، تأثیر بهتری روی نتیجه گیری می تواند داشته باشد. از طرف دیگر این مسابقات دنیای به صورت انفرادی و دونفره برگزار می گردد و چون تیمی نیست ممکن است برای کادرفنی خیلی حائز اهمیت نباشد.

پینگ پنگ باز ایران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه کوشش می نماید جزو ترکیب تیم ملی برای مسابقات دنیای باشد، تاکید نمود: نفرات اعزامی به قهرمانی دنیا چهار نفر هستند و نظر آقای لطف الله نسبی با هماهنگی فدراسیون این بوده که 2 نفر اول در رنکینگ دنیای بدون انتخابی عضو تیم ملی شوند و نوشاد و نیما عالمیان از این طریق عضو تیم ملی خواهند شد. 2 نفر هم به وسیله رنکینگ ایران انتخاب می شوند که امیر حسین هدایی با توجه به نتایجی که در تورها گرفته انتخاب شده است و در واقع مسابقه قهرمانی ایران که این هفته برگزار می گردد، تکلیف یک نفر باقی مانده را تعیین می نماید و تمام کوششم را می کنم که آن یک نفر، من باشم.

او در خصوص انگیزه خود برای حضور در تیم ملی گفت: تا زمانی که به صورت حرفه ای بازی می کنم کوششم را خواهم کرد عضو تیم ملی باشم و در مسابقات شرکت کنم. زمانی که جوانها بیایند و من را شکست دهند اتوماتیک وار از تیم ملی کنار گذاشته می شوم اما تا وقتی توانایی داشته باشم در مسابقات شرکت می کنم تا اگر شایستگی این را داشته باشم برای تیم ملی انتخاب شوم.

نوروزی در خصوص نحوه برگزاری لیگ برتر به صورت متمرکز نیز گفت: لیگ برتر برخلاف دوره های قبل که به صورت رفت و برگشت انجام می شد، سال جاری به صورت متمرکز است که این نوع نحوه برگزاری، هم حسن دارد و هم عیب. فکر می کنم بعد از اتمام آن مسئولان فدراسیون که خود فنی هستند باید آن را آنالیز و نقاط ضعفش را رفع نمایند. اما به نظرم اگر مثل قبل به صورت رفت و برگشتی برگزار می شد، بهتر بود. یکی از دلایلش می تواند این باشد که یکی از اهداف مسئولان ماهشهر از تیم دادن این است که میزبانی مسابقات را هم داشته باشند و تماشاگران به سالن بیایند و بازی قهرمانان ایران را ببینند و اگر هفت تیم بودیم شش بازی در ماهشهر بود. الان هم ممکن است یک یا دو دوره در ماهشهر باشد اما رفت و برگشتی تعداد میزبانی ها بیشتر بود. نکته دوم این است که در رفت و برگشت چون تک بازی بود کیفیت آمادگی جسمی و ذهنی بازیکنان حساسیت و ارزش خاصی داشت اما این نحوه جدید برگزاری از کیفیتش کم می نماید. البته از این لحا ظ که همه دور هم جمع هستیم و بازی های همدیگر را تماشا می کنیم یک حسن است و ممکن است در هزینه ها هم مدیریت گردد.

کاپیتان تیم ملی ایران در پاسخ به این پرسش که حضور تیم منتخب ترکیه توانسته به بالا بردن سطح کیفی لیگ یاری کند یا خیر، توضیح داد: از نظر من نه. زمانی که قرار شد تیم ترکیه بیاید پیش بینی کردیم حضورشان سطح لیگ را بالا ببرد اما خیلی خوب ظاهر نشد و نتایج ضعیفی گرفت. در واقع تیمی نبود که بگردد روی آن خیلی حساب کرد و نمی دانم دلیلش چه چیزی است و فکر نمی کنم تأثیر مثبتی بر روی سطح کیفی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 204

به "پاسخ کاپیتان تیم ملی پینگ پنگ به حضور کمرنگش در تورهای بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ کاپیتان تیم ملی پینگ پنگ به حضور کمرنگش در تورهای بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید