راهنمای حمل و نقل در قبرس شمالی

به گزارش آسمان تو، سفر به قبرس به علت نزدیکی به ایران و هزینه معقولی که دارد از جمله کشورهایی است که سالانه پذیرای مسافران زیادی از ایران و سایر کشورها است. این جزیره زیبا به علت قرارگیری در ساحل مدیترانه دارای آب و هوا معتدل و سواحل زیبا با آب های شفاف و گرم است که جان می دهد برای انجام ورزش های آبی و آبتنی در دریا. شهرهای لیماسول، نیکوزیا و لارناکا از جمله شهرهای گردشگری قبرس شمالی محسوب می شوند. این جزیره زیبا امنیت بالایی دارد و می توانید به راحتی در سطح شهر با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی متنوعی که فراهم شده اند به گردش در جزیره بپردازید. به همین علت در این مطلب از خبرنگاران قصد داریم به معرفی وسایل حمل و نقل در قبرس شمالی بپردازیم تا سفری بدون استرس و با آرامش خاطر را تجربه کنید.

راهنمای حمل و نقل در قبرس شمالی

حمل و نقل در قبرس شمالی - اجاره خودرو

اجاره خودرو یکی از برترین راه ها برای کاهش هزینه حمل و نقل در سفر به قبرس است. اگر قصد دارید خودتان رانندگی کنید می توانید از شرکت های اجاره ماشین که در سطح شهرهای قبرس برای گردشگران فراهم شده است، با ارائه مدارکی مثل گواهینامه بین المللی و کارت شناسایی و پرداخت روزانه اجاره خودرو و با مطالعه قوانین رانندگی NCY قبرس شمالی ماشین موردنظر را با قیمت مناسب به صورت روزانه کرایه کنید. به طور میانه قیمت کرایه روزانه یک ماشین 5 سرنشین در فصل تابستان بین 20 تا 25 پوند است که این مبلغ بسته به نوع خودرو و اندازه استفاده از خودرو فرق دارد. بعلاوه توجه داشته باشید که هزینه بیمه و بنزین جدا است و در طول مدتی که ماشین در اختیار شما قرار گرفته است باید هزینه بنزین و بیمه را پرداخت کنید.

اتوبوس های گردشگری

بعضی از شرکت های گردشگری در قبرس شمالی هستند که اتوبوس های گردشگری را در سراسر این جزیره ارائه می دهند. این تورها ممکن است هنگام رزرو هتل و بلیط هواپیما به شما ارائه گردد یا به وسیله هتل به شما پیشنهاد داده گردد. اتوبوس های گردشگری در قبرس شمالی به عنوان یک وسیله حمل و نقل محبوب و مناسب برای بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی این منطقه شناخته می شوند. این اتوبوس ها طبق برنامه ریزی مسیرهای خاصی را طی می نمایند و به گردشگران امکان می دهد تا به آسانی به منطقه ها مختلف دسترسی پیدا نمایند. با استفاده از اتوبوس های گردشگری، مسافران می توانند با هزینه ارزان و به راحتی از زیبایی ها و جاذبه های گردشگری قبرس لذت ببرند. بعلاوه، این اتوبوس ها معمولاً دارای راهنمایان گردشگری مجرب هستند که اطلاعات و توضیحاتی درباره مکان های بازدیدی را به گردشگران ارائه می دهند.

استفاده از تاکسی

حمل و نقل عمومی در قبرس شمالی با تاکسی به عنوان یکی از روش های محبوب و راحت برای گشت وگذار در این منطقه است. تاکسی ها در شهرهای مختلف قبرس شمالی در دسترس هستند و باعث می شوند تا مسافران بتوانند به راحتی و به سرعت به مقصد موردنظر خود برسند. رانندگان تاکسی ها معمولاً با منطقه ها مختلف آشنا هستند و می توانید در صورت احتیاج از آن ها هدایت بگیرید. علاوه بر این استفاده از تاکسی از نظر قیمت ارزان است و با توجه به راحتی، سرعت و قابلیت دسترسی وسیع، حمل و نقل عمومی با تاکسی در قبرس شمالی یک گزینه محبوب برای مسافران است.

حمل و نقل در قبرس شمالی - استفاده از اتوبوس های عمومی

استفاده از اتوبوس های عمومی برای رفت و آمد در شهرهای بزرگ قبرس شمالی گزینه مناسبی است. شبکه حمل و نقل اتوبوس قبرس شمالی از ایستگاه های اتوبوس تقریباً هر 15 تا 30 دقیقه، یکبار بسته به فاصله بین ایستگاهی تردد دارند و با کمی منتظر ماندن در ایستگاه اتوبوس می توانید با هزینه ارزان در سطح شهر تردد کنید. کرایه های اتوبوس در قبرس معمولاً بسیار ارزان هستند و حدود 3 لیر ترکیه هستند. البته توجه داشته باشید که حمل و نقل عمومی نیز بعد از ساعت 5 بعدازظهر و در آخر هفته ها کندتر می گردد. بعلاوه اگر قصد سفر بین شهرهای قبرس شمالی را دارید می توانید با هزینه مناسبی به شهرهای دیگر سفر کنید.

استفاده از دولموش

از دیگر وسایل حمل و نقل عمومی که در سطح شهر به وفور یافت می گردد استفاده از دولموش است. این وسیله نقلیه عمومی به نوعی مثل اتوبوس عمل می نماید مسافران مختلفی که همه به یک مقصد می روند، می توانند سوار دولموش شوند و در مقصد موردنظر پیاده شوند. هزینه دولموش بین همه مسافران تقسیم می شو و همین باعث شده تا این وسیله به عنوان راهی بسیار ارزان برای رفتن از مکانی به مکان دیگر شناخته گردد، البته ممکن است سفر شما از مبدا تا مقصد به علت توقف های متعدد طولانی تر از حد معمول باشد اما با این گزینه مناسبی برای صرفه جویی در هزینه حمل و نقل عمومی در قبرس است.

حمل و نقل دریایی

یکی از وسایل حمل و نقل عمومی و لوکس و مجذوب کننده قبرس شمالی استفاده از حمل و نقل دریایی است. امکان استراحت روی عرشه در زیر نور خورشید و تماشا دریا، قایق سواری و سفر با کشتی کروز به سایر جزایر قبرس شمالی را به عنوان یکی از وسایل حمل و نقل عمومی قبرس شمالی تبدیل نموده است. به همین علت برای بعضی از گردشگران که در پی ماجراجویی و هیجان هستند اجاره یک قایق تفریحی خصوصی راهکار عالی محسوب می گردد.

گرچه سفر دریایی و اجاره قایق به صورت شخصی گرانتر از یک گشت و گذار گروهی است، اما شانس سفر با قایق بادبانی برای بسیاری از گردشگران بسیار ارزشمند است و ترجیح می دهند این هزینه اضافه را پرداخت نمایند. شما می توانید با قایق های چارتری که در اسکله اجاره داده می شوند سفر کنید و در هر مکان و مقصدی که دوست داشتید توقف کنید و از تماشا طبیعت و دریا لذت ببرید و در نهایت به یکی از جزایر و بندرهای قبرس برای گردش و تماشا جاذبه ها بروید. می توانید یک قایق بادبانی را به مدت طولانی مدت یا کوتاه مدت اجاره کنید و قبرس شمالی را با یک قایق تفریحی اجاره ای ببینید و از انجام تفریحاتی مثل غواصی، ماهیگیری، شنا و موج سواری لذت ببرید.

اپلیکیشن های مورد احتیاج برای حمل و نقل در قبرس شمالی

از جمله اپلیکیشن های مورد احتیاج برای حمل و نقل در قبرس شمالی می توان به اوبر که از جمله برنامه های بین المللی است برای اجاره تاکسی اشاره نمود. بعلاوه از برنامه N-Taxi که در لیماسول قرار گرفته است می توانید برای اجاره تاکسی به صورت آنلاین و کرایه ماشین از چند ماه یا چند هفته قبل از سفر بهره ببرید.

از دیگر اپلیکیشن های حمل و نقل عمومی در قبرس که برای مسیریابی، زمان بندی و پیدا کردن ایستگاه های اتوبوس مورد استفاده قرار می گیرد Cyprus by Bus است که به صورت آفلاین می توانید از جزئیات مسیرها، شبکه حمل و نقل عمومی قبرس، کرایه اتوبوس و زمان بندی حرکت اتوبوس ها اطلاعات لازم را به دست آورید.

حرف آخر

قبرس جزیره ای زیبا در دریا مدیترانه است که به علت تاریخ غنی، جاذبه های تاریخی و زیبایی های طبیعی که دارد در بین گردشگران از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین علت در این مطلب سعی کردیم تا شما را با انواع وسایل حمل و نقل عمومی در قبرس آشنا کنیم تا در سفر به قبرس به راحتی بتوانید به گشت وگذار در شهر بپردازید و سفری مقرو به صرفه و خاطره انگیز را تجربه کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1403 بروزرسانی: 11 شهریور 1403 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2490

به "راهنمای حمل و نقل در قبرس شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای حمل و نقل در قبرس شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید